FANDOM

CoD5DStr

Call of Duty: World at War - to druga część serii Call of Duty wydana na Nintendo DS. Wyprodukowana została przez studio n-Space (tak samo jak Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS)), a wydana przez Activision. Światowa premiera gry odbyła się 5 listopada 2008 roku. Mimo, że gra rozgrywką jest bardzo zbliżona do swojego poprzednika wprowadzono do niej wiele funkcji dodatkowych m.i.n: lepszy silnik gry, zwiększony poziom sztucznej inteligencji przeciwników, dodanie mini-gier czy stworzenie własnego systemu nagród.

KampaniaEdytuj

Kampania Call of Duty: World at War na Nintendo różni się nieco od tej wydanej na Xbox'a, PlayStation czy komputery. Pojawiają się w niej nie dwie, ale trzy różne kompanie:

  • Amerykańska, w której gracz wciela się w szeregowego United States Marine Corps Rook'a. Opowiada on o tym jak uczestniczy w działaniach mających na celu pokonanie sił japońskich i zdobycie zamku Shuri. Składa się ona z 10 misji.
  • Brytyjska, w której gracz wciela się w szeregowego Special Air Service Dawkinsa. W kampanii brytyjskiej naszym zadaniem jest odparcie sił niemieckich z powrotem do Berlina. Składa się ona z 8 misji.
  • Radziecka, w której gracz wciela się w szeregowego Armii Czerwonej Dimarkurato - nieoficjalnym żołnierzu tejże armii. Uczestniczy on w bitwie o Seelow Heights i ataku na Reichstag.