FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS). Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Declassified Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Ten artykuł został wyróżniony na stronie głównej

Alex Mason – główny bohater gier Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops: Declassified i Call of Duty: Black Ops II. Należy do jednostek SOG, CIA oraz Black Ops. Jego ojciec jest weteranem wojny na Pacyfiku, ma też dwie siostry Marion Mason i Dot Mason oraz syna Davida Masona. Ojciec znienawidził go za to, że nie przybył do domu w ostatnich dniach przed śmiercią jego matki.

BiografiaEdytuj

Operation 40Edytuj

W 1961 roku Mason wraz z Woodsem i Bowmanem trafiają na Kubę podczas amerykańskiej inwazji na Zatokę Świń. Ich celem jest zabicie Fidela Castro – tamtejszego dyktatora. Misja kończy się niepowodzeniem, ponieważ okazało się, że zabili jedynie sobowtóra Castro. Podczas ucieczki Mason zostaje złapany i trafia do radzieckiego łagru Workuta.

WorkutaEdytuj

Podczas pobytu Masona w Workucie zostaje mu zrobione pranie mózgu, przez co zdobywa zdolność odczytywania numerów nadawanych przez stacje nadawczą. Mason wraz z Reznowem stają na czele buntu i uciekają z więzienia.

Departament ObronyEdytuj

Po ucieczce z Workuty, Mason odbiera specjalne zadanie od prezydenta Kennedy'ego, polegające na zabiciu Nikity Dragowicza.

Dekret prezydentaEdytuj

Następna misja Masona polega na powstrzymaniu startu rakiety na kosmodromie Bajkonur w Kazachstanie. Nie udaje mu się powstrzymać jej startu, jednak niszczy ją za pomocą naprowadzanych rakiet Walkiria.

5 dni po misji ginie John F. Kennedy. Jego zabójcą może być Mason, na co sugeruje jego rozmowa z Dragowiczem, tuż przed śmiercią tego drugiego.

GOS, ZdrajcaEdytuj

Infiltrując rosyjską działalność w Laosie, Mason trafia do Wietnamu. Walcząc z siłami Armii Ludowej Wietnamu znajduje obóz w Khe Sanh.

Po drodze trafia do Hue City, gdzie ma spotkać się ze zdrajcą, który ma informacje dotyczące Dragowicza. Wtedy też po raz pierwszy od kilku lat spotyka Reznowa.

ZemstaEdytuj

W lutym 1968 zostaje złapany wraz z Bowmanem i Woodsem przez Armię Ludową Wietnamu. Zostają zmuszani do zagrania w rosyjska ruletkę, w której stawką jest śmierć jednego z nich. Joseph Bowman ginie, a Mason ucieka razem Woodsem, zabijając przy tym oprawców Bowmana i przechwytując Hinda. Trafia do biura Krawczenki, który następnie niemal ginie w walce Woodsem.

Powracająca pamięć i OdkupienieEdytuj

Mason odkrywa prawdę o liczbach i wraz z innymi przeprowadza szturm na statku Rusałka, gdzie zabija Dragowicza i wyłącza stację nadawczą.

Pozorny tryumfEdytuj

W 1986 roku Alex wraz z Hudsonem udaje się do Angoli by uratować Woodsa. Zostaje on znaleziony na starej barce, jako jedyny żywy ze swojego oddziału. Mason wraz Hudsonem i wyczerpanym Woodsem wędrują po wiosce, by odnaleźć radiostację i wezwać pomoc. We wnętrzu pomieszczenia z nadajnikiem Alex poznaje Raula Menendeza i po sprzeczce strzela mu w głowę, uszkadzając mu jedno oko. Następnie zostaje uratowany przez Savimbiego, który zabiera ich helikopterem. Pod koniec misji Hudson zostaje postrzelony w ramię.

Stare ranyEdytuj

Woods i Mason udają się do Afganistanu, by pomóc w obronie gór, za co obiecano im informacje o Menendenezie. Pod koniec bitwy znajduje Krawczenkę w jednym z czołgów, po czym doznaje halucynacji, w postaci głosu Reznova. Gdy Woods przesłuchuje Lwa Krawczenkę, Alex próbuje się powstrzymać i nie zabić starego wroga przed wyciągnięciem z niego informacji. Jeśli mu się to uda (wola gracza) okazuje się, iż Raul ma ludzi w CIA, w co Frank nie wierzy i wykonuje egzekucję na Krawczence. Niestety okazuje się, że zostali zdradzeni, a ludzie którym pomagali są w układzie z Menendenezem. Mason, Hudson, Woods i Zhao zostają pobici do nieprzytomności i zostawieni na śmierć na pustyni. Ratuje ich dwóch ludzi. Alex w jednym z nich widział twarz Reznowa.

Czas i losEdytuj

Cała Trójka wraz CIA udaje się do Nikaragui, by złapać Menendeneza. Gdy ludzie Noriegi dokonują tego, Mason z resztą udają się na miejsce porwania, lecz nie znajdują tam swojego celu. Idą więc dalej, próbując złapać zbiega. Po oczyszczeniu placu rozdzielają się – Mason, Frank i pewien członek armii Noriegi idą przez podziemia, a Hudson z resztą drugą drogą. Przed rozdziałem mówi on Masonowi, by pilnował Woodsa, ponieważ chęć zemsty za wydarzenia w Angoli odbiera mu zmysły. Gdy spotykają Menendeneza w willi, Woods próbuje do niego strzelić, lecz Mason go powstrzymuje. Pozbawiony zdrowego umysłu Frank obala Alexa i rzuca granat, który zabija siostrę Menendeza - Josefinę. Po eksplozji ekipie udaje się przeżyć, a nieprzytomny Raul, uznany za martwego, zostaje zabrany w worku na zwłoki.

Cierp ze mnąEdytuj

Alex i Frank ruszają do Panamy w celu złapania Manuela Noriegi. Najpierw docierają do posiadłości McKnighta, skąd biorą sprzęt, a następnie udają się na pole bitwy. Hudson dowodzi nimi przez radio. Gdy łapią Noriegę okazuje się, że nie jest on celem misji i ma być wymieniony za innego więźnia o kryptonimie Nexus. W pewnym momencie Noriega prosi Masona o broń, a Hudson nakazuje Alexowi mu ją dać, więc dostaje M1911, jednak bez amunicji. Gdy docierają na miejsce Frank idzie na stanowisko snajpera, a Alex zajmuje swoją pozycje, po czym zostaje skrępowany, a ludzie Menendeneza nakładają mu na głowę worek. Hudson mówi Woodsowi przez radio, że cel Nexus to Raul, a Noriega każe swoim ludziom wyjść z Masonem. Woods oddaje strzał (w zależności od wyboru gracza może to być strzał w nogę, lub w głowę). Mason zostaje zabity, bądź ranny, dalej Woods wybiega z budynku w kierunku Masona lecz zostaje złapany, następnie odpowiedzialny za wszystko Menendez strzela Frankowi w kolana, a potem zabija Hudsona.

Dzień sąduEdytuj

Jeśli w poprzedniej misji gracz ocalił Alexa, ten pojawi się pod koniec (w wieku 93 lat) i porozmawia w Woodsem. Jeśli gracz osiągnął najlepsze zakończenie, bądź zabił Menendeza, pojawi się również Sekcja. Alex powie mu, iż tego dnia, w którym się rozstali, wtedy gdy David spadł z drzewa, był z niego dumny, ponieważ chociaż upadł, to się podniósł.

CiekawostkiEdytuj

  • Na początku śledczy podaje, że urodził się w Fairbanks na Alasce, co Alex potwierdza. Jednak z danych wywiadu z misji "Operation 40" wynika, że urodził się w Anchorage.
  • Przed misją na wyspie Odrodzenie można zauważyć, że miał fałszywe dokumenty na niejakiego Willema Van der Berga. Dzięki temu mógł dostać się do laboratorium i zabić Steinera.
  • Prawdopodobnie on zabił Johna F. Kennedy'ego, o czym świadczy ostatni dialog pomiędzy nim, a Dragowiczem. Dodatkowo podczas misji "Powracająca pamięć" mówi "Oswald wykryty", czym nawiązuje do prawdopodobnego zamachowca, a we wspomnieniach na koniec gry podaje dokładne szczegóły zabójstwa takie jak kaliber broni. Jednak jakiś czas później w rozmowie z McKnightem wypiera się tego i twierdzi, że zaprogramowanie go nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
  • Jego postać była wzorowana na Johnie H. Noble.
  • Mimo zabicia Dragowicza Mason wciąż widział Reznowa. Widział go w 1986 i 2025 roku (niezależnie od wyborów gracza).
  • Można zalogować się na profil Masona wpisując login: amason i hasło: password, Hudson skrytykował go za to twierdząc, że hasło to jest słabe i musi je natychmiast zmienić.
  • Mason jest widoczny w bonusowej scenie Black Ops II, podczas trwania koncertu można ujrzeć go tańczącego z Reznowem.
  • Tylko Joseph Bowman w całej kampanii powiedział do Masona po imieniu.
  • Według danych wywiadu, Mason był snajperem w latach 50-tych. Można tam także przeczytać, że osiągał bardzo dobre wyniki.
  • Mason służył w armii od lat 50-tych do 1989 roku. Co daje mu od 31 do 39 lat służby.
  • W Call of Duty: Black Ops II mimo wieku 52 lat był najmłodszy w oddziale CIA.
  • Teoretycznie z powodu zaawansowanego wieku 56 lat nie mógł uczestniczyć w akcji w Panamie.
  • Jeśli w misji Cierp ze mną Mason przeżyje trafienie, znika na ponad 30 lat. W grze nie jest powiedziane, co w tym czasie robił.
  • Jeśli Mason ginie, to na jego grobie jest napisane tylko imię, nazwisko, rok narodzin, śmierci i łacińska sentencja "Semper Fidelis" (pol. Zawsze wierni). Wyróżnia się on od typowych grobów brakiem informacji o miejscu śmierci, narodzin, funkcji i dokładnych dat.
  • Pomimo miejsca narodzin u Alexa słychać australijski akcent. Jest to powodowane narodowością aktora podkładającego mu głos.
  • Alex Mason jest protagonistą, który może zginąć z rąk innego protagonisty (Franka Woodsa).
  • Jeśli Frank Woods strzela z M82A2 w głowę Masona, to po podejściu do niego jest w stanie go bez problemu rozpoznać, ponieważ pocisk pozostawił niewielką dziurę. W rzeczywistości takie trafienie z karabinu snajperskiego poważnie uszkodziłoby głowę i Frank miałby trudności ze zidentyfikowaniem ofiary.
  • Analogicznie jest z trafieniem w nogę, ponieważ taki strzał poważnie by ją uszkodził, gdzie w grze jest ona w całości.
  • W Black Ops II Sam Worthington tylko podkładał głos postaci, a za ruchy odpowiedzialni byli inni aktorzy.
  • Tak samo jak Frank Woods palił papierosy, co można zauważyć na początku "Operation 40".

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki