MW2icontr MW2DStr MW3tr MW3DStr
„Pełen automat, małe magazynki”
— opis broni

AA-12 – strzelba automatyczna o dużej szybkostrzelności. Występuje w Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized, Call of Duty: Modern Warfare 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance. W trybie multiplayer z powodu zbyt wysokich osiągnięć ta broń nie cieszy się dobrą opinią i użytkownicy tej broni często są negatywnie oceniani przez innych graczy.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Kampania Edytuj

W kampanii broń pojawia się stosunkowo rzadko. W misji "Ewentualność" można ją podnieść w momencie, gdy Price każe graczowi złapać za jakąś inną broń. Ma wtedy zamontowany celownik laserowy. Wersję z celownikiem holograficznym można zauważyć w innym momencie kampanii.

Multiplayer Edytuj

W trybie wieloosobowym ta strzelba jest najczęściej używaną bronią zapasową. Zasięg jest mniej więcej taki sam jak u innych strzelb, ale ze względu na szybkostrzelność i tryb automatycznego prowadzenia ognia potrafi wystrzelić dużą ilość pocisków w krótkim czasie, jednocześnie zadając znacznie więcej obrażeń w jednostce czasu. Zalecanymi dodatkami są powiększone magazynki i czujnik pulsu.

Operacje specjalne Edytuj

AA-12 jest bronią startową w misji "Akceptowalne straty". Wyposażona została w celownik laserowy i czujnik pulsu. Zaletą jest to, że przy celowaniu z broni dalej można obserwować wrogów na czujniku.

Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

W stosunku do poprzedniej części zmienił się wygląd broni. Po lewej stronie znalazł się pusty uchwyt na 6 dodatkowych pocisków. Dalej na kolbie pojawił się pojemnik na amunicję z napisem "U.S. Army". Postać gracza trzyma lewą rękę na nowym uchwycie. Ponadto zmieniły się muszka i szczerbinka. Zamontowane są one na trwałej szynie do zakładania celowników, która nie występowała we wcześniejszej wersji broni, co wcale nie przeszkadzało w montowaniu innych przyrządów celowniczych.

Kampania Edytuj

W kampanii broń jest używana najczęściej przez Wewnętrzny Krąg. Strzelba była obecna przy porwaniu prezydenckiego samolotu jak również w misji "Odsunąć się od torów". Używana też przez prywatną ochronę Makarowa w misji "W proch się obrócisz".

Multiplayer Edytuj

Ponieważ AA-12 wraz z innymi strzelbami znalazła się wśród broni głównych, jej popularność spadła w porównaniu do poprzedniej części. O ile strzelby są używane prawie tylko i wyłącznie przez doświadczonych graczy, to oni sami wolą wybrać Strikera ze względu na większe magazynki.

Operacje specjalne Edytuj

AA-12 jest używana przez wrogów w misjach "Porywacz", "Firewall" i "Nad reaktorem". Ponadto w tej ostatniej jest ona bronią zapasową gracza.

PrzetrwanieEdytuj

W trybie przetrwania AA-12 odblokowuje się na 44. poziomie. Kosztuje $5000 co czyni ją najdroższą strzelbą tego trybu. Mimo to skuteczność broni jest nieadekwatna do ceny, gdyż amunicja do niej często się wyczerpuje, a niektóre mapy są na nią zbyt otwarte. Na wyższych falach trzeba wystrzelić 3-4 pociski do zabicia wroga.

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj