FANDOM

RealWorldtr

Call of Duty: United Offensive – oficjalny dodatek do pierwszej części Call of Duty (chociaż wydany jako samodzielna gra). Został wydany 14 września 2004 roku przez firmę Activision, a stworzony przez Gray Matter Interactive. Rozszerzenie, zdobyło uznanie wśród krytyków. Akcja toczy się w realiach II Wojny Światowej. DLC dodało do Call of Duty nowe misje, mapy i uzbrojenie.

Postacie Edytuj

Amerykanie Edytuj

  • Scott Riley – główny bohater kampanii amerykańskiej, kontrolę nad nim przejmuje gracz.
  • Foley – ważna postać, znana z podstawowej części Call of Duty, jednak walczył u boku gracza tylko podczas misji w mieście Noville. W reszcie misji jedynie objaśnia plany ataku na daną pozycję.
  • Moody – niższy rangą dowódca. Przeważnie dowodzi drużyną, w której jest Riley (z wyjątkiem ostatniej misji tej kampanii). Tak jak w części podstawowej, był bardzo rygorystyczny w stosunku do swoich żołnierzy.
  • Anderson – postać drugoplanowa, częsty towarzysz Rileya. Odpowiednik Eldera z części podstawowej.
  • Ender – postać epizodyczna. Występuje w pierwszej misji, gdzie został ranny podczas ucieczki Jeepem.
  • Koppel – w misji "Bastogne 2" tłumaczył zeznanie pojmanego niemieckiego oficera. Zostaje w stodole z rannymi.

Brytyjczycy Edytuj

  • James Doyle – główny bohater kampanii brytyjskiej, kontrolę nad nim obejmuje gracz. Był strzelcem pokładowym w bombowcu B-17.
  • Gerald Ingram – w podstawowej części gry odgrywał mało znaczącą rolę, gdyż występował tylko w jednej misji. Tym razem Ingram jest jedną z najważniejszych postaci w grze. To bezpośredni przełożony Jamesa.
  • Van Dyke – holenderski partyzant, zginął podczas nieudanej próby podłożenia ładunków wybuchowych na most.
  • Goriss – również partyzant. Kieruje niemiecką ciężarówką podczas ucieczki.
  • Van de Berg, Smith, Janess, De Leeuw – pozostali partyzanci holenderscy.
  • Luyties, Hoower, Moditch, Denny – brytyjscy komandosi biorący udział w akcji na Sycylii. Luyties cierpiał na chorobę morską. Wszyscy zginęli podczas ucieczki trafieni pociskiem czołgowym.

Rosjanie Edytuj

  • Szeregowy Jurij Petrenko – główny bohater kampanii radzieckiej, kontrolę nad nim obejmuje gracz.
  • Sierżant Antonow – dowódca drużyny, do której należy Jurij. Towarzyszył Jurijowi przez całą kampanię radziecką. Nosi mundur komisarza politycznego, co wskazuje że był wcześniej politrukiem, ale nie znosi samobójczych szturmów i troszczy się o swych żołnierzy.
  • Misza Korolow – radiooperator. Dużą rolę odegrał podczas misji "Charków", gdyż dał artylerii namiary na wrogą pozycję.
  • Wasilij Kulikow – przyjaciel i stały towarzysz Jurija.
  • Borys Siemaszko – saper. Wysadził wrogie czołgi podczas ataku na Ponuri.

Misje Edytuj

W porównaniu z wersją podstawową dodatek United Offensive wprowadza nową kampanię jednoosobową. Składa się na nią ciąg trzech kampanii: amerykańskiej podczas niemieckiej kontrofensywy w Ardenach, brytyjskiej w trakcie operacji Husky i radzieckiej podczas bitwy na Łuku Kurskim.

Kampania amerykańska Edytuj

Bastogne 1 (Bastogne cz. 1)

Amerykanie udali się na patrol. Gdy weszli ledwie kilkanaście metrów w głąb lasu, zostali zauważeni przez wroga. Piechotę odparli bez problemu, ale w ich rejon przyjechały trzy czołgi. Ludzie rzucili się do ucieczki, lecz tylko Riley, Ender i Moody dotarli do Jeepa. Nim to uciekali przez las przed przeważającym wrogiem. Z karabinu maszynowego Riley uszczuplił jego siły. Wreszcie trójka dojechała do sztabu, skąd udali się do okopów, prosto na bitwę. Scott obsługiwał lekki karabin maszynowy, strzelał z karabinu wyborowego, a także ostrzelał czołgi z bazooki.

Bastogne 2 (Bastogne cz. 2)

Amerykanie dzieląc się na trzy grupki ruszyli nocą do kontrataku. Drużyna, w której był Riley, przeszła przez las i dotarła do gospodarstwa, które zajęła w krwawej walce. Moody wysadził dwa niemieckie działa, a dwaj żołnierze złapali wrogiego oficera. Ten powiedział, gdzie przetrzymywani są amerykańscy jeńcy, wzięci poprzedniego dnia do niewoli. Niemiec zaraz potem przywołał kolegów. Stracił życie, a Amerykanie odparli atak. Moody odnalazł jeńców i przydzielił im sanitariusza. Potem grupa ruszyła wesprzeć ludzi Ramireza, którzy zostali przyciśnięci ogniem na skrzyżowaniu. W krótkim szturmie zostało ono zajęta, a niemiecki zwiadowca, który nagminnie wzywał posiłki, zabity. Na końcu Moody zostawił pułapką na niemiecki konwój i zniszczył go doszczętnie.

Foy

Czołgi przybyły do miasta Foy za wcześnie, stając się idealnym celem dla dział 88mm. Spadochroniarze niemal samobójczo dobiegli do rogatek miasta i uciszyli kaem, a zaraz potem działo. Następnie Amerykanie oczyścili kompleks domów w centrum miasta i odbili kościół. Riley osłaniał z bezpiecznej odległości przejazd czołgów, które wkrótce wyparły wroga z prawobrzeżnego miasta. Ostatecznie ruszyli przez most i okrążyli wroga po drugiej stronie, zajęli jego centrum łączności i przeprowadzili czołgi na drugi brzeg.

Noville

Spadochroniarze rozpoczęli żmudne oczyszczanie miasto Noville. Szli dom, po domu, a wreszcie zajęli najważniejszy obiekt w mieście - dworek. Ten utrzymali do nadejścia posiłków z powietrza.

Kampania brytyjskaEdytuj

Bomber (Bombowiec)

Doyle, młody lotnik RAF-u, został wysłany nad Europę, aby zbombardować kompleks przemysłowy w Holandii. W czasie dolotu nad cel załoga jego samolotu poniosła starty, musiał on więc biegać od karabinu, do karabinu i zestrzeliwać wrogie myśliwce. Wreszcie samodzielnie zrucił bomby, chwilę później samolot zestrzelono, zginęli wszyscy oprócz niego. Skoczył ze spadochronem.

Trainbridge (Most kolejowy)

Doyle został uratowany przez majora Ingrama i holenderskich partyzantów. Chłopak postanowił włączyć się do walki. Major wysłał go osobiście, by podłożył ładunki wybuchowe na tytułowym moście kolejowym. Partyzanci uciekli do farmy i potem wycofali się poza teren działań.

Sicily 1 (Sycylia cz. 1)

Doyle został przeniesiony do SAS. Wysłany został na Sycylię. Tam wysadził działa i amunicję do nich w bunkrze wydrążonym w skale w okolicach Cappo-Murro-di-Porco. Komandosi uciekli, ale czołg zabił ich wszystkich oprócz Doyle' a i majora Ingrama.

Sicily 2 (Sycylia cz. 2)

Doyle i Ingram przemierzając miasto uciekli do portu. Tam zdobyli S-Botta i nim uciekli na okręt HMS Ulster Monarch.

Kampania radzieckaEdytuj

Trenches (Okopy)

Jurij został wysłany w okolice Łuku Kurskiego. Po niebezpiecznej jeździe ciężarówką bronił okopów, zniszczył działa samobieżne i wyprowadził kontratak na wioskę.

Ponyri (Ponuri)

Jurij i jego koledzy szli przez wioskę Ponuri. Wyzwolili ja krwawą walką o każdy dom i uderzyli na silnie bronioną fabrykę.

Kursk

Jurij uzyskał przydział do załogi czołgu T-34, w którym stoczył bitwę z niemieckimi wojskami pancernymi.

Kharkov 1 (Charków cz. 1)

Jednostka Jurija została wysłana do Charkowa. Chwilę po przekroczeniu rogatek miasta Jurij musiał podawać Wasilijowi współrzędne wrogich stanowisk bojowych, a ten naprowadzał artylerię. Potem przyłączyli się do oczyszczania osiedla w centrum miasta.

Kharkov 2 (Charków cz. 2)

Rosjanie ruszyli na głównego plac w mieście. Gdy zajęli go, ponosząc wysokie straty własne, odparli niemiecki zmasowany kontratak na stacji kolejowej.

Broń Edytuj

W Call of Duty: United Offensive są dostępne wszystkie rodzaje broni występujące w wersji podstawowej. Oprócz tego dodano kilka nowych modeli:

Stany ZjednoczoneEdytuj

Wielka BrytaniaEdytuj

Związek RadzieckiEdytuj

NiemcyEdytuj

Pojazdy Edytuj

Call of Duty: United Offensive to pierwsza część Call of Duty, w której trybie multiplayer można używać pojazdów. Są to:

Stany Zjednoczone/Wielka BrytaniaEdytuj

Związek RadzieckiEdytuj

NiemcyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W jednej z misji gdy gracz czyści stodoły wraz z piątką żołnierzy, tylko dwójka z nich może zginąć, szeregowiec Gordon i szeregowiec Freeman. Jest to odniesienie do serii Half-Life.
  • Ramirez jest czasami błędnie nazywany Ramires.
  • Jest to pierwszy i jedyny dodatek do serii Call of Duty.
  • W pierwszej misji możemy spotkać rannego szeregowego Martina, (postać którą sterowaliśmy w podstawce)

Linki zewnętrzneEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki