MW2icontr BlackopsNewTopright MW3tr BO2topright Codghostsicon BODtr

Działko strażnicze – to działko występujące w Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Ghosts i Call of Duty: Advanced Warfare.

OgólnieEdytuj

Działko Strażnicze to broń która jest w stanie automatycznie wybierać cele za pomocą termowizji i je eliminować. Nie może namierzyć wrogich bombowców czy też wrogiego sprzętu.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

KampaniaEdytuj

Działko strażnicze M5 może zostać zauważone w kampanii Call of Duty: Modern Warfare 2. Po raz pierwszy można było je zauważyć w misji "Rosomaki!" gdzie gracz miał je rozstawić na dachu restauracji Nate'a. Wrogie Działko strażnicze można natomiast zauważyć w misji "Eksodus", co może być dowodem że Rosjanie przejęli i nauczyli się używać tej broni. Dodatkowo, części tego oprzyrządowania mogą zostać znalezione w domu Makarowa podczas misji "Niedokończone sprawy".

Operacje SpecjalneEdytuj

Wielu graczyEdytuj

Działko strażnicze w trybie Wielu graczy jest nagrodą serii zabójstw zdobywaną po 5 zabójstwach, po ich zdobyciu gracz może wezwać helikopter który zrzuci zapakowaną nagrodę. Po rozpakowaniu paczki gracz może rozstawić oprzyrządowanie w wybranym miejscu. Może ono zostać podniesione i przeniesione w inne miejsce, jednak podczas tego procesu użytkownik nie jest w stanie się bronić a Działko strażnicze nie jest w stanie atakować.

Sentry Gun Concept Art

Concept Art

Każdy gracz z atutem Zimnokrwisty nie zostanie namierzony przez termowizję. Nagroda ta może zostać zniszczona za pomocą pojedynczego ataku nożem lub ostrzelania jej z broni palnej. Granat błyskowy czy ogłuszający również jest w stanie wyłączyć ją na kilka sekund, dając wrogowi czas na jej zniszczenie. Przeciwnik z tarczą kuloodporną jest w stanie podejść na wystarczającą odległość i zniszczenie nagrody za pomocą swojej broni. Impuls EM wyłącza Działko strażnicze permanentnie.

Działka strażnicze posiadają 1000 punktów zdrowia oraz brak wzmacniaczy obrażeń. Bronie do walki wręcz niszczą je natychmiastowo, materiały wybuchowe zadają siedmiokrotnie większe obrażenia niż normalnie specjalnie dla Działek. Obrażenia powodowane przez naboje są takie same.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Działko strażnicze pojawiające się w Call of Duty: Black Ops to nagroda serii zabójstw zdobywana po 6 zabójstwach (w przeciwieństwie do Call of Duty: Modern Warfare 2 gdzie liczba zabójstw wymaganych wynosiła pięć). Gracze drużyny przeciwnej mogą przejąć Działko na swoją stronę jeśli posiadają atut Haker oraz podejdą odpowiednio blisko.

Gracze używający tej nagrody powinni uważać na wrogów używających noży, gdyż już jeden cios gwarantuje zniszczenie rozstawionej broni. Granaty błyskowe również są w stanie wyłączyć tą nagrodę, ale jedynie na kilka sekund.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

Działko strażnicze pojawiające się w Call of Duty: Modern Warfare 3 działa identycznie do swojego odpowiednika w Call of Duty: Modern Warfare 2. Jednakże, w trybie Wielu graczy nie posiada ono magazynka z amunicją, jedynie w Operacjach specjalnych. W trybie Wielu graczy magazynek ten został zastąpiony bębnem.

Wielu graczyEdytuj

Działko strażnicze to nagroda serii zabójstw zdobywana po 5 zabójstwach bez śmierci za pomocą Pakietu Ofensywnego. Są one o wiele szybsze od Działek pojawiających się w trybie Survival. Auto-destrukcja tej nagrody nastąpi po 90 sekundach działania. Wrogowie używający atutu Niewidoczny nie zostaną przez nią namierzeni. Tak samo jak w poprzednich częściach, może ono zostać wyłączone za pomocą Granatu ogłuszającego czy błyskowego.

Nagroda ta jest doskonała podczas obrony flagi. Może ona zostać użyta jako statyczna obrona celu podczas gdy inni gracze będą kontynuowali swoją grę.

Operacje specjalneEdytuj

Działka strażnicze pojawiają się w sklepie oprzyrządowania w trybie Survival. Ale nie tylko, ponieważ można je również zauważyć w niektórych misjach np. Nieudana ewakuacja. Pojawiający się w tej misji rozstawiony ekwipunek daje 100 Punktów doświadczenia za każde zdobycie zabicie za jego pomocą.

Tryb SurvivalEdytuj

W trybie Survival, ekwipunek ten jest bardzo dobry do walki z wrogimi Helikopterami. Jednakże nie jest rozsądne aby rozstawiać je na otwartym terenie lub wprost pod wrogimi pojazdami ponieważ Działko zostanie zniszczone w kilka sekund.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

KampaniaEdytuj

Działko strażnicze pojawia się w kampanii. Używany przez sojuszników jak i wrogów. W misji grupy uderzeniowej Baza Widmo dostajemy dwie działka strażnicze (dostajemy też trzeci jeśli będzie trzeba chronić terminal komputerowy). Działkiem strażniczym można zdalnie sterować tak samo jak w trybie multiplayer. W przeciwieństwie do trybu multiplayer, działko strażnicze może obrócić się o 360 stopni a w trybie multiplayer może się obrócić tylko o 180 stopni.

MultiplayerEdytuj

Pojawia się jako seria punktów i wymagane jest 800 punktów w jednym życiu. W przeciwieństwie do innych części, nie musi być zrzucany przez samolot żeby go rozstawić. Można też nim zdalnie sterować ale może też namierzać i zabijać cele bez interwencji gracza.

Efektywną taktyką jest rozstawienie go w kątach i w otwartych przestrzeniach. Z tej pozycji działko strażnicze może efektywnie blokować drogę wrogom i ich zabijać. Kiedy jest właściwie jest rozstawiony to bardzo ciężko go zniszczyć i niemożliwe jest zhakowanie go za pomocą Łamacza kodów. Jego jedyną słabością jest granat IEM. W przeciwieństwie do innych części, nie ma atutu, który powoduje, że gracz jest niewidzialny dla systemu namierzania działka strażniczego.