FANDOM

MW2icontr BlackopsNewTopright BO2topright Ztr RealWorldtr

Centralna Agencja Wywiadowcza – frakcja występująca w Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II i Call of Duty: Black Ops III. Rządowa agencja służby wywiadowczej USA, zajmująca się pozyskiwaniem i analizą informacji o zagranicznych rządach, korporacjach i osobach indywidualnych oraz opracowywaniem, na podstawie tych informacji, raportów dla instytucji rządowych USA.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

W roku 2016 CIA miało pojmać Makarowa. W tym celu wysłało agenta Allena jako Alexei'a Borodina, by pojmał Makarowa. Jednak Makarow odkrył jego prawdziwą tożsamość i zabił go na płycie lotniska w misji ''Nic po rosyjsku''. Rosyjscy żołnierze odkryli, że jest Amerykaninem i plan Makarowa się spełnił, wybuchła III Wojna Światowa.

Znani członkowie i współpracownicy:

Call of Duty: Black OpsEdytuj

W 1961 roku kilkoro agentów CIA miało zadanie zlikwidować Fidela Castro w czasie inwazji w Zatoce Świń, lecz zabito jedynie jego sobowtóra. Podczas próby ucieczki Alex Mason zostaje pojmany i zesłany do Workuty w głąb ZSRR.

Znani członkowie i współpracownicy:

Operacja Charybda Edytuj

Po wydarzeniach z Call of Duty: Black Ops Mason został uznany za zagrożenie dla bezpieczeństwa kraju i razem z Hudsonem, Woodsem i Weaverem, którzy mu pomagali mieli zostać zlikwidowanie w operacji Charybda. Operację miało wykonać CIA w asyście MI6. Alex Mason był celem podwójnej agentki GZW - Kristiny Raskowej.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Agenci CIA pojawiają się w trybie Zombie jako grywalna frakcja. Występują na mapach przetrwania: Miasto, Farma i Nuketown Zombies oraz żałoby: Miasto, Farma i Buried.

W kampanii agent CIA Farid wnika do organizacji Cordis Die jako szpieg. Informuje protagonistę o planach, taktyce itp. Raula Menendeza.

Znani członkowie i współpracownicy:

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

Frakcja pojawia się również tutaj, należy do niej m.in. główny bohater.

Znani członkowie i współpracownicy: