FANDOM

Cod4topright RealWorldtr
20px-Disambig-icon.png Dla odświeżonej wersji dołączanej do Call of Duty: Infinite Warfare, patrz Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Call of Duty 4: Modern Warfare – czwarta odsłona serii Call of Duty i pierwsza nie oparta na wydarzeniach z II Wojny Światowej. Produkcja przenosi na tym razem w czasy współczesne. W grze gracz wciela się w żołnierza SAS - sierżanta Johna "Soapa" MacTavisha, prezydenta pewnego kraju na bliskim wschodzie - Yasira Al-Fulaniego, przedstawiciela amerykańskich sił Marines sierż. Paula Jacksona, anonimowego strzelca z samolotu AC-130, oraz kapitana John'a Price`a w stopniu porucznika (15 lat przed wydarzeniami z 2011 kiedy rozgrywa się fabuła tej gry) .

FabułaEdytuj

Gra zaczyna się od informacji wywiadu brytyjskiego - w Rosji toczy się wojna domowa między
Mw1 zakhaev 3

Imran Zahajew

ultranacjonalistami a siłami wiernymi dotychczasowej władzy. Dowodzący ultranacjonalistami Imran Zachajew wie, że może tym sposobem sprowokować atak USA i Wielkiej Brytanii. Zaczyna więc współpracę z Khaledem Al-Asadem, który przejmuje władzę w bliżej nieokreślonym bliskowschodnim państwie i zabija jego prezydenta (gracza) w pokazowej egzekucji. Amerykanie nie mają wyboru - następuje atak na państwo i walka z oddziałami Al-Asada. W tym czasie oddziały SAS działają potajemnie w Rosji, by pokonać ultranacjonalistów. Zostają zaatakowani i muszą się ewakuować. Z kolei Marines szturmują stolicę państwa, w którym ukrywa się Al-Asad. Kryjówka okazuje się być pułapką - wysłane wojska (w tym postać gracza i 30 tysięcy innych ludzi należących do U.S.M.C) giną w wybuchu bomby nuklearnej.

SAS dowiaduje się o niepowodzeniu Amerykanów i szturmuje wioskę będącą kryjówką Al-Asada. Po złapaniu go dowiadują się o jego współpracy z Zachajewem. W retrospekcji gracz dowiaduje się o misji Price'a sprzed 15 lat, kiedy to dostał rozkaz zabicia Rosjanina. Oddział ucieka z wioski, po czym łączy siły z Marines i próbuje złapać syna Imrana.

Nie udaje się to, gdyż po osaczeniu popełnia on samobójstwo. Zachajew stawia ultimatum - wszystkie wojska mają natychmiast opuścić Rosję, albo wystrzeli w kierunku Ameryki rakiety z głowicami nuklearnymi. Oddziały SAS i Marines wspólnie próbują przebić się do jego bazy i go złapać, ale zanim to następuje, dwie rakiety zostają wystrzelone. Wojska po wejściu do bazy otrzymują specjalne kody, które należy jak najszybciej wpisać, by dezaktywować rakiety, zanim uderzą w cel. W trakcie akcji Zachajew ucieka, a ostatnim zadaniem w grze jest zabicie go.

PostacieEdytuj

MapyEdytuj

MisjeEdytuj

Broń i wyposażenieEdytuj

Jako że fabuła rozgrywa się w czasach współczesnych, twórcy zawarli w grze najbardziej znane modele broni na świecie. W modelu broni AK-47 z granatnikiem GP-25 wkradł się błąd; po strzale z granatnika łuska granatu jest wyrzucana z lufy. W rzeczywistości granaty te są bezłuskowe. Błąd wystąpił również w nazwie sub-karabinka AKS-74u (w grze jako AK-74u) i konstrukcji tej broni w której zostało zmienione przednie łoże oraz kolba.
180px-Weapons of CoD MW

Wymagania sprzętoweEdytuj

Minimalne wymagania systemoweEdytuj

System operacyjnyEdytuj

Microsoft Windows XP/Vista (Systemy Windows 95/98/ME/2000 nie są wspierane).

Microsoft DirectX 9.0c (dołączony na płycie od gry);

  • Karta graficzna 3d w 100% zgodna z DirectX 9.0c z 128MB pamięci z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami;
  • W 100% zgodne z Windows XP/Vista klawiatura i mysz zainstalowanymi najnowszymi sterownikami;
  • Napęd DVD ROM 6X.

RAM:

  • 512MB RAM (Windows XP) 768MB (Vista).

Miejsce na dysku: 

  • 8GB.

CiekawostkiEdytuj

  • Istnieją dwie wersje okładki, które różnią się stopniem jasności. Wersja na konsole ma ciemniejszą a na PC jaśniejszą.
  • Gra miała początkowo zostać wydana jako nie gra z serii Call of Duty, ale innej serii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki