FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright BODtr BO3topright Ztr

Galil – izraelski karabin szturmowy występujący w Call of Duty: Black OpsCall of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Black Ops: Declassified i Call of Duty: Black Ops III.

Call of Duty: Black Ops

Kampania

Broń tą można znaleźć w misjach "Zemsta" oraz "Odkupienie", gdzie korzystają z niej żołnierze Specnazu.

Wielu graczy

Karabin dostępna do odblokowania na poziomie 20. Jest to pierwsza broń w klasie zadająca tak wysokie obrażenia na pocisk, która strzela ogniem automatycznym. Broń posiada przejrzysty celownik mechaniczny i łatwy do skorygowania odrzut. Mimo to na długie dystanse zalecany jest ostrzał seriami. Wraz z dodatkiem powiększony magazynek gracz otrzymuje 200 nabojów w zapasie bez atutu Padlinożerca, co może być przydatne podczas zdobywania serii ofiar. Przydatny jest natomiast atut Zwinne ręce, ponieważ broń ma długi czas przeładowania. Broń często spotykana wśród osób posiadających co najmniej pierwszy poziom prestiżu.

Tryb zombie

Broń pojawia się na każdej mapie trybu zombie poza Dead Ops Arcade. Można ją wylosować tylko w skrzynce losującej. Ze względu na duże obrażenia oraz solidny zapas amunicji jest ona skuteczna nawet do 20. rundy. Po ulepszeniu nazywa się Lament. Poza zwiększeniem zapasu amunicji broń dostaje przejrzysty celownik kolimatorowy z dowolnym obrazkiem w środku, ale pojemność magazynka pozostaje bez zmian. Jedna z lepszych broni w trybie zombie.

Galil a Lament

Galil Lament
Obrazek Galil Lament
Obrażenia 150-100 220-150
Tryb ognia Automatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 750 RPM 750 RPM
Pojemność magazynka 35 35
Maksymalna amunicja 315 490
Czas przeładowania 2.8 s, gdy niepełny
3.8 s, gdy pusty
2.8 s, gdy niepełny
3.8 s, gdy pusty
Mobilność Średnia Średnia
Zasięg Duży
Inne Brak Celownik kolimatorowy

Call of Duty: Black Ops II

Kampania

Broń pojawia się tylko w misjach z przeszłości. Jest zalecaną bronią w misji "Czas i los", gdzie ma zamontowane podwójne magazynki. Poza tym broń nie zmieniła się zbytnio w porównaniu z pierwszą częścią Black Ops.

Tryb zombie

Broń dostępna jest na każdej mapie trybu zombie i podobnie jak w Call of Duty: Black Ops można wylosować w skrzynce losującej. Ma nowocześniejszy wygląd i lepsze przyrządy celownicze.

Po ulepszeniu nazywa się Lament. Rezerwa amunicji zwiększa się do 315 pocisków. Dodatkowo można zdobyć kilka wersji celownika refleks. Na mapie Origins ulepszony Galil jest również nagrodą za zabicie 115 zombie strzałami w głowę w ramach wyzwania Rytuałów Starożytnych.

Call of Duty: Black Ops: Declassified

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops III

Galil został dodany do Call of Duty: Black Ops III w aktualizacji z 16 marca 2017 r.

Galeria

Ciekawostki

  • Lament ma więcej amunicji w rezerwie niż RPK.
  • Na boku broni zamiast "Israel" jest napisane "Isreal".
  • Numer widniejący na karabinie Galil to "2235789".
  • W wersji na Wii, ulepszony Galil jest zielony.
  • Galil korzysta z amerykańskiego celownika kolimatorowego i celownika IR, ale z rosyjskiego granatnika i celownika ACOG.
  • W Call of Duty: Black Ops jest lubianą bronią w trybie multiplayer, natomiast w Black Ops II – w trybie zombie.
  • W Black Ops II ma inną animację przeładowania niż w Black Ops. Jest ona podobna do animacji przeładowania AK.
  • W Black Ops posiada dwójnóg, natomiast w Black Ops II przypomina ckm Stoner63.
  • Koncept broni pojawił się w 1967 roku, więc jej występowanie w charakterze finalnego produktu w misjach z 1968 r. jest nierealne.
  • Galil jest bronią pochodzącą z kraju sprzymierzonego z USA (dokładnie Izraela), a w trakcie kampanii Call of Duty: Black Ops najczęściej korzystają z niego komuniści.