Cod4topright MW2icontr BlackopsNewTopright MW3tr MWRtopright
20px-Disambig-icon.png Dla podobnej serii punktów w Call of Duty: Black Ops II, patrz Śmigłowiec stealth.

Śmigłowiec – seria ofiar występująca w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Wymagający siedmiu ofiar śmigłowiec jest ostatnią serią ofiar w grze. Po zdobyciu go należy wcisnąć przycisk od serii ofiar, a helikopter sam przyleci i będzie latał po całej mapie. Może on korzystać z rakiet i karabinu maszynowego. Podobnie działa śmigłowiec z misji "Zaciemnienie". Jego skuteczność jest różna – zależy od otwartości mapy. Według niektórych graczy seria ofiar Nalot jest skuteczniejsza. Trudno go zestrzelić, ponieważ jedyna wyrzutnia w multiplayerze, RPG-7, nie potrafi namierzać pojazdów. Łatwiej jest tego dokonać za pomocą ostrzału z broni ręcznej lub schować się i czekać aż odleci. Powinno się to stać po ok. dwóch minutach od wezwania śmigłowca.

Gracze po stronie OpFor lub Specnazu wzywają Mi-24. Z kolei żołnierzem SAS lub Marines, korzystają ze wsparcia AH-1 Cobra.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Seria ofiar powróciła w kolejnej odsłonie gry, jednak jej działanie prawie się nie zmieniło. Największą zmianą jet to, że helikopter nie używa już rakiet. Opinia na jego temat zmieniła się na gorsze. Większość graczy woli używać Nalotu Harriera wymagającego takiej samej ilości ofiar. Poza tym helikopter dłużej namierza wroga. Jedyną zaletą śmigłowca w porównaniu z Harrierem jest fakt, że porusza się on po całej mapie. Kolejnym argumentem przeciwko helikopterowi są obecne w samolocie wyrzutnie z rakietami samonaprowadzającymi. Jedna rakieta starczy, by zestrzelić śmigłowiec.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Jest to jedna z serii ofiar odblokowywana od razu. Po użyciu "Cobry" gracz wybiera obszar na mapie, wokół którego ma krążyć śmigłowiec i zabijać przeciwników. Ciekawe jest to, że może zabijać psy obronne wroga. Śmigłowiec nie jest zbytnio opancerzony i ulega zniszczeniu po jednym uderzeniu z wyrzutni rakiet. Ma on jedno miejsce na flary, więc potrzeba 2 rakiet z namierzaniem, by go zniszczyć. Jest częściej spotykany niż rakiety Walkiria, które wymagają taj samej ilości ofiar. Co ciekawe, wszystkie frakcje wzywają śmigłowiec AH-1 Cobra, co nie jest zgodne z prawdą historyczną.

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

W kolejnej części gry śmigłowiec też się pojawia. Wykorzystano ten sam model co w Modern Warfare 2, co oznacza, że ma on jego zalety i wady.