FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty 4: Modern Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Advanced Warfare Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Infinite Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare Remastered.
20px-Disambig-icon.png Dla podobnie działającej serii ofiar z Call of Duty: World at War, patrz Samolot zwiadowczy.
20px-Disambig-icon.png Dla podobnie działającej serii ofiar z Call of Duty: Black Ops, patrz Samolot szpiegowski.

BSP, bezzałogowy statek powietrzny (ang. UAV, Unmanned Aerial Vehicle) – bezzałogowy statek powietrzny występujący jako seria ofiar w trylogii Modern Warfare i seria punktów w Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Advanced Warfare i Call of Duty: Black Ops III. Jest to zwiadowczy samolot, który przez określony czas lata nad areną walki i oznacza członków wrogiej drużyny.

Call of Duty: Modern Warfare Edytuj

BSP zdobywa się za 3 zabicia nieprzerwane śmiercią, co czyni z niego najczęściej wykorzystywaną serię ofiar. Wtedy też gracz otrzymuje na wyposażenie radio, przez które na 30 sekund może wezwać bezzałogowy samolot, dzięki czemu przez odświeżane co kilka sekund kropki gracz widzi dokładne położenie członków wrogiej drużyn niekorzystających z atutu Zakłócacz UAV. Wysoce wskazanym jest wykorzystywać BSP w połączeniu z nalotem, ponieważ znacznie podnosi to jego skuteczność bojową.

Istotną wada, o której każdy użytkownik tej serii powinien pamiętać, jest to, że nie można "zmagazynować" kilka BSP. Dodatkowo, jeśli jeśli gracz aktywuje ją w trybie Deathmatch i zginie przed jej upływem, to samolot znika.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

BSP zdobywa się za 3 zabicia (2, jeśli gracz posiada atut Bezkompromisowy) nieprzerwane śmiercią. Wtedy też gracz otrzymuje na wyposażenie radio, przez które na 30 sekund może wezwać bezzałogowy samolot oznaczający na mini-mapie wrogów nie mających na wyposażeniu atutu Zimnokrwisty.

W porównaniu do odpowiednika z poprzedniej odsłony trylogii zmienił się w kilku ważnych aspektach. Po pierwsze, gracz może "magazynować" BSP i seria nie znika w przypadku śmierci w trybie Deathmatch. Dodatkowo trafienie samolotu z broni palnej nie jest poddawane działaniu mnożnika, przez co wystarczy jeden magazynek z karabinu szturmowego wystarczy do zestrzelenia BSP (gracz otrzymuje wtedy 50 XP, a w przypadku meczu Znajdź i Zniszcz – 500).

Sama seria, choć w odpowiednich rękach niezwykle skuteczna, ze względu na liczne nowe serie ofiar jest widocznie rzadziej spotykana niż w Call of Duty 4: Modern Warfare.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Kampania Edytuj

BSP pojawia się jedynie w misji "Odsunąć się od torów", gdzie przy jego wykorzystaniu SAS analizuje siły stacjonujące przy przystani.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

BSP pojawia się w tej odsłonie pod dwoma postaciami:

  • BSP, który gracz zdobywa za 3 zabicia (2, jeśli posiada atut Bezkompromisowy) nieprzerwane śmiercią;
  • BSP wsparcia, który gracz zdobywa za 4 zabicia (3, jeśli posiada atut Bezkompromisowy).

Po zdobyciu któregoś z tych wariantów gracz otrzymuje dostęp do radia, przez które może wezwać bezzałogowy samolot przez 23 sekundy oznaczający położenie wroga nie mającego na wyposażeniu atutu Asasyn. Poza tą zmianą nie różni się od odpowiednika z poprzedniej odsłony serii.

Jeśli drużyna w krótkim czasie wezwie 3 BSP na mapie powodują efekt jak przy Nowoczesnym BSP (znana jest nie tylko lokalizacja wroga, ale i kierunek w którym jest zwrócony.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Advanced Warfare Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops III Edytuj

(do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

  • Jeśli gracz wezwie BSP zaraz po nalocie, to nalot się nie odbędzie.
  • Dron zawsze pojawia się na południowej stronie mapy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki