FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch. Ten artykuł został wyróżniony na stronie głównej

Call of the Dead – ósma mapa występująca w Call of Duty: Black Ops (Escalation) w trybie zombie.

OpisEdytuj

Akcja rozgrywa się gdzieś na Syberii w zapomnianej placówce badawczej Grupy 935. Gracze mają okazję wcielić się w czterech aktorów, którzy zostają zaatakowani przez zombie podczas kręcenia filmu o II wojnie światowej i badaniach Grupy 935 produkcji George'a A. Romero. Są nimi Michael Rooker, Robert Englund, Danny Trejo i Sarah Michelle Gellar. W trakcie rozgrywki gracze stają do walki z nieskończoną ilością zombie, wśród których jest George A. Romero. Zabicie reżysera nagradzane jest Machiną śmierci i Losową Butelką Perku. W osiągnięciu tego celu mogą graczom pomóc nowe Cudowne Bronie. V-R11, zmieniający zombie w ludzi i Padlinożerca, karabin snajperski strzelający potężnymi, wybuchowymi pociskami. Z mapy Ascension powracają także Matrioszki i sierp. Nowością natomiast jest zastąpienie możliwych do kupienia granatów odłamkowych semtexem. Z pośród maszyn Perk-a-Cola powraca Double Tap Root Beer a także pojawia się nowa maszyna, Deadshot Daiquiri, która zwiększa celność broni. Na mapie dodano kilka nowych funkcji m. in. wyrzutnik, zjeżdżalnię lodową i linkę do zjazdów. Każda z nich ma ułatwić graczom poruszanie się po mapie. Część obszaru pokrywa woda, która podobnie jak bagna na mapie Shi No Numa spowalnia graczy a ponadto powoli zamraża ich.

PomieszczeniaEdytuj

Miejsce startoweEdytuj

Gracze rozpoczynają rozgrywkę na lądzie przed dość sporym zbiornikiem wody, z którego wychodzi George A. Romero. Po chwili zombie zaczynają wychodzić przez znajdującą się tam jedną barykadę i osiem spawnów. Na drewnianym pomoście można kupić M14 i Olympię, natomiast za zbiornikiem wody Quick Revive'a. Można tutaj także znaleźć miejsce na skrzynkę losującą i miejsce na Pack-a-Puncha. Z pomieszczenia startowego są dwa wyjścia. Jedno z nich prowadzi na "plan filmowy", a drugie do drugiej części wraku statku. Szczątki blokujące te przejścia kosztują 750 punktów.

"Plan filmowy"Edytuj

Pod określeniem planu filmowego kryje się to miejsce, w którym nagrywano scenę podczas przerywnika filmowego oraz znajdujące się poniżej pomieszczenia. Na tym obszarze można spotkać cztery barykady i dwa spawny zombie. Dostępną bronią do kupienia jest MP5K. Ponadto znajdują się tam miejsce na skrzynkę losującą, PHD Flopper i troje drzwi, które prowadzą na drugi i trzeci poziom latarni morskiej oraz do jej podnóża. Wszystkie kosztują 1000 punktów.

Latarnia morskaEdytuj

Latarnia morska składa się z czterech poziomów, z czego trzy najwyższe pooddzielane są kosztującymi 750 punktów szczątkami. Na pierwszym z nich znajdują się dwie barykady i dwoje kosztujących 1000 punktów drzwi. Pierwsze prowadzą do podnóża latarni a drugie do doków. Na drugim i trzecim poziomie znajdują się po dwie barykady oraz wspomniane już drzwi na plan filmowy. W najwyższym punkcie latarni także można znaleźć dwie barykady. Ponadto pojawiają się tam miejsce na skrzynkę losującą, linka do zjazdów oraz nowa maszyna Perk-a-Cola Deadshot Daiquiri.

DokiEdytuj

Jest to niewielki obszar, do którego można się dostać przez najniższy poziom latarni morskiej. Znajdują się tam cztery barykady i cztery spawny zombie. Zaraz za przejściem znajduje się zjeżdżalnia lodowa, na której końcu można kupić sierp i Speed Colę. Droga ta prowadzi również do podnóża latarni. Ponadto na terenie doków można znaleźć miejsce na skrzynkę losującą, miejsce na Pack-a-Puncha, Stakeouta oraz Stamin-Upa.

Podnóże latarniEdytuj

Podnóże latarni to średniej wielkości teren. Nie ma tam żadnej barykady, ale za to jest siedem spawnów zombie. Na ścianie można kupić AK-74u. Pewna część obszaru dostępna jest jedynie po skorzystaniu ze wspomnianej już zjeżdżalni lodowej. Część właściwa zawiera ponadto kosztujące 750 punktów szczątki prowadzące do pierwszej części wraku statku.

Druga część statkuEdytuj

Druga część statku to dość ciasny obszar, do którego można się dostać jedynie z miejsca startowego. Znajdują się tam dwie barykady i jeden spawn zombie. Dostępną bronią do kupienia na ścianie jest MPL. Oprócz tego znajdują się tam trzy szczątki prowadzące na rufę, na nadbudówkę i na pierwszą część statku. Kosztują one kolejno 1000, 1000 i 1250 punktów.

RufaEdytuj

Kolejny niewielki obszar, gdzie znajdują się dwie barykady i jeden spawn zombie. Można tam kupić miny Claymore i Double Tap Root Beer.

NadbudówkaEdytuj

Nadbudówka to także niewielki obszar, w którym znajdują się trzy barykady. Na ścianie można kupić M16. Znajdują się tam miejsce na skrzynkę losującą, wyrzutnik, linka do zjazdów oraz dwoje kosztujących 750 punktów drzwi prowadzących na mostek, w którym znajduje się włącznik zasilania i jedna barykada.

Pierwsza część statkuEdytuj

Pierwsza część statku składa się z dwóch pokładów. Na ich obszarze znajdują się trzy barykady i siedem spawnów zombie. Na ścianach można kupić MP40 i PM63. Znajdują się tam także dwoje kosztujących 1000 punktów drzwi, które prowadzą na dziób statku i do przedziału pod pokładem, darmowy skrót do miejsca startowego oraz wspomniane wcześniej szczątki blokujące przejście do podnóża latarni morskiej.

PrzedziałEdytuj

Przedział jest średniej wielkości pomieszczeniem, w którym większość terenu zalewa woda. Znajdują się tam dwie barykady i dwa spawny zombie. Oprócz tego są tam Juggernog i miejsce na Pack-a-Puncha. Położone w najwyższym punkcie pomieszczenia drzwi prowadzą na dziób statku. Kosztują one 1000 punktów.

DzióbEdytuj

Najbardziej odległa względem miejsca startowego lokacja o średniej wielkości. Znajduje się tam dwie barykady i jeden spawn zombie. Na ścianie można kupić granaty semtexowe. Ponadto znajdują się tam miejsce na skrzynkę losującą i Mule Kick.

Dostępna brońEdytuj

  Broń startowa  
  Broń na ścianie  
  Skrzynka losująca  
  Pozostała broń  

Dostępne funkcjeEdytuj

  Perk-a-Cola  
  Power-Upy  
  Funkcje  

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Baranek ofiarny.jpg Baranek ofiarny (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
Strzel do sojusznika lub zostań trafiony kuszą z pakietem wzmocnień i zabij 6 zombie w eksplozji.
Logo osiągniecia Kolekcjoner.png Kolekcjoner (Srebrne Silver.png) (20Gamerscore.png)
Kup wszystkie rodzaje broni w ciągu jednej gry w trybie Zombie.
Przyjdz zaatakuj i wylecz mnie.jpg Przyjdź, zaatakuj i wylecz mnie (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
Strzel do sojusznika nożem balistycznym z pakietem wzmocnień i wylecz go
Cisza na planie.jpg Cisza na planie (Brązowe Bronze.png) (30Gamerscore.png)
W Call of the Dead zgaś światło reżyserowi.
Dubler.jpg Dubler (Brązowe Bronze.png) (35Gamerscore.png)
W Call of the Dead wyślij ekipę do Raju w trybie solowym lub współpracy.
Kaskader.jpg Kaskader (Brązowe Bronze.png) (20Gamerscore.png)
W Call of the Dead wysadź zombie używając V-R11.
Ostrzeliwanie pozycji.jpg Ostrzeliwanie pozycji (Brązowe Bronze.png) (20Gamerscore.png)
W Call of the Dead zabij 10 zombie, jednym strzałem ze Scavengera, z dystansu co najmniej 100 stóp.
Zespół.jpg Zespół (Srebrne Silver.png) (45Gamerscore.png)
W Call of the Dead wyślij ekipę do Raju w trybie współpracy.

CiekawostkiEdytuj

  • To jedyna mapa, która ma jedne okno w pierwszym pomieszczeniu.
  • Mapa została określona przez Treyarch jako "wyjątkowa mapa dla wszystkich fanów zombie".
  • Na tej mapie występuje Easter Egg zwany Original Characters Trapped.
  • To ostatnia mapa, w której są rosyjskie zombie.
  • To trzecia pod względem wielkości mapa. (Drugą jest Moon a największą Mob of the Dead
  • Można usłyszeć lecącą w tle motyw muzyczny z "koszmaru z ulicy wiązów"

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki