FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoDFHtr CoD2tr Cod5topright BlackopsNewTopright RealWorldtr
Complete Ten artykuł zawiera sekcje wymagające uzupełnienia. Jeśli możesz, uzupełnij je.
20px-Disambig-icon.png Dla frakcji występującej w Call of Duty: Black Ops II, patrz Armia Radziecka.

Armia Czerwona – frakcja występująca w Call of Duty, Call of Duty: United Offensive, Call of Duty: Finest Hour, Call of Duty 2, Call of Duty: World at War i Call of Duty: Black Ops.

OpisEdytuj

Ta frakcja to siły zbrojne Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich od momentu powstania tego kraju w 1922 i została rozwiązana w 1946 roku. Brała udział we wszystkich radzieckich kampaniach, od wojny domowej w Rosji, po inwazję na Polskę w 1920 i II wojnę światową w 1939 roku. W końcowym stadium jej istnienia liczyła ok. 1,5 mln żołnierzy. Po tym została przemianowana na Armię Radziecką.

Historia Edytuj

II wojna światowaEdytuj

Według radzieckiej (i rosyjskiej) historii Związek Radziecki włączył się w wojnę po agresji III Rzeszy na ten kraj w 1941 roku. Sowieci, chociaż mieli przewagę liczebną, przegrywali z powodu gorszego uzbrojenia i wyszkolenia, a czystki przeprowadzone wśród dowódców także nie pomogły. Rok później wojska niemieckie były już pod Moskwą, a potem także pod ważnym węzłem komunikacyjnym Stalingradem. Walki na froncie wschodnim uchodzą za najcięższe podczas tej wojny.

Bitwa pod Stalingradem Edytuj

W lato 1942 roku Niemcy już opanowali prawą lewą część Stalingradu. Najcięższe walki toczyły się w sierpniu tego roku. Wtedy podczas masakry na słynnej fontannie Barmalej w centrum miasta Dmitrij Petrenko z 62 dywizji strzelców Armii Czerwonej postanowił zabić jednego z oficerów SS odpowiedzialnego za zbrodnie na terenie ZSRR - generała Heinricha Amsela. (do uzupełnienia)

MultiplayerEdytuj

Jest to grywalna frakcja w trybie wieloosobowym w Call of Duty, Call of Duty 2 i Call of Duty: World at War. W tej ostatniej ich komentatorem jest Wiktor Reznow.

Uzbrojenie Edytuj

Karabiny: Edytuj

Pistolety maszynowe: Edytuj

Karabiny maszynowe: Edytuj

Pistolety: Edytuj

Materiały wybuchowe: Edytuj

Wyrzutnie rakiet/broń przeciwpancerna: Edytuj

Pojazdy: Edytuj