Wikia

Call of Duty Wiki

Call of Duty (gra)

2188stron na
tej wiki
Komentarze13
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty. Temat tego artykułu jest związany z realnym życiem.

Call of Duty – pierwsza część serii. Strzelanka z widokiem pierwszej osoby rozgrywająca się w realiach II wojny światowej. Została wydana 29 listopada 2003 r. na platformę PC i wyprodukowana przez Activision oraz stworzona przez Infinity Ward.

FabułaEdytuj

Soviets Running.jpg

Rosyjscy żołnierze biegną w górę wzgórza.

Gra rozpoczyna się w amerykańskiej bazie szkoleniowej Camp Toccoa, gdzie gracz uczy się czołgać, wspinać, używać broni, rzucać granatami i wysadzać bomby.

Gracz wciela się w szeregowego Joeya Martina z amerykańskiej 101. dywizji powietrznodesantowej. Martin bierze udział w desancie spadochronowym we Francji, by zostać przecieraczem szlaków podczas Bitwy o Normandię. Amerykańska kampania rozgrywa się w Sainte-Mère-Église, posiadłości Brécourt, i miejscowości Hurtgen.

W brytyjskiej kampanii, gracz kontroluje sierżanta Evansa z brytyjskiej 6. dywizji powietrznodesantowej, biorącego udział w walkach o Most Pegaza, Zaporę Eder, i na okręcie Tirpitz. Ostatnia brytyjska misja rozgrywa się w Burgstienfurt, w Niemczech. Polega ona na zniszczeniu rakiet V-2.

W kampanii rosyjskiej gracz wciela się się w szeregowego Aleksieja Iwanowicza Woronina, żołnierza 13. dywizji gwardyjskiej walczącej w bitwie o Stalingrad. Walczy on na powierzchni i w podziemnych kanałach oraz uczestniczy w bitwie o Dom Pawłowa. W dalszej części kampanii radzieckiej gracz bierze udział w wyzwalaniu Polski i uderzeniu na Niemcy, jako dowódca czołgu T-34. Rosyjska kampania kończy się, kiedy bohater będzie w Berlinie świadkiem zatknięcia flagi ZSRR na ruinach Reichstagu.

MisjeEdytuj

PostacieEdytuj

BronieEdytuj

MapyEdytuj

Tryb multiplayerEdytuj

Osobny artykuł: Call of Duty (gra)/multiplayer

Tryb wielu graczy w Call of Duty jest podobny do tego samego trybu w wielu innych grac. Gracz odradza się po śmierci, wybór broni na początku gry i bardzo szybkie tempo gry. Dostępne tryby to: Za linią wroga, Deathmatch, DM Drużynowy, Odzyskiwanie, Znajdź i zniszcz i Sztab.

NagrodyEdytuj

  • 2003 Academy of Interactive Arts & Sciences
    • Gra roku
  • 2004 Game Developers Choice Awards
    • Doskonała oprawa Audio

CiekawostkiEdytuj

  • Call of Duty: Classic jest specjalną edycją gry Call of Duty na platformy Xbox 360 i PlayStation 3. Pierwotnie została udostępniona do pobrania posiadaczom edycji Prestige lub Hardened gry Call of Duty: Modern Warfare 2. Jako samodzielny produkt miała premierę 02 grudnia 2009 r. Jest dostępna do płatnego pobrania przez Xbox Live Marketplace lub PlayStation Store.
  • Podczas włączania, w intrze gry, Rosjanie mówią po rosyjsku, jednak podczas gry mówią po angielsku.
  • Call of Duty występuje w 3 sezonie amerykańskiego serialu pt. "Biuro" w odcinku "The Coup".

GaleriaEdytuj

Osobny artykuł: Call of Duty (gra)/Galeria

SoundtrackEdytuj

Osobny artykuł: Call of Duty (gra)/Soundtrack

Więcej od Wikii

Losowa wiki