Cod4topright CoD4DStr MW2icontr BlackopsNewTopright Bodstopright MW3tr MW3DStr BO2topright BODtr AWtopright Ztr MWRtopright

Dragunow – radziecki samopowtarzalny karabin wyborowy, używany przez wrogie siły w wszystkich częściach Call of Duty: Modern Warfare z wyjątkiem Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized. Występuje także w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS), Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Black Ops: Declassified i Call of Duty: Advanced Warfare.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Kampania Edytuj

W kampanii ten karabin występuje w rękach Ultranacjonalistów i OpFor. Można go znaleźć leżącego w domach lub podnieść po zmarłych przeciwnikach. Zabija jednym strzałem powyżej brzucha, w innym przypadku potrzeba 2 strzałów.

Multiplayer Edytuj

W multiplayerze Call of Duty 4 odblokowujemy Dragunowa na 22 poziomie co czyni go 3 w kolejności karabinem snajperskim. Zabija jednym strzałem w klatkę piersiową i w głowę. W innym przypadku potrzeba 2 strzałów. Nie jest złą bronią, ale gracze częściej wybierają M40A3. Można do niego dołączyć tylko celownik ACOG.

Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS)Edytuj

W kampanii ten karabin pojawia się w misjach z udziałem Brazylijskiej milicji oraz w rękach wrogów w misjach z udziałem Specnazu dziejących się na terenie Rosji (rzadziej na terenie USA). Jest ich podstawowym karabinem snajperskim. Wrogowie trzymający tę broń są zazwyczaj charakterystycznie ubrani. W misjach Jedyny łatwy dzień... był wczoraj, Gułag i Ewentualność Dragunow jest pokryty białym kamuflażem. W misji Muzeum trzyma ją członek Brazylijskiej milicji i Specnazu. Broń nie występuje w trybie wieloosobowym.

W operacjach specjalnych występuje w tych samych miejscach co w kampanii.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Kampania Edytuj

Karabin Dragunowa pojawia się jako standardowy karabin wyborowy na wyposażeniu Specnazu, czasem także w rękach Armii Ludowej Wietnamu. W kampanii znaleźć można go w trzech misjach: "Dekret prezydenta", "Liczby" oraz "Miejsce katastrofy". Poza misją "Liczby", gdzie występuje wersja z celownikiem IR, karabin ten jest bez dodatków.

MultiplayerEdytuj

Dragunow jest pierwszym dostępnym karabinem w tym trybie, gdzie stanowi część klasy domyślnej "Snajper". Wersja bez tłumika zabija jednym trafieniem w głowę, szyję i klatkę piersiową. Niestety wraz z tym dodatkiem do osiągnięcia tego samego celu wymagane jest trafienie w szyję albo głowę. Z broni w klasie odznacza się dużym magazynkiem o pojemności 10 nabojów, która wraz z dodatkiem powiększony magazynek zostaje zwiększona do 15. Niestety wyśrodkowanie broni długo trwa, co może sprawiać problem w oddawaniu precyzyjnych strzałów. Ze względu na parametry wysoce zalecany jest zmienny zoom, ponieważ zwiększa on celność na daleki dystans. O ile gracz nie będzie nacierał na wroga, niezalecany jest celownik ACOG, ponieważ pogarsza on ważną dla stacjonarnego snajpera precyzję trafień. Jak każda broń tego typu jest skuteczna w trybie Hardcore.

Dodatki:

Tryb zombie Edytuj

Karabin Dragunowa pojawia się na każdej mapie zombie poza Dead Ops Arcade, gdzie można go wylosować ze skrzyni losującej. Do rundy 8. jest dobrą bronią wsparcia, jednak szybko zaczyna cierpieć z powodu niskiego zapasu amunicji, dodatkowo słabo zarabia się nią punkty. Po ulepszeniu nazywa się D115 Dezintegrator. Ulepszenie nie zmienia pojemności magazynka, jednak podwaja zapas amunicji, daje ciekawy kamuflaż i zmienny zoom. Ulepszony zadaje tyle samo obrażeń co L115 Izolator będąc lepszą alternatywą ze względu na większy zapas amunicji i wyższą szybkostrzelność. Zabija zombie jednym trafieniem w korpus do rundy 22. i jednym w głowę do 34 rundy. Dodatkowo jest skuteczny w walce z ze specjalnymi zombie typu George A. Romero.

Dragunow a D115 Dezintegrator Edytuj

Dragunow D115 Dezintegrator
Obrazek Dw D115DR
Obrażenia 300 1000
Tryb ognia Półautomatyczny Półautomatyczny
Szybkostrzelność 234 RPM 234 RPM
Pojemność magazynka 10 10
Maksymalna amunicja 40 80
Czas przeładowania 2.95 s, gdy niepełny
3.75 s, gdy pusty
2.95 s, gdy niepełny
3.75 s, gdy pusty
Mobilność Niska Niska
Zasięg Duży
Inne Brak Zmienny zoom
Kamuflaż w stylu sci-fi

Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS)Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

W porównaniu do poprzednich części Dragunow wygląda na nowocześniejszy. Wszystkie drewniane części zostały zastąpione tymi z tworzywa sztucznego. Zmienił się też kolor- cały karabin jest pokryty czarną farbą. Jego luneta straciła też charakterystyczną otoczkę wygodną dla oka strzelca.

Kampania Edytuj

Z karabinu SWD korzystają przeciwnicy z afrykańskiej milicji.

Multiplayer Edytuj

W trybie multiplayer jest odblokowywany dość szybko, bo na 12. poziomie. Wcześniej do odblokowania są dwie inne snajperki. Jest on bardzo rzadko używany i można by stwierdzić, że to najrzadziej spotykany karabin snajperski w Modern Warfare 3. Przede wszystkim broń charakteryzuje się niskimi zadawanymi obrażeniami, przy czym by zabić jednym strzałem, trzeba celować tylko w głowę. Inna cecha to niewygodna siatka celownicza, która utrudnia Quickscope. Dobrą taktyką jest wycelowanie we wroga i oddanie dwóch szybkich strzałów, żeby zwiększyć swoje szanse na zabójstwo. Zaleca się korzystanie z dodatków: powiększone magazynki i celownik ACOG, który zlikwiduje niewygodne przyrządy celownicze. Nie zaleca się natomiast używania tłumika.

Operacje specjalne Edytuj

W operacjach specjalnych Dragunow występuje w niektórych misjach dziejących się w Afryce. Jest bronią startową w misji "Atak i odwrót".

Tryb przetrwaniaEdytuj

W trybie przetrwanie broń odblokowuje się na 16. poziomie. Nie sprawdza się tam za dobrze, podobnie jak reszta tego typu broni.

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Dragunow występuje też w kampanii Call of Duty: Black Ops II. Wygląd broni jest taki sam jak w pierwszej odsłonie Black Ops. Zmienił się jedynie dźwięk wystrzału i siatka celownicza, która wygląda jak ta z Modern Warfare 3.

Snajperkę odblokowuje się po ukończeniu misji "Celerium". Można jej używać zarówno w misjach z przeszłości, jak i w tych z przyszłości. Ponadto możliwe jest znalezienie broni na przykład w misji "Pozorny tryumf", w szopie, z której zabiera się potrzaski.

Call of Duty: Black Ops: DeclassifiedEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Advanced WarfareEdytuj

SVO został dodany do gry 21 lipca 2015 r. w wersji Xbox One. 20 sierpnia 2015 r. pojawił się również w wersjach PlayStation 4 i PC.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

OgólneEdytuj

  • Ma podobny odgłos wystrzału do odpowiednika w rzeczywistości.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

  • Jest jedynym karabinem wyborowym, którego pojawienie się w grze nie jest błędne. Dragunow znany szerzej jako SWD do służby trafił w 1963 roku.
  • Ulepszona nazwa jest nawiązaniem do pierwiastka 115.
  • Na broni można zauważyć sowieckie symbole.