FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoD2tr CoD3tr CoDRTVtr Cod5topright BlackopsNewTopright WWIItopright Ztr

FG-42 (Fallschirmjägergewehr 42 pol. karabin spadochroniarza 42) – niemiecki karabin automatyczny z okresu II Wojny Światowej stworzony specjalnie dla Strzelców Spadochronowych. Pojawia się w grach: Call of Duty, Call of Duty: United Offensive, Call of Duty 3, Call of Duty: Roads to Victory, Call of Duty: World at War oraz Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty i Call of Duty: United OffensiveEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 2Edytuj

Karabin FG-42 miał się pojawić w Call of Duty 2 ostatecznie został zastąpiony przez G43 z Call of Duty: United Offensive. Tekstury oraz dźwięki wciąż znajdują się w plikach gry.

Call of Duty 3Edytuj

FG42 występuje tutaj tylko w jednej misji amerykańskiej, gdzie walczymy z oddziałem spadochroniarzy. Na mapie znajduje się także jeden egzemplarz z celownikiem optycznym.

Call of Duty: Roads to VictoryEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: World at WarEdytuj

Kampania Edytuj

Karabin ten pojawia się na standardowym wyposażeniu Wehrmachtu i gracz może go znaleźć tylko w trakcie kampanii radzieckiej w następujących misjach:

  • "Ich kraj, ich krew" w chatce na początku misji oraz w bunkrach przy okopach;
  • "Serce Rzeszy" opartego na skrzyniach zaraz na początku misjach, tuż przed wyruszeniem na działa przed Reichstagiem i w zniszczonych budynkach chwilę po wyeliminowaniu ostatniego działa;

FG42 jest wyposażony w dwójnóg, ale jest on rzadko wykorzystywany ze względu na ukształtowanie terenu. W porównaniu do wersji z trybu dla wielu graczy jest bronią niezwykle potężną, ponieważ jest zdolna do zabicia na jedno trafienie nawet na wyższych poziomach trudności.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

Karabin ten jest do odblokowania na 45. poziomie i jest klasyfikowany jako lekki karabin maszynowy. W porównaniu do MG42 cechuje się mniejszym magazynkiem, posiada jednak słabszy odrzut i jest celniejszy przy strzałach z biodra. Jako jedyna broń z klasy może zostać wyposażona w celownik teleskopowy, jednak ze względu na w miarę przejrzysty celownik mechaniczny oraz niektóre parametry, zrównujące go z pistoletami maszynowymi mając przy tym większe obrażenia, jest on średnio użyteczny. Gracz może go wyposażyć jeszcze w dwójnóg, ale tak samo jak w trybie dla jednego gracza jest on średnio użyteczny.

Tryb Zombie Edytuj

Karabin ten można kupić zarówno ze skrzynki losującej jak i ze ściany za 1500 punktów. Jako broń ze ściany jest wysoce skuteczna w walce zarówno z regularnymi zombie jak i piekielnymi psami i w odróżnieniu od karabinów maszynowych można uzupełniać zapasy amunicji zachowuje dużą mobilność w walce, co może być potem przydatne. Podczas jego wykorzystywania można pominąć Double Tap Root Beer, a zalecany jest atut Speed Cola. Po ulepszeniu nazywa się 420 Impeller. Ulepszenie zwiększa zapas amunicji, pojemność magazynka, obrażenia oraz szybkostrzelność. Podczas korzystania z ulepszonej wersji gracz powinien pamiętać o podrzucie celownika, co na pewno pomoże w późniejszych rundach.

FG42 a 420 Impeller Edytuj

FG42 420 Impeller
Obrazek FG 420
Obrażenia 100-85 110-100
Tryb ognia Automatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 937 RPM 1000 RPM
Pojemność magazynka 32 64
Maksymalna amunicja 192 400
Czas przeładowania 2.4 s, gdy niepełny
3.5 s, gdy pusty
2.4 s, gdy niepełny
3.5 s, gdy pusty
Mobilność Duża Duża
Zasięg Duży
Inne Brak Kamuflaż w stylu sci-fi

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Karabin ten pojawia się na klasycznych mapach z DLC Rezurrection i wykorzystuje model z World At War. Broń nie zmieniła się pod względem parametrów, jednak tu jest do kupienia jedynie ze ściany