FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: World at War: Final Fronts.

Imperialna Armia Japońska - frakcja występująca w Call of Duty: World at War i Call of Duty: World at War: Final Fronts. To japońskie siły lądowe powstałe w 1867 roku w czasie panowania cesarza Mutsuhito. Zakończył się wtedy okres panowania szogunów z dynastii Tokugawa i przywrócono wówczas pełna władzę cesarzowi. Nastąpił okres modernizacji i "otwarcia" na Zachód. Przywrócono obowiązowy i powszechny pobór do wojska. Działalność armii była kierowana przez Cesarską Kwaterę Główną i Ministerstwo Wojny Japonii. 

Armię Japońska utworzono przy współpracy z Francją i Prusami. Z biegiem czasu armia stała się najpoteżniejszą formacją w Azji, świetnie uzbrojoną i wyszkoloną. Wraz z rozowjem lotnictwa utworzono także siły lądowe.

W grudniu 1941 roku, atakując Pearl Harbor, armia przystpiła do II Wojny Światowe|.

Call of Duty: World at WarEdytuj

Armia japońska pojawia się w kampanii na Pacyfiku. Na fronie głównie odbywały się bitwy morskie oraz walki o strategiczne wyspy między armia amerykańską, a japońską. W trakcie gry amerykańskie siły zaangażowne są w stopniowe odzyskiwanie wysp, które zostały przejęte przez japończyków. Gracz bierze udział w bitwach o Pearl Harbor, Atol Makin i Midway oraz bitwie o Morze Koralowe i Guadalcanal. A także o wyspy Salomona, Taraway, Iwo Jimę, Guam, Filipiny i kilka innych pomniejszych. Na końcu kampani gracz bierze udział w bitwie o wyspę Okinawę, najpierw na morzu, w pobliżu wyspy w misji "Black Cats", a następnie w finałowej misji w bitwie o zamek już na samej wyspie.

MultiplayerEdytuj

Jest jedną z grywalnych frakcji w trybie wieloosobowym Call of Duty: World at War.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki