MW2icontr BlackopsNewTopright BO2topright Ztr MWRtopright

FAL – karabin automatyczny występujący w grach Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops II. Produkowany przez belgijski zakład zbrojeniowy Fabrique Nationale.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

W kampanii pojawia się podczas misji z udziałem milicji ("Wejście", "Gniazdo szerszeni"), misji z udziałem Specnazu ("Rosomaki!", "Eksodus", "Drugie słońce", "Hotel Whiskey") oraz rzadko używany przez żołnierzy OpFor. W operacjach specjalnych występuje w misjach rozgrywanych w faweli. W trybie multiplayer do odblokowania na 28. poziomie. Z powodu pojedynczego ognia skuteczny na średnie dystanse. Charakteryzuje się sporymi obrażeniami, lecz małym (20 nabojowym) magazynkiem.

DodatkiEdytuj

Wersja tu występująca strzela ogniem półautomatycznym. Jest to zatem wersja cywilna. W kampanii używany przez żołnierzy Tropas i NVA, co nie do końca jest zgodne z prawdą historyczną.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

W trybie multiplayer do odblokowania na 32. poziomie. Z małym odrzutem i sporymi obrażeniami, jest jedną z lepszych broni. Ma 20 nabojowy magazynek.

Dodatki

Tryb zombie Edytuj

W trybie Zombie można go wylosować ze skrzynki losującej. Jak każdy karabin sprawdza się tylko w początkowych rundach, natomiast potem jest tylko narzędziem wsparcia. Po ulepszeniu nazywa się EPC WN. Ulepszenie zmienia tryb ognia na serię 3 pocisków, a ponadto dostaje ciekawy kamuflaż i celownik Reflex. Dodatkowo zwiększeniu ulega pojemność magazynka oraz zapas amunicji. Jeśli gracz będzie trafiał w głowę, to broń pozostaje skuteczna nawet do 30 rundy.

FN FAL a EPC WN Edytuj

FN FAL EPC WN
Obrazek FN FAL EPC WN
Obrażenia 160-130 240-180
Tryb ognia Półautomatyczny Seria 3 pocisków
Szybkostrzelność 625 RPM 625 RPM (jedna seria)
368 RPM (całość)
Pojemność magazynka 20 30
Maksymalna amunicja 200 360
Czas przeładowania 2.5 s (gdy niepełny)
3.1 s (gdy pusty)
2.5 s (gdy niepełny)
3.1 s (gdy pusty)
Mobilność Średnia Średnia
Inne Brak Kamuflaż w stylu sci-fi
Celownik Reflex

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Występuje w kampanii (część z lat 80. XX wieku), i w trybie Zombie i ponownie nazywa się FAL. W przeciwności do pozostałych gier jest automatyczny w kampanii. Statystyki ma takie same jak z Call of Duty: Black Ops, ale nazwa ulepszonej broni zmienia się z "EPC WN" na "WN".

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa ulepszonej broni, "EPC WN", brzmi jak "Epic Win" (pol. "Epicka wygrana"), z kolei nieulepszonej, "FN FAL" jak "F***ing Fail" (pol. "Pier***a przegrana").
  • Numer seryjny broni to "723750402".
  • Z perspektywy trzeciej osoby można zauważyć na broni słowo "B3AN1ES" będące alternatywnym zapisem słowa "beanies" (pol. czapki).
  • Tank Dempsey po otrzymaniu FN FAL ze skrzyni losującej błędnie uznaje go za karabin maszynowy, podczas gdy jest to karabin szturmowy.
  • Jest to ulubiona broń Nikołaja Belińskiego, który pieszczotliwie określą ją "Falafel".
  • Wersja FN FAL zdobyta w misji "Operation 40" przy użyciu komendy "give all" posiada zamontowany celownik ACOG i tłumik. Jednak dźwięk wystrzału tej wersji jest taki sam jak modelu bez tłumika.
  • W trybie dla wielu graczy nałożenie kamuflażu zmienia części drewniane na syntetyczne. Ta zmiana nie zachodzi w wersji gry na Wii.
  • W kampanii Call of Duty: Black Ops mamy do czynienia z wersją cywilną, a w kampanii Call of Duty: Black Ops II z wersją wojskową.