FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty 4: Modern Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Ghosts. Temat tego artykułu pojawił się w trybie Wyginięcia. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Advanced Warfare Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Infinite Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare Remastered.
M320 d.jpeg

Granatnik M320

Granatnik – broń i dodatek do broni występujący w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Ghosts, Call of Duty: Advanced Warfare i Call of Duty: Black Ops III.

OpisEdytuj

Indywidualna broń strzelecka o kalibrze nieprzekraczającym zwykle 40 mm, przeznaczona do zwalczania celów powierzchniowych pociskami wybuchowymi (granatami) na dystansach do 400 metrów.

Broń ta została wprowadzona w czasie I wojny światowej. Służyła do miotania granatów w strefie walki, która leżała między zasięgiem rzutu granatem ręcznym, a minimalnym zasięgiem działania moździerza. Wyróżniamy granatniki ze względu na stopień automatyzacji na: nieautomatyczne (jednostrzałowe i powtarzalne podobne wyglądem i działaniem do rewolwerów), półautomatyczne i automatyczne posiadające zasilanie magazynkowe i taśmowe, umieszczane na lekkich podstawach trójnożnych. Niektóre granatniki jednostrzałowe (np. granatnik M79) występują jako broń samodzielna, lub jako granatniki podwieszane (zespalane). Konstrukcje nowocześniejszych granatników posiadają dwukomorowe układy miotające, które zmniejszają odrzut i obniżają ich masę. Nazwą tą określa się także wyrzutnie granatów z gazem łzawiącym.

Granatniki występują w większości gier z serii Call of Duty.

Lista granatnikówEdytuj

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Call of Duty: GhostsEdytuj

Call of Duty: Advanced WarfareEdytuj

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W grach Call of Duty, w trybie multiplayer granatnik nie jest lubiany przez graczy i jest często nazywany "noob tube", a jego użytkownik "noob tuber".
  • Występujące w Call of Duty: Black Ops radzieckie granatniki podwieszane zostały zaprojektowane dopiero w latach 70. W rzeczywistości z podwieszanych był wtedy tylko amerykański, jednak model znajdujący się w grze testowany był w latach 70.
  • W trybie dla wielu graczy granat wystrzelony z granatnika musi przelecieć odległość kilku metrów, by wybuchnąć z zetknięciu z celem. To ograniczenie nie występuje w trybie zombie w Call of Duty: Black Ops.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki