FANDOM

BO2topright

David "Sekcja" Mason – postać grywalna i główny protagonista występujący w Call of Duty: Black Ops II.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

David Mason urodził się w 1979 roku jest synem agenta CIA Aleksa Masona. Wychował się na Alasce, relacje syna z ojcem nie wyglądały zbyt dobrze David wypominał ojcu, że mimo śmierci matki był w wojsku. Można też zaobserwować, iż Aleks był surowym ojcem, David trzymał w sobie głęboką urazę do ojca, ale nie chciał go stracić, dlatego właśnie ojciec złożył mu obietnicę, że nie wróci już do armii.

W 1986 r. emerytowany Aleks Mason powrócił do czynnej służby w CIA by uratować Franka Woodsa, pozostawiając młodego Dawida pod opieką Jennifer Hudson żony Jasona Hudsona. W 1989 roku, Raul Menendez porywa Davida i zaprowadza go do Panamy w czasie, gdy trwa misja schwytania ówczesnego dyktatora Panamy Manuela Noriegi. Menendez przepowiadał Dawidowi o zbliżającej się śmierci jego ojca. Woods zabija go nie wiedząc, że to Mason wierząc że to Menendez, lub postrzela go w nogę nie wiedząc o tym, że go nie zabił. Po tym jak odkrywa, co naprawdę zrobił próbuje zabić Noriegę, ale zostaje postrzelony ze SPAS-12 w nogi. Hudson przyznaje, że zdradził ale robił to dla Davida. Hudson jednak ma zdecydować kto jeszcze z nich ma zginąć i wybiera siebie. Menendez mówi Woodsowi, że nigdy nie pogodzi się ze śmiercią Masona, Davidowi zaś mówi, że pewnego dnia sobie wszystko przypomni i żeby przyszedł po niego. Poczucie winy u Woodsa spowodowało że wziął młodego Davida pod swoją opiekę, jednak nie powiedział mu kto naprawdę stoi za śmiercią jego ojca.

Początki kariery wojskowejEdytuj

W wieku 17 lat David rozpoczął swoją karierę wojskową jako oficer marynarki, a po czasie znalazł się w elitarnej jednostce J-SOC. David Mason również awansował do rangi dowódcy porucznika.

CeleriumEdytuj

20 kwietnia 2025 r. David wraz z Harperem, Salazarem i Crosbym udali się zbadać obecność żołnierzy Menendeza w Mjanmie. Tutaj odkryli, że Menendez planuje użyć Celerium do ataku cybernetycznego, który może sparaliżować zapewne całą infrastrukturę wojskową, gospodarczą itp. Dowiadują się też o karmie ale niewiedzą co to jest.

PakistanEdytuj

29 maja 2025 r. Sekcja i jego zespół udał się do Pakistanu, by poznać szczegóły planu Menendeza i DeFalco który został zauważony w Pakistanie. Jednak przed wyjazdem Sekcja zaczął widzieć obrazy Menendeza i siebie jako dziecko ponownie. David wtedy uświadomił sobie, że Menendez odegrał rolę w śmierci Alexa. Na końcu misji okazuje się, że Tian Zhao jest wysoko postawionym dowódcą w Pakistanie. Wypuszcza ich wolno tylko dlatego, że ścigali Menendeza.

KarmaEdytuj

Dane wywiadu nagrane z rozmowy ujawniły również, że Karma, którą wstępnie przyjęto jako cyberbroń Menendeza, okazało się miastem Colossus gdzieś na Kajmanach. 12 Czerwca 2025 r. Sekcja, Harper i Salazar polecieli zbadać te sprawę. Odkryli również że "Karma" nie była żadną bronią ale kobietą o imieniu Chloe Lynch, która przebywała w Solar, ale w tym samym czasie DeFalco również pojawił się i wziął kilku zakładników, by Chloe się ujawniła, postanowiła oddać się w jego ręce. Rozpoczął się pościg za DeFalco.

Poznając PrawdęEdytuj

Wiedząc, że Woods ma jeszcze parę informacji o Menendezie, David poszedł do Woodsa i zapytał, co się stało w Panamie. Po jego opowieści David był wstrząśnięty, dowiedział się, że jego ojciec nie zginął z rąk Menendeza, ale z rąk Woodsa. David jednak pocieszył Woodsa, że to nie jest jego wina. Zdał sobie jednak sprawę z faktu, że Menendez jest świetnym manipulatorem.

Przechwytywanie MenendezaEdytuj

Sekcja wspomina, że to zasadzka jednak Briggs nakazuje by jednostka, J-SOC udała się do Jemenu. Sekcja dogania Menendeza, ten jednak jest zadowolony z faktu, że jego plan na razie działa bez zarzutu.

USS ObamaEdytuj

W trakcie przesłuchiwania Menendeza rozpoczyna się atak na USS Obama, Menendez bierze za zakładnika Salazara i ogłusza Davida. Kiedy oprzytomniał, walczył na Obamie, broniąc go przed atakiem Najemników. Był świadkiem jak Menendez wziął na zakładnika Briggsa, a Salazar okazał się zdrajcą. Salazar poddał się, a David opuścił USS Obama.

Los AngelesEdytuj

Wierząc, że Menendez może planować zamach na życie prezydent USA, Sekcja wziął się za eskortowanie pani prezydent jednak rozpoczął się atak, a samolot, w którym była pani prezydent rozbił się, jednak wszyscy przeżyli. Na ulicach Los Angeles Sekcja próbuje eskortować panią prezydent, mimo licznych ataków udaje mu się to. Wspiera również kilka innych konwojów G20 (w tym prezydenta Francji). Na końcu pilotował FA38 (Jak mówił po raz pierwszy) i ochraniał konwoje z nieba.

Dzień SąduEdytuj

Po namierzeniu Menendeza, rozpoczął się ogromny nalot na placówkę na Haiti, gdzie systemy dronów były kontrolowane. Po dotarciu do systemu kontrolnego okazało się, że prawdziwym planem Menendeza nie było zabicie prezydent USA czy unicestwianie ludzkości, ale zniszczenie infrastruktury wojskowej państw G20, w jego przemowie, która wyświetliła się przemawia do ludzi (głównie tych biedniejszych), by uderzyli teraz na tych którzy nimi rządzili itd. Po tym okazało się, że Menendez zabrał strój jednemu z żołnierzy, zaczął się wyścig o to, by Menendez nie uciekł. Na końcu Sekcja widzi Menendeza zabija dwóch strażników i go dopada.

ZakończenieEdytuj

W zależności od działań istnieje wiele zakończeń, z której wszyscy mają korzyści i konsekwencje. W jednym razem z Woodsem poszedł na grób swojego ojca, w innym okazuje się że Alex przeżył i spotyka się z synem.

CiekawostkiEdytuj

  • David, tak samo jak Alex Mason zabił głównego antagonistę gry, w której miał główną rolę (chyba, że gracz aresztował Menendeza).
  • Jest czwartą grywalną postacią, która może zobaczyć swoje odbicie w grze.
  • Sekcja i Farid, to jedyne postacie grywalne, które pojawiają się jako NPC, w zależności od wyborów gracza. Jednakowoż David występuje również jako NPC, w misji "Cierp ze mną", ale jest wtedy dzieckiem.
  • Pojawia się też na koncercie Carry On (trzyma kawał papieru z napisem "Cordis Die");
  • Z wyjątkiem przerywników i misji "Cierp ze mną" widać, że nosi okulary z HUD'em.
  • Sekcja jest jedynym grywalnym bohaterem Black Ops II, który przeżyje niezależnie od dokonanych przez gracza wyborów.
  • Tak samo jak Raul Menendez postrzegany jest jako dziecko i dorosły.
  • Sekcja jest pierwszą grywalną postacią w Call of Duty, która jest synem innej grywalnej postaci.
  • Sekcja jest pierwszym bohaterem serii w przypadku którego dokładnie poznajemy życie osobiste.
  • Najlepszym przyjacielem Sekcji był Mike Harper, ich relacje bardzo przypominają przyjaźń Aleksa Masona i Franka Woodsa.
  • Takie podobieństwo można zauważyć także w przypadku oddziału Sekcji.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki