FANDOM

Cod5topright BlackopsNewTopright Feature

Dmitrij Petrenko – żołnierz i postać grywalna w Call of Duty: World at War. Występuje także w Call of Duty: Black Ops, zostaje zabity 29 października 1945 roku gazem Nova 6. Dobry przyjaciel Wiktora Reznova.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

O wczesnym życiu Dmitrija, poza datą urodzenia (1.08.1923) jedyną pewną informacją jest ta, że w wieku osiemnastu lat (1941 r.) zaciągnął się do Armii Czerwonej.

Masakra pod StalingrademEdytuj

1942 roku młody Dmitrij razem ze swoimi towarzyszami walczył pod Stalingradem, lecz jego dywizja została zmasakrowana, a on sam jako jedyny przeżył. Po pewnym czasie spotyka jednak drugiego żywego - rannego w rękę snajpera sierżanta Wiktora Reznowa. Petrenko bierze jego broń i zabija nią kilku Niemców na ulicy, a potem ze swoim nowym dowódcą przemierza różne budynki, przy okazji likwidując faszystowskiego snajpera. Potem wraz z Reznowem wchodzi w głąb jednego z nich, gdzie zostają zauważeni przez niemiecki patrol. Obecni w patrolu żołnierze uzbrojeni w miotacze płomieni podpalają budynek, przez co Dmitrij jest zmuszony do ucieczki. W trakcie ucieczki zostaje przygnieciony przez płonący pal, jednak Reznow pomimo temperatury zdołał go zdjąć. Udaje im się uciec z płonącego budynku, jednak fala płomieni i uderzeniowa wywołana akcją Niemców ogłusza ich, a wtedy podchodzi do nich patrol nieprzyjaciela. Jeden z tych żołnierzy kopie broń dalej od Reznowa, jednak Dmitrij zostaje uratowany przez kilku sowieckich żołnierzy chcących zabić rezydującego w niemieckim sztabie generała Amsela. Wraz z Reznowem udają się na dach, skąd osłaniają przedzierających się dalej sowieckich żołnierzy, a potem na punkt obserwacyjny z którego widać drugie wyjście ze sztabu. Wtedy to spłoszony atakiem generał ucieka ze sztabu, jednak ginie on z rąk Dymitra podczas próby dotarcia do samochodu. Wtedy też następuje zmasowany atak niemieckich jednostek pancernych, przez co wraz z Reznowem bohater musi uciekać. Ta część kampanii kończy się skokiem do rzeki w celu uniknięcia śmierci.

Między 1942 a 1945 Edytuj

Na temat tego okresu nic nie wiadomo. Niemniej można przypuszczać, że Dmitrij brał czynny udział w walce.

Ich kraj, Ich krew Edytuj

Trzy lata po masakrze pod Stalingradem, Dmitrij razem ze swoimi towarzyszami został uwięziony przez niemieckich żołnierzy na wzgórzach Seelow, lecz nasz bohater naszczęście przeżył kosztem jego towarzyszy - którzy mieli mniej szczęścia i zostali zabici. Gdy Petrenko próbuje wziąć broń martwego radzieckiego żołnierza, zaczyna być torturowany przez faszystów, lecz przez niepodziewany atak Reznowa i Czernowa zostaje on uratowany. (do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo niewątpliwego oddania nigdy nie został awansowany.
  • Ma takie samo nazwisko jak Jurij z Call of Duty: United Offensive.
  • Z powodów ograniczeń technologicznych, w wersji na konsolę Wii w komorze z gazem Nova 6 nie widać u niego wypadających gałek ocznych. W pozostałych wersjach gracz jest w stanie je zaobserwować. 
  • Ma to samo imię, co jeden trenerów rosyjskiej reprezentacji w piłce nożnej.