Cod4topright MW2icontr MW3tr MW3DStr MWRtopright
20px-Disambig-icon.png Dla lekkiego karabinu maszynowego, patrz MG36.

G36C – niemiecki karabin automatyczny produkowany przez firmę Heckler & Koch od 2001 roku, jedna z odmian karabinu G36 będącego na wyposażeniu wojsk niemieckich i hiszpańskich. Wystąpił w grach Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

KampaniaEdytuj

G36C po raz pierwszy pojawia się w misji "P.N.". Występuje również we wszystkich misjach SAS, choć nigdy w misjach USMC. Każdy egzemplarz G36C ma zamontowany celownik kolimatorowy TASCO, nigdy nie występuje w wersji z celownikiem mechanicznym, podobnie jak M4A1.

W kampanii G36C ma unikalną cechę - ma bardzo dobrą celność, nawet, gdy gracz strzela z biodra. W multiplayerze niestety, celność ta została pogorszona i G36C ma taką samą celność przy strzelaniu z biodra, co każdy karabin automatyczny.

MultiplayerEdytuj

W multiplayerze G36C jest odblokowywane na poziomie 37. Warto wspomnieć, że posiada jedną z najszybszych animacji wyciągania broni (z wyjątkiem tej w M16A4), która jest porównywalna z tą w pistoletach. Oznacza to, że zmiana broni na G36 jest tak samo szybka, co zmiana na pistolet. Atut Przesada jest idealną alternatywną dla noszenia broni krótkiej.

G36C ma taką samą moc, co karabin M4A1, jednak strzela się z niego nieco inaczej. Wybór G36C lub M4A1 jest kwestią gustu, gdyż karabiny te mają swoje zalety i wady. G36C posiada mały współczynnik kołysania się podczas celowania, małą szybkostrzelność, zapewne gorsze przyrządy celownicze i większy odrzut niż M4A1. M4A1 jest bardziej popularny, gdyż odblokowuje się na niższym poziomie niż G36C. Wspomniane bronie korzystają z tej samej amunicji, więc gracz może uzupełniać swoją amunicję z upuszczonych G36C lub M4A1.

Większość graczy wybiera atut Moc obalająca, ale Podwójny strzał jest równie, jeśli nie bardziej skuteczny. Podwójny strzał nieznacznie zwiększa odrzut podczas celowania i umożliwia szybsze strzelanie. Bandolier potrafi zlikwidować problem wyczerpywania się amunicji, a Pewne celowanie czyni G36C lepszym na małych dystansach. Po zamontowaniu tłumika G36C staje się cichą, śmiercionośną bronią, którą można używać na średnich i dużych dystansach.

Do G36C można dołączyć granatnik, tłumik, Celownik laserowy i ACOG. Kolimator jest najczęściej wybieranym dodatkiem wśród większości graczy, ale z powodu niższego kołysania się w porównaniu z innymi broniami kompatybilnymi z ACOGiem, ACOG jest równie dobrze skuteczny.

DodatkiEdytuj

GaleriaEdytuj

20px-Disambig-icon.png Dla galerii kamuflaży broni, patrz G36C/Kamuflaże.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

ARCut Ta część gry Call of Duty została wycięta z jej finalnej wersji.

G36C miał początkowo pojawić się w Call of Duty: Modern Warfare 2, ale został wycięty podczas produkcji gry. Można jednak go znaleźć w plikach gry.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

G36C powrócił w Call of Duty: Modern Warfare 3. Jest widoczny na trailerze trybu Przetrwanie Operacji Specjalnych z zamontowanym celownikiem kolimatorowym. Jest bardzo podobny do wariantu z Call of Duty 4: Modern Warfare, z wyjątkiem magazynków, które nie są już częściowo przezroczyste. Posiada tą samą szybkostrzelność, odrzut, obrażenia, ale też nieco inną animację przeładowania oraz swój własny granatnik AG36.

MultiplayerEdytuj

G36C jest odblokowywany na poziomie 42, ale jest dostępny na starcie w domyślnej klasie, wyposażony w granatnik i celownik kolimatorowy.

DodatkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: HeroesEdytuj

Jest na wyposażeniu dwóch żołnierzy, którzy patrolują bazę gracza.

CiekawostkiEdytuj

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

  • Plastikowy magazynek G36C zawsze jest pełny naboi, niezależnie od stanu amunicji w magazynku;
  • Dźwięk strzału G36C w pierwszej osobie jest taki sam, jak dźwięk strzału G3 w trzeciej osobie.
  • G36C z celownikiem ACOG jest faworytem Gaza, który używa go we wszystkich misjach z wyjątkiem misji "Zaciemnienie", Zbędna załoga i "Nie można walczyć w Sali Wojennej", gdzie używa M4A1 lub W1200.
  • G36C jest pierwszą bronią otrzymywaną w "Call of Duty 4: Modern Warfare".
  • Model karabinu w multiplayerze zawsze posiada zamontowany celownik kolimatorowy Tasco, niezależnie od zamontowanych dodatków.
  • Ikonka zawsze ukazuje karabin z celownikiem TASCO, niezależnie od zamontowanych dodatków.
  • Linijki tekstu znalezione w plikach gry świadczą o tym, że miał występować granatnik AG36, który miał być dodatkiem do G36C.
  • Przełącznik rodzaju ognia w karabinie jest ustawiony na półautomat, mimo że G36C strzela ogniem seryjnym.
  • Mimo że jego produkcja zaczęła się w 2001 roku to występuje w misji Wszyscy w kamuflażu kiedy misja rozgrywa się 1996 roku.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

  • Jeden z motywów PS3/XBOX 360 Modern Warfare 2 zawiera G36C z celownikiem TASCO, który nie pojawił się w tej grze.