FANDOM

Cod4topright MW2icontr MW2DStr MW3tr MW3DStr MWRtopright

FGM-148 Javelin – amerykańska wyrzutnia rakiet występująca w Call of Duty 4: Modern WarfareCall of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedCall of Duty: Modern Warfare 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance. Ponadto miała pojawić się w Call of Duty: Ghosts oraz Call of Duty: Advanced Warfare.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

FGM Javelin pojawia się jako standardowa wyrzutnia naprowadzanych pocisków na wyposażeniu Marines. W kampanii gracz będzie miał okazję skorzystać z tej broni w następujących misjach:

  • "Bagno", tuż po wyjściu z ruin budynku na podwórko z którego widać most. Wtedy to gracz zostaje oddelegowany do podniesienia wyrzutni i zniszczenia kilku czołgów T-72;
  • "Kryjówka"
  • "Gorączka"
  • "Wszyscy na miejscu", gdzie gracz zostaje oddelegowany do zniszczenia wrogich BMP-2 utrudniających przedostanie się przez teren silosów.

Wyrzutnia ta jest wysoce skuteczna w walce z wrogimi naziemnymi pojazdami, ponieważ gracz może być pewien, że wystrzelony pocisk trafi i zniszczy cel od razu. Niestety, ze względu na brak możliwość namierzania określonego punktu (co jest możliwe m. in. w Call of Duty: Modern Warfare 3), wartość użytkowa jest mocno ograniczona. Dodatkowo warto pamiętać, że w ciasnych pomieszczeniach korzystanie z niej jest niemożliwe.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Kampania Edytuj

Wyrzutnia ta pojawia się jako broń korzystająca z naprowadzanych pocisków na standardowym wyposażeniu Specnazu, Marines oraz Task Force 141. Gracz spotka się z tą bronią w następujących misjach:

  • "Z własnej woli", gdzie najpierw gracz eliminuje członków Specnaz, którzy przy użyciu tej broni ostrzeliwują amerykańskie pojazdy. Potem sam będzie korzystał z broni, kiedy to zostanie mu przydzielone zadanie zniszczenia kilku pojazdów BTR-80s oraz śmigłowców Mi-28 atakujących Monument Waszyngtona.
  • "Niedokończone sprawy", kiedy to ochraniający oddział Toad oraz Archer niszczą wrogie Jeepy próbujące uciec z terenu działań Task Force 141. Tutaj gracz nie będzie miał okazji skorzystać z tej broni.

W porównaniu do poprzedniej odsłony trylogii Javelin pojawiający się w tej grze ma większą wartość użytkową, jednak wciąż, ze względy na jego parametry jest ogólnie mówiąc przeciętna.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

Wyrzutnia rakiet Javelin jest do odblokowania na 50. poziomie. Broń wysoce skuteczna w walce z wrogim powietrznym wsparciem, ponieważ poza AC-130, strzelcem śmigłowca i Pave Low niszczy na jedno trafienia. Jednak gabaryty rakiety i dość niska prędkość, przez którą bez problemu prześcignie ją pocisk z wyrzutni Stinger sprawia, że gracza może spotkać sytuacja, w której rakieta przez chwilę krąży bez celu, po czym leci w ziemię i wybucha mogąc, w zależności od miejsca trafienia, poczynić szkody lub pożytek, co jest szczególnie widoczne w trybie Hardcore. W odróżnieniu od wspomnianej wyrzutni Javelin ma jeszcze jeden tryb ognia - gracz może namierzyć nim określony punkt na ziemi i w niego posłać rakietę, co czyni z niej odpowiednik moździerza przydatny podczas trybów związanych z flagami (Dominacja, Zdobycie Flagi) albo wykurzaniu snajperów z kryjówek. Jedyną widoczną wadą broni jest brak zapasu amunicji, co można zrównoważyć biorąc atut Padlinożerca. Gracz powinien wtedy jednak pamiętać o problemach związanych z przeładowaniem.

Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

Kampania Edytuj

Wyrzutnia pojawia się jedynie pod koniec misji "Żelazna dama", gdzie gracz zostaje oddelegowany do zniszczenia czołgów atakujących pozycje Marines.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

Javelin jest do odblokowania na poziomie 24. Wśród wyrzutni odznacza się uniwersalnością, ponieważ może posłużyć zarówno do ataku powietrznych serii ofiar jak i naziemnego wsparcia, które jest szczególnie widoczne podczas trybów gry, gdzie chodzi o obronę określonego punktu. Ponadto gracz powinien zwrócić uwagę na fakt, że w porównaniu do odpowiednika z poprzedniej części trylogii, rakieta szybciej wzbija się w powietrze. Jednak sam lot trwa 7 sekund, a skromny zapas amunicji bez wersji pro atutu Padlinożerca oraz niska prędkość rakiety sprawiają, że ta średnio sprawdza się w roli skutecznego likwidatora powietrznych serii ofiar, gdzie prym wiedzie wyrzutnia Stinger.

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Ghosts/Advanced Warfare Edytuj

Javelin nie pojawia się w żadnej z tych gier, jednak szczegółowa analiza plików gry, że była ona planowana w trybie dla wielu graczy w Call of Duty: Ghosts i kampanii Call of Duty: Advanced Warfare. Plik ten też wskazywał też na to, że był to model zaczerpnięty z Call of Duty: Modern Warfare 3.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Ogólne Edytuj

  • W Call of Duty: Modern Warfare 2 namierza helikoptery i czołgi, lecz w Call of Duty 4: Modern Warfare tylko czołgi.
  • Z informacji w Call of Duty: Modern Warfare wynika, że jedna rakieta Javelin kosztuje 88 tysięcy dolarów.
  • Gracz podczas korzystania z lunety może wstrzymać oddech, jednak ma on marginalny wpływ na celność.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

  • Na plakietce pod lunetą gracz może zauważyć napis "kittysparkles". Jest to nazwa użytkownika Chance'a Glasco, jednego z animatorów pracujących w Infinity Ward.
  • Broń występuje jako standard na wyposażeniu Specnazu, co nie do końca jest zgodne ze stanem faktycznym.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj