FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops.
Użytkownik Print90 pracuje nad rozbudową tego artykułu.
Prosimy o niedokonywanie większych zmian do czasu nieokreślonego.

Grigori Weaver – postać występująca w Call of Duty: Black Ops. Jest agentem specjalnym CIA i wiernym towarzyszem Jasona Hudsona.

Biografia Edytuj

Wcześniejsze życie Edytuj

Urodził się w ZSRR 10 listopada 1936 r. Jego ojciec był politykiem który został zabity podczas Wielkiej Czystki Stalina.

Dekret prezydenta Edytuj

Weaver otrzymał rozkaz zinfiltrowania kosmodromu Bajkonur Dragowicza w celu powstrzymania wystrzału rakiety. W trakcie przekradania się, został wykryty i złapany przez Krawczenko który wydłubał mu oko. Weaver został później uratowany przez Brooksa, Bowmana, Masona i Woodsa. Następnie oddział wyruszył by powstrzymać wystrzał rakiety. Gdy to się nie udało, Mason zniszczył wystrzelony pocisk za pomocą wyrzutni rakiet Walkiria.

Przesłuchanie Clarke'a Edytuj

Gdy Mason i jednostka SOG zdobyła akta od sowieckiego zdrajcy, odkryli człowieka zwanego Clarkiem który był jednym z twórców Novy 6. Weaver wraz z Hudsonem został wysłany do Kowloonu w celu przesłuchania go. Naukowiec zdradza że pracował nad Novą 6 dla Dragowicza oraz że niemiecki naukowiec Friedrich Steiner również był w to zaangażowany. Oddział został potem zmuszony do ucieczki z Kowloonu gdyż byli pod atakiem ze strony Specnazu.

Krótko przed dotarciem do SL, jeden z dachów na który skoczył Clarke okazał się bardzo śliski przez co naukowiec prawie spadł na ziemię utrzymał go jednak Hudson. Clarke przed zdradzeniem co oznaczają liczby, ginie w wyniku przestrzelenia głowy karabinem snajperskim. Ostatecznie Hudson i Weaver zostają uratowani przez innych agentów CIA.

Góra Jamantau Edytuj

Weaver, Hudson, Brooks oraz Harris z pomocą Majora Neitsch i Kapitana Mosely przekradają się przez sowieckie patrole w celu dostania się do kompleksu Jamantau.

Harris spada w przepaść i ginie, kiedy dochodzi do zniszczenia części mostu pociskiem RPG. Wybuch wywołał lawinę przez co Hudson, Weaver i Brooks skaczą z klifu i lądują na ziemi za pomocą spadochronów. Gdy żołnierze dotarli do celu, okazało się że Steinera tam nie ma. Naukowiec skontaktował się jednak z żołnierzami - ujawnia swoją lokalizację mówiąc przy tym że tylko on jest w stanie przetłumaczyć ciągi liczb.

Śmierć Steinera Edytuj

Okazało się że Mason, który był uznany za martwego w Wietnamie, przeżył i wyruszył z Reznowem na wyspę Odrodzenia w celu zabicia Steinera. Weaver i Hudson wraz z oddziałem wyruszają na wyspę by zabrać z niej Steinera. W trakcie walki z obrońcami, zrzucony zostaje gaz Nova 6 przez który żołnierzom udaje się w końcu przedrzeć. Gdy dotarli do miejsca gdzie miał przebywać Steiner, po drugiej stronie okna był również Mason który miał zamiar zabić naukowca. Weaver i Hudson mimo że zdołali zniszczyć szybę, nie zrobili tego na czas i Steiner zginął. Mason chwilę przed zabiciem Steinera, mówił o sobie że jest Wiktorem Reznowem. Hudson ogłuszył go a na zdanie Weavera mówiące o znalezieniu Reznowa, odpowiedział że nigdy go tu nie było.

Przesłuchanie Masona Edytuj

Po śmierci Steinera, Weaver i Hudson przesłuchują Masona w celu zdobycia lokalizacji stacji nadawczej. W tym celu przywołują mu wydarzenia z jego życia, od misji w Zatoce Świń w 1961 r. do teraźniejszości. Weaver z czasem traci cierpliwość po czym mówi Hudsonowi że mają DEFCON 2 i muszą iść do bunkru. Hudson jednak zostaje z Masonem w celu "odświeżenia" jego pamięci.

Atak na Rusałkę Edytuj

Mason zdołał odczytać ciągi liczb z których wynikało, że stacją nadawczą jest okręt o nazwie Rusałka który widział wiele lat temu. Żołnierze po oczyszczeniu okrętu byli w stanie potwierdzić że jest on stacją nadawczą. Hudson wezwał nalot powietrzny w celu zniszczenia go, Mason mówi mu jednak że muszą zabić również Dragowicza. Hudson każe Weaverowi i reszcie oddziału odejść podczas gdy on sam z Masonem ruszają do podwodnej stacji zabić Dragowicza. Po wykonanej misji, Weaver uznaje zwycięstwo, natomiast Mason mówi mu że "na razie" są zwycięzcami.

CiekawostkiEdytuj

  • Bierze też udział w przesłuchiwaniu Masona.
  • Urodził się tego samego dnia co Bowman (10 listopada).
  • Z danych wywiadowczych można się dowiedzieć, że Weaver jest świetnym mechanikiem.
  • W misji "Odrodzenie" zostaje postrzelony w ramię przez Masona, mimo to chwilę później podnosi broń jakby nic się nie stało i kontynuuje misję.
  • Z informacji znalezionych na niektórych stronach internetowych wynika, że aktor podkładający głos Weaverowi nie chciał już współpracować z Treyarch. Z tego też powodu twórcy nie umieścili tej postaci w Call of Duty Black Ops II.
  • W misji "Stare rany" podczas przesłuchiwania Krawczenki Woods wypowiada słowa: "Wierzysz w powiedzenie oko za oko?". Jest to prawdopodobnie nawiązanie do tego, że Krawczenko w Black Ops I wydłubał Weaverowi oko.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki