FANDOM

Cod4topright

„Witam w nowej Rosji, Kapitanie Price.”
— Sierżant Kamarow.

Druga Wojna Domowa w Rosji (ang. Second Russian Civil War) - fikcyjny konflikt ze świata Call of Duty trwający w latach 2011-2016 i obejmujący zasięg Rosji oraz Bliskiego Wschodu. Stronami konfliktu byli rosyjscy lojaliści wspierani przez amerykańskie i brytyjskie siły oraz ultranacjonaliści wspierani przez sprzymierzoną bliskowschodnią organizację OpFor pod dowództwem Khaleda Al-Asada.

HistoriaEdytuj

W 1996 roku brytyjski rząd po raz pierwszy od czasów II wojny światowej wydał polecenie zabójstwa. Celem był Imran Zachajew, rosyjski handlarz bronią, który chciał zakupić pręty paliwowe ocalałe ze zrujnowanej Czarnobylskiej elektrowni atomowej. Misję przeprowadziła drużyna Alfa, dwuosobowa drużyna snajperów SAS, w której skład wchodził Kapitan MacMillan jako dowódca i Porucznik Price jako strzelec. Pierwszym ich celem było "przekradnięcie się do opuszczonego miasta Prypeć na Ukrainie" i ukryciu się w opuszczonym hotelu Polesie. Po przybyciu na miejsce wykorzystali karabin M82A1 do odstrzelenia Zachajewowi lewej ręki.

Chwilę potem drużyna snajperska została wykryta i po zestrzeleniu wrogiego Mi-28 opuściła budynek i udała się do czwartego punktu ewakuacji, w pobliżu parku rozrywki. Po drodze pojawił się kolejny Mi-28, który również został zestrzelony, jednak w trakcie uderzenia w ziemię zranił MacMillana do tego stopnia, że ten nie mógł się poruszać na własnych siłach. Porucznik Price, mając na ogonie ultranacjonalistów zaniósł go do punktu ewakuacji i położył w pobliżu diabelskiego młyna. Obaj snajperom udało się odeprzeć fale przeciwnika do momentu przybycia śmigłowca, który stamtąd ich zabrał.

Imran Zachajew na stałe stracił swoją lewą rękę, ale udało mu się przeżyć incydent. Strata ręki może również wyjaśniać jego nienawiść do narodów zachodnich.

Przebieg wojnyEdytuj

Wydarzenia przed wojnąEdytuj

Przewrót pałacowy na Bliskim WschodzieEdytuj

Przed wojną Imran Zachajew zdał sobie sprawę, że rosyjska wojna domowa o 15 tys. atomówek mocno przyciągnie uwagę Zachodu. W celu wywołania wojny dywersyjnej skontaktował się ze swoim bliskowschodnim sojusznikiem, Khaledem Al-Asadem. Al-Asad miał wykonać finansowany i wspierany przez partię ultranacjonalistyczną zamach stanu (przewrót pałacowy) przeciwko rządowi bliżej nieokreślonego państwa arabskiego. Siły Al-Asada w armii amerykańskiej były znane jako OpFor lub Opposing Force (ang.Siły opozycyjne).

Przewrót pałacowy został zrealizowany, kiedy Al-Asad zamordował prezydenta Yasira Al-Fulaniego na żywo w telewizji. Jego kraj, mimo zmian na lepsze był wyjątkowo niestabilny. Jest to widoczne w Call of Duty 4: Modern Warfare, gdzie żołnierze OpFor mordują osoby, które nie poprarły Al-Asada.

Zniszczenie estońskiego frachtowca z bronią jądrowąEdytuj

Boat

Drużyna SAS spuszcza się po linach z helikoptera na pokład statku

W czasie, gdy Al-Asad wykonywał swój przewrót, SAS przypuścił atak na estoński frachtowiec znajdujący się na morzu Beringa. Wykorzystując informacje zdobyte od informatora, oddział znajduje ładunek nuklearny na pokładzie wraz z dokumentem w języku arabskim. Po tym, jak statek został zaatakowany przez rosyjskie MiGi, drużyna ledwo zdążyła uciec.

Rozpoczęcie wojnyEdytuj

Wojna prawdopodobnie rozpoczęła się kiedy Ultranacjonaliści zaatakowali Lojalistów. Wojna przybrała dużą skalę na całą Rosję, i to przybrało uwagę rządów Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Amerykański szturmEdytuj

Jako, że Al-Asad rozpoczął wojnę domową w Arabii Saudyjskiej, przybrał władzę i zabił Prezydenta Al-Fulaniego publicznie, Amerykańscy Marines uderzyli na przybrzeżne miasto. Ich celem było zdobycie Al-Asada, jednak w ani w zbrojowni ani w siedzibie telewizji go nie było. Wiadomo, że nadawał propagandowe programy telewizyjne, żeby powołać żołnierzy do walki z Marines.

Atak na stolicęEdytuj

Marines pchało żołnierzy Al-Asada aż do stolicy, gdzie 30.000 Marines uderzyło z dużym impaktem. Nawet jeżeli Al-Asad praktycznie przegrał wojnę, użył on broni specjalnej. 30.000 Marines zginęło jako efekt wybuchu bomby atomowej. W tym Sierżant Paul Jackson.

Al-Asad w AzerbejdżanieEdytuj

SAS dostało informację, że Al-Asad ma kryjówkę w Azerbejdżanie, i tam oni też uderzyli z małą pomocą ze strony Lojalistów. Kapitan Price torturował Al-Asada, chcąc wydobyć informację od kogo Al-Asad dostał bombę atomową. Zadzwoniła komórka i Price wiedział, że to ktoś, kto myślał że zabił go 15 lat temu w 1996. Zabił on Al-Asada i opowiedział drużynie o jego operacji w Czarnobylu. Jednak w następny dzień Ultranacjonaliści uderzyli na wioskę z dużą armią, jednak SAS dostało dużą pomoc przez myśliwce. Jednak musieli zejść na dół góry, żeby wydostać się z Azerbejdżanu, a to nie było łatwe. Później SAS i Lojaliści dostali misję pojmania syna Zachajewa, Wiktora. Po zasadzce na konwój i długim pościgu, zatrzymali go na dachu, jednak kiedy Soap chciał go pojmać on popełnij samobójstwo.

Walka w górach AłtajEdytuj

SAS dostało zadanie żeby przebić się do bazy Ultranacjonalistów. Jednak jak się tam dostali, czekała ich niespodzianka.

Reakcja ZachajewaEdytuj

Zachajew jako zemstę wystrzelił 3 rakiety batalistyczne z głowicami nuklearnymi w strony wschodniego wybrzeża USA. SAS i resztki Marines przebiło się przez bazę i zdetonowali głowice, które wylądowały w Oceanie Atlantyckim. Zachajew dostał się do bazy i ścigał SAS. Helikopter MI-24 Hind zadał duże straty SAS, ponieważ zniszczył most, i SAS musieli się sami bronić. Jednak Helikopter ostrzelał potem SAS, ciężko raniąc Soapa i Price'a.

Śmierć ZachajewaEdytuj

Griggs przeciągnął Soapa do bezpiecznego miejsca jednak sam zginął. Zachajew z dwoma strażnikami zabił Gaza i dwóch innych żołnierzy SAS, jednak Lojaliści zniszczyli helikopter nad Zachajewem, co zwróciło ich uwagę na tyle, żeby Price rzucił pistolet M1911 Soapowi i na tyle żeby on ich zabił. I tak zrobił. Kamarow i Lojaliści zabrali Soapa do szpitala a co zrobili z Price'em to już nie wiadomo.

Zwycięstwo ultranacjonalistówEdytuj

Po latach wojny, Ultranacjonaliści wygrali wojnę. Władzę przejął nowy prezydent Borys Worszewski, Makarow stał się terrorystą, a Imran Zachajew stał się bohaterem nowej Rosji. Nazwano jego imieniem lotnisko międzynarodowe w Moskwie,w którym Makarow dokonał masakry i wywołał wojnę z USA.

NastępstwaEdytuj

Przejęcie władzy przez Ultranacjonalistów w Rosji.

Najważniejsze operacjeEdytuj

Operacje przeprowadzone przez SAS: