FANDOM

BlackopsNewTopright
„Weaver był Rosjaninem. W porządku był z niego gość.”
— Alex Mason

Grigorij Weaver – postać występująca w Call of Duty: Black Ops. Jest agentem specjalnym CIA i wiernym towarzyszem Jasona Hudsona.

Biografia Edytuj

Wcześniejsze życie Edytuj

Urodził się w ZSRR 10 listopada 1936 r. Jego ojciec był politykiem, który został zabity podczas Wielkiej Czystki Stalina.

Dekret prezydenta Edytuj

Joseph Bowman: „Co się stało z Weaverem?”
Frank Woods: „Złapali go”
— Bowman i Woods, w misji "Dekret prezydenta"

Weaver otrzymał rozkaz zinfiltrowania kosmodromu Bajkonur Dragowicza, w celu powstrzymania wystrzału rakiety. W trakcie przekradania się, został wykryty i złapany przez Krawczenkę, który wydłubał mu oko. Weaver został później uratowany przez Brooksa, Bowmana, Masona i Woodsa. Następnie oddział wyruszył, by powstrzymać wystrzał rakiety. Gdy to się nie udało, Mason zniszczył wystrzelony pocisk za pomocą wyrzutni rakiet Walkiria.

Przesłuchanie Clarke'a Edytuj

„Możemy tak robić cały dzień - Mamy tu mnóstwo okien...”
— Weaver podczas przesłuchiwania Clarke'a

Gdy Mason i jednostka SOG zdobyła akta od sowieckiego zdrajcy, odkryli człowieka, Daniela Clarke'a, który był jednym z twórców Novy 6. Weaver wraz z Hudsonem został wysłany do Kowloonu, w celu przesłuchania go. Naukowiec zdradził, iż pracował nad Novą 6 dla Dragowicza oraz że niemiecki naukowiec Friedrich Steiner również był w to zaangażowany. Oddział został potem zmuszony do ucieczki z Kowloonu, gdyż byli pod atakiem ze strony Specnazu.

Krótko przed dotarciem do SL jeden z dachów, na który skoczył Clarke okazał się bardzo śliski, przez co naukowiec prawie spadł na ziemię. Utrzymał go jednak Hudson. Mimo to Clarke przed zdradzeniem co oznaczają liczby zginął w wyniku przestrzelenia głowy karabinem snajperskim. Ostatecznie Hudson i Weaver zostali uratowani przez innych agentów CIA.

Góra Jamantau Edytuj

„Czysto. Hudson. Wyłącz antenę przekaźnika.”
— Weaver do Hudsona

Weaver, Hudson, Brooks oraz Harris z pomocą majora Neitscha i kapitana Mosely'a przekradli się przez sowieckie patrole, w celu dostania się do kompleksu na górze Jamantau.

Harris spadł w przepaść i zginął, kiedy doszło do zniszczenia części mostu pociskiem RPG. Wybuch wywołał lawinę, przez co Hudson, Weaver i Brooks skoczyli z klifu i wylądowali na ziemi za pomocą spadochronów. Gdy żołnierze dotarli do celu, okazało się, że Steinera tam nie ma. Naukowiec skontaktował się jednak z żołnierzami i ujawnił swoją lokalizację, mówiąc przy tym, że tylko on jest w stanie przetłumaczyć ciągi liczb.

Śmierć Steinera Edytuj

„Musimy go powstrzymać! SZYBKO!”
— Weaver widzący Masona ze Steinerem.

Okazało się że Mason, który był uznany za martwego w Wietnamie, przeżył i wyruszył z Reznowem na Wyspę Odrodzenia, w celu zabicia Steinera. Weaver i Hudson wraz z oddziałem wyruszyli na wyspę, by z kolei zabrać z niej Steinera. W trakcie walki z obrońcami, zrzucony został gaz Nova 6, przez który żołnierzom udało się w końcu przedrzeć. Gdy dotarli do miejsca, gdzie miał przebywać Steiner, po drugiej stronie okna był również Mason, który miał zamiar zabić naukowca. Weaver i Hudson, mimo że zdołali zniszczyć szybę, nie zrobili tego na czas i Steiner zginął. Mason chwilę przed zabiciem Steinera, mówił o sobie, że jest Wiktorem Reznowem. Hudson ogłuszył go, a na zdanie Weavera mówiące o znalezieniu Reznowa, odpowiedział, że nigdy go tam nie było.

Przesłuchanie Masona Edytuj

„Chcesz z nim umrzeć?... Twój wybór”
— Weaver jako śledczy

Po śmierci Steinera, Weaver i Hudson przesłuchiwali Masona, w celu zdobycia lokalizacji stacji nadawczej. W tym celu przywoływali mu wydarzenia z jego życia, od misji w Zatoce Świń w 1961 r. do teraźniejszości. Weaver z czasem tracił cierpliwość, po czym powiedział Hudsonowi, że mają DEFCON 2 i muszą iść do bunkra. Hudson jednak został z Masonem, w celu "odświeżenia" jego pamięci.

Atak na Rusałkę Edytuj

„Mason. Już po wszystkim. Wygraliśmy.”
—  Weaver, gratulujący Masonowi.

Mason zdołał odczytać ciągi liczb. Wynikało z nich, że stacją nadawczą jest okręt o nazwie Rusałka, który widział wiele lat temu. Żołnierze po oczyszczeniu okrętu byli w stanie potwierdzić, iż jest on stacją nadawczą. Hudson wezwał nalot powietrzny, w celu zniszczenia go, a Mason powiedział mu jednak, że muszą zabić również Dragowicza. Hudson kazał Weaverowi i reszcie oddziału odejść, podczas gdy on sam z Masonem ruszyli do podwodnej stacji, zabić Dragowicza. Po wykonanej misji, Weaver uznał zwycięstwo, natomiast Mason powiedział mu, że "na razie" są zwycięzcami.

1978 Edytuj

Zgodnie z odblokowanymi materiałami wywiadowczymi, Mason nigdy nie wybudził się w pełni z prania mózgu i wciąż słyszał Reznowa. To sprawiło, że stał się obiektem zainteresowania CIA. CIA uznała, że jest on zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego. Weaver i Hudson również byli obiektami zainteresowania CIA ze względu na ich kontakty z Masonem. Mason, Hudson i Weaver jakiś czas później uciekli do południowej afryki.

28 października, 1978 Edytuj

CIA utworzyło specjalną jednostkę, która miała za zadanie zlikwidować Masona, Hudsona oraz Weavera. Podczas gdy Hudson i Mason przeżyli, Weaver nie jest przez nich wspomniany w Call of Duty: Black Ops II.

CiekawostkiEdytuj

  • Bierze też udział w przesłuchiwaniu Masona.
  • Urodził się tego samego dnia co Bowman (10 listopada).
  • Z danych wywiadowczych można się dowiedzieć, że Weaver jest świetnym mechanikiem.
  • W misji "Odrodzenie" zostaje postrzelony w ramię przez Masona, mimo to chwilę później podnosi broń jakby nic się nie stało i kontynuuje misję.
  • Z informacji znalezionych na niektórych stronach internetowych wynika, że aktor podkładający głos Weaverowi nie chciał już współpracować z Treyarch. Z tego też powodu twórcy nie umieścili tej postaci w Call of Duty Black Ops II.
  • W misji "Stare rany" podczas przesłuchiwania Krawczenki Woods wypowiada słowa: "Wierzysz w powiedzenie oko za oko?". Jest to prawdopodobnie nawiązanie do tego, że Krawczenko w Black Ops I wydłubał Weaverowi oko.

GaleriaEdytuj