FANDOM

CoD2tr RealWorldtr

Call of Duty 2 – druga część serii, która przenosi graczy ponownie w czasy II wojny światowej.

HistoriaEdytuj

Na froncie wschodnim, będzie walczyć radziecki szeregowiec – Wasilij Iwanowicz Kozłow. Będzie brał udział w m.in. szkoleniu, wysadzaniu sztabu i odpieraniu Niemców od ratusza.

Kolejnym bohaterem będzie sierżant John Davis. Jego szlak prowadzi od El Alamein po Caen.

W dwóch misjach, gracz będzie miał okazję pokierować komandorem Welshem i jego czołgiem. Również podczas lądowania w Normandii będzie walczył kapral Bill Taylor. W Pointe du Hoc zniszczył cztery działa, po czym wyzwolił normandzką wioskę i przeprawił się przez Ren.

BronieEdytuj

PostacieEdytuj

MisjeEdytuj

Mapy Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to pierwsza odsłona Call of Duty, która została wydana na czytniki DVD-ROM.
  • Po raz pierwszy w serii do Call of Duty została dodana strzelba, a jest nią karabin okopowy M1897.
  • Tryb wieloosobowy posiada mniejszy arsenał broni niż w przypadku dodatku Call of Duty: United Offensive, który wyszedł rok przed premierą Call of Duty 2.
  • Jest to pierwsza część Call of Duty, gdzie został wykorzystany silnik IW Tech oparty na id Tech 3 użytym w Call of Duty i dodatku United Offensive. Poddany licznym modyfikacjom IW Tech (obecnie wersja 9.0) jest wykorzystywany w serii po dziś dzień.
  • Pierwszy raz w historii Call of Duty został dodany system regeneracji zdrowia, przez co apteczki stały się zbędnym dodatkiem i nie pojawiają się w tej jak i w nowszych głównych częściach Call of Duty (z wyjątkiem Call of Duty 2: Big Red One, gdzie apteczki się jeszcze pojawiały).
  • Jest to pierwsze Call of Duty, w którym użyto nowego systemu sztucznej inteligencji, gdzie sprzymierzeńcy informowali gracza o położeniu wroga i vice versa.
  • Jest to pierwsze Call of Duty, które miało premierę na konsolę Xbox 360.
  • Po raz pierwszy użyto system wstrzymywania oddechu podczas celowania z karabinów snajperskich, by ustabilizować celownik.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki