Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: United Offensive. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Boeing B-17 Flying Fortress – amerykański ciężki samolot bombowy dalekiego zasięgu, używany m.in. przez United States Air Force i Royal Air Force podczas II wojny światowej.

Call of Duty: United OffensiveEdytuj

Samolot ten można spotkać w misji "Bomber". Gracz wciela się w tej misji w Jamesa Doyle'a strzelca pokładowego brytyjskiego B-17. Gracz musi bronić bombowca za pomocą WKM'ów Zadaniem gracza jest również gaszenie pożaru silnika i uruchamianie zaciętych drzwi komory bombowej. W trakcie trwania misji, kilka B-17 z eskadry zostaje zestrzelonych, a B-17 gracza ma po pewnym czasie z kadłuba "sito". Ostatecznie misja kończy się skokiem ze spadochronem z uszkodzonej maszyny.

Call of Duty: World at WarEdytuj

W Call of Duty: World at War, B-17 pojawia się w kampanii amerykańskiej podczas misji "Twarde lądowanie". Bombowce latają nad mapą. Jeden z B-17, który został ostrzelany i uszkodzony przez japońską artylerię przeciwlotniczą, leci bezpośrednio na gracza, jednak przelatuje dalej i rozbija się w pobliżu lotniska. Rozbitego B-17 można potem obejrzeć z bliska, gdy drużyna gracza przybywa na lotnisku walczyć z Japończykami. B-17 miał być czwartą serią ofiar w trybie multiplayer, jednak ten pomysł został odrzucony przez twórców.