MW2icontr MW3tr RealWorldtr
20px-Disambig-icon.png Dla wersji broni będącej karabinem szturmowym, patrz AUG.
20px-Disambig-icon.png Dla innej wersji broni, patrz AUG A3.

AUG HBAR – lekki karabin maszynowy występujący w Call of Duty: Modern Warfare 2. Został skonstruowany przez austriacką firmę zbrojeniową Steyr.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Kampania Edytuj

W kampanii gry AUG HBAR występuje raczej w rękach naszych wrogów, głównie Specnazu. Występuje z różnymi modyfikacjami, najczęściej z celownikiem kolimatorowym. W misji Ewentualność widzimy unikalnego AUG z celownikiem Swarovski, który ma siatkę celowniczą podobną do tej zastosowanej w karabinach snajperskich, różni się jednak powiększeniem. Występuje też w misji Muzeum z celownikiem laserowym.

W kampanii AUG HBAR występuje w bardziej szturmowej wersji. Ma wysoką szybkostrzelność i standardowe dla karabinów szturmowych 30 nabojowe magazynki.

Multiplayer Edytuj

W trybie wieloosobowym Modern Warfare 2 AUG HBAR występuje w swojej cięższej wersji. Jego szybkostrzelność mocno zmalała, ale za to magazynki powiększyły się. Mogą przenosić 42 naboje i 84 w zapasie. Jest on szybko odblokowywany na 32 poziomie.

Tutaj AUG jest w przeciwieństwie do innych lekkich karabinów maszynowych częściej używany jako karabin szturmowy. Ma on szybki czas przeładowania, ale jego słabym punktem w porównaniu do innych LKM-ów są mniejsze magazynki.

Jego zaletą są też przejrzyste przyrządy celownicze. Dzięki temu gracz może zastąpić jakiś celownik innym dodatkiem, np. Uchwytem redukującym odrzut lub tłumikiem, ale wtedy należy pamiętać, że zmniejszy się zasięg i zadawane obrażenia. Do niezalecanych dodatków trzeba zaliczyć celownik termowizyjny, bo podobnie jak w przypadku innych broni, drastycznie zwiększa odrzut. Będzie on trochę redukowany przez Uchwyt. Ze względu na precyzję broni można też stosować celownik ACOG. Nie zaszkodzi też dołączenie FMJ, który nie zmieni nic wizualnie jak celowniki, ale zwiększy przebijalność przeszkód przez pociski. Czujnik pulsu także będzie dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza na tryby gry wymagające wyczucia jak Znajdź i zniszcz. Jednak należy pamiętać, że nie wykryje on wrogów z atutem Ninja. Powiększone magazynki nie będą wymagane, ale także nie zaszkodzą, jeśli nie możemy się na nic zdecydować. Należy jednak pamiętać, że jest to najtrudniejszy do odblokowania dodatek.

Jeśli będziemy chcieli stworzyć klasę z AUG HBAR, to przydatnymi atutami będą m. in. Gadżet, który umożliwi zamontowanie dowolnego celownika z Uchwytem lub FMJ (ewentualnie wersja z uchwytem i FMJ bez celownika). Moc obalająca także będzie dobrym wyborem, bo wtedy na zabicie przeciwnika potrzeba będzie tylko 2-3 strzałów w korpus. Do przydatnych tej broni atutów 3. poziomu należy wymienić Pewne celowanie, który zwiększy celność strzałów z biodra. Jak nie możemy się zdecydować się na żaden z perków, to nie zaszkodzi użyć Wagi lekkiej czy Zimnokrwistego. Nie potrzeba będzie Padlinożercy, bo duża ilość nabojów załatwi sprawę.

Dodatki

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

ARCut Ta część gry Call of Duty została wycięta z jej finalnej wersji.
AUG HBAR miał pojawić się w Call of Duty: Modern Warfare 3. W plikach gry możemy jeszcze znaleźć pozostałości po tej broni jak np. celownik.