FANDOM

BlackopsNewTopright

Doktor Daniel Clarke – angielski naukowiec, występujący w Call of Duty: Black Ops w misji "Liczby".

Biografia Edytuj

Początki Edytuj

Daniel Clarke urodził się w 1921 roku w Oksfordzie.

Tuż po II wojnie światowej Edytuj

Wstąpienie do partii komunistycznej Edytuj

Według danych zebranych przez Ryana Jacksona, Clarke w 1940 roku wstąpił w szeregi Komunistycznej Partii Wielkiej Brytanii. Był jej oddanym członkiem oraz idealistą. Po II wojnie światowej w Stanach Zjednoczonych zaczął się tworzyć makkartyzm. Podobne odczucia tworzyły się w Zjednoczonym Królestwie, przez co doktor Clarke był wyrzucany z różnych towarzystw naukowych za otwarte głoszenie swoich poglądów.

Zimna wojna Edytuj

Współpraca z Dragowiczem Edytuj

Eskalacja ostracyzmu wobec Daniela Clarke'a spowodowała, że ten stracił poparcie w swoich badaniach dotyczących lekarstwa na choroby zwierząt i rolników (np. wąglik, pryszczyca) wywoływane przez różne czynniki biologiczne. Wtedy został zmuszony do opuszczenia kraju i wyjechania do Moskwy w 1964 roku. Chciał tam uzyskać poparcie dla swoich badań. Tam spotkał się z przedstawicielem KPZR, czyli generałem Nikitą Dragowiczem. Dragowicz zaproponował Anglikowi prace nad Projektem Nova.

Projekt Nova Edytuj

W ośrodku prac nad nową bronią biologiczną w Jamantau na Uralu Clarke spotkał niemieckiego naukowca Friedricha Steinera, który został zwerbowany przez Sowietów do tego samego celu co Daniel. Razem szybko tworzyli nową formułę gazu.

Plany Dragowicza Edytuj

W 1966 roku doktor Clarke zobaczył przypadkiem, jak żołnierze Dragowicza wrzucają co spalarni ciało doktora Churcha, który także pracował nad gazem Nova 6. Brytyjczyk szybko skojarzył fakty co do planów Dragowicza – będzie on zabijał wszystkich związanych z projektem, kiedy nadejdzie pora, by jego plany nie wydały się. Clarke w swoim dzienniku zanotował, że zawarł pewne umowy w dolinie Uralu, które pozwolą mu się wydostać z ośrodka. Wraz z innym naukowcem o imieniu Lazarus postanowił uciec 1 sierpnia podczas wieczornej zmiany.

Ukrywanie się Edytuj

Od okresu ucieczki z ZSRR ukrywał się u swojego brata w Johannesburgu. Z niewiadomych powodów musiał stamtąd uciekać.

Kowloon Edytuj

W 1968 roku przebywał w Kowloon, czyli w dzielnicy Hongkongu. Ukrywał się tam zarówno przed USA, jak i przed ZSRR. Dzięki dokumentom znalezionym przy radzieckim zdrajcy w Wietnamie namierzyło go CIA. Chcieli go przesłuchać, by dowiedzieć się o zamiarach generała Dragowicza. Jason Hudson i Grigorij Weaver lekko go torturowali. Przestali, gdy Clarke powiedział im o broni biochemicznej Nova 6. W tym czasie nastąpił atak Specnazu. Chcieli oni zabić Clarke'a, by ten nic nie powiedział Amerykanom. Hudson i Weaver chronili naukowca, a ten mówił im, gdzie mają iść, by nie zgubić się na dachach w tej dzielnicy. Daniel doskonale wszystko przygotował. Zrobił mnóstwo skrytek z bronią i opracował trasę, która miała pozwolić mu uciec od Sowietów. W międzyczasie zdradzał bohaterom tajemnice dotyczące projektu Nova. Pod koniec ucieczki przed Rosjanami ześlizgiwał się z pewnego dachu. Hudson i Weaver ruszyli mu na pomoc. Hudson wiedząc, że Clarke może za chwilę zginąć, zapytał go o tajemnicze numery, które były radzieckim szyfrem dla ich szpiegów w USA. Zanim Daniel zdołał cokolwiek powiedzieć, zginął od kuli w głowę od strzału wrogiego snajpera. Jednak mimo tej śmierci CIA dowiedziało się wielu przydatnych rzeczy, m. in. dostali namiary na serce projektu Nova i nazwisko współpracownika Dragowicza.

Charakterystyka Edytuj

Słowa Jasona Hudsona skierowane do Alexa Masona mówią, że Clarke był "zapatrzonym w siebie, zdegenerowanym sukinsynem". Sam Clarke ze swoich wypowiedzi utwierdzał to twierdzenie. Często mówił, że nie obchodzi go los innych ludzi. Mówił tak np. o Lazarusie. W swoim dzienniku zapisał nawet, że z Johannesburga "będzie świetny widok na II wojnę światową", więc prawdopodobnie nie obchodziło go zagrożenie wielkim konfliktem, dopóki ten sam by go nie dosięgnął.

CiekawostkiEdytuj

  • W dokumentach przekazanych przez zdrajcę wynika, że Daniel Clarke urodził się w 1923. Jednak w certyfikacie śmierci jest napisane, że urodził się 16 kwietnia 1921 roku.
  • W dokumencie mówiącym o jego śmierci można zauważyć pewną nieścisłość, ponieważ jest napisane tam, że zginął w styczniu. W rzeczywistości ginie on w trakcie misja "Liczby", która ma miejsce w lutym.
  • Liczby na jego twarzy oraz dokumentach do niego należących mogą pochodzić z prowadzonych przez niego badań. Dodatkowo takie numery występują na twarzy Złodzieja z Pentagonu.
  • Nigdy nie pracował z Dragowiczem bezpośrednio, pracował tylko ze Steinerem.
  • Głos podkłada mu Gary Oldman (podkłada też głos Wiktorowi Reznowowi).