FANDOM

BlackopsNewTopright Ztr

HK21 – lekki karabin maszynowy występujący w Call of Duty: Black Ops.

Kampania

HK-21 jest jednym z 4 karabinów maszynowych występujących w grze. W kampanii można go znaleźć w misjach:

Broń charakteryzuje się średnim odrzutem i dużymi obrażeniami, zabija na jedno/dwa trafienia w tułów. Szczególnie efektywna z dodatkiem powiększony magazynek, zdolna do odrywania części ciał wrogów.

Multiplayer

Jest odblokowany na poziomie drugim i jest częścią klasy LMG. Pod względem obrażeń nie wyróżnia się od RPK czy Stoner63, co może być przydatne w trybie Hardcore. Z jednej strony posiada niezbyt przejrzysty celownik mechaniczny i średnią celność w przypadku strzałów z biodra, ma jednak jak na broń z kategorii mały odrzut. Zestaw składający się z wersji z atutem Watażka pozwalającym zamontować celownik kolimatorowy i powiększony magazynek i atutami Zwinne ręce oraz Pewna ręka stanowi idealne połączenie dobrze sprawdzający się na każdej mapie. Niezalecane są natomiast celownik ACOG oraz celownik IR, ponieważ negatywnie wpływają one na celność broni.

Dodatki:

Tryb Zombie

Można go wylosować ze skrzynki losującej. Ma niższą szybkostrzelność niż w trybie dla wielu graczy czy kampanii. Wśród broni w trybie charakteryzuję się dużym magazynkiem, sporym zapasem amunicji i wysokimi obrażeniami. Po ulepszeniu nazywa się H115 Oscylator. Ulepszenie poza dodaniem kamuflażu w stylu sci-fi zwiększa liczbę nabojów w magazynku do 125, a pociski w rezerwie do 750. Ze względu na swoje parametry jest jedną z lepszych broni w trybie zombie.

HK-21 a H115 Oscylator

HK-21 H115 Oscylator
Obrazek H115Z H115C
Obrażenia 150-110 210-150
Tryb ognia Automatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 535 RPM 535 RPM
Pojemność magazynka 100 125
Maksymalna amunicja 500 750
Czas przeładowania 3.75 s, gdy niepełny
4.75 s, gdy pusty
3.75 s, gdy niepełny
4.75 s, gdy pusty
Mobilność Mała Mała
Zasięg Duży
Inne Brak Największy zapas amunicji w trybie zombie

Galeria

Ciekawostki

  • Jak w przypadku każdej broni z klasy Lekkich karabinów maszynowych, jej występowanie w Call of Duty: Black Ops nie jest błędem. HK-21 do produkcji trafił na początku lat 60.
  • Wśród niektórych fanów krąży opinia, że w grze mamy do czynienia z HK-21E z lat 80.
  • W wersji na Wii, H115 Oscylator jest zielony.
  • Nazwa ulepszonej wersji nawiązuje do pierwiastka 115.
  • W filmiku zapowiadającym Call of the Dead można znaleźć w tle HK 21 z lunetą IR i powiększonym magazynkiem.
  • Na celowniku mechanicznym można dostrzec odciski palców.
  • Robert McNamara po wylosowaniu tej broni twierdzi, że broń ma szybkostrzelność na poziomie 700 strzałów na minutę. Jest to błędne stwierdzenie, ponieważ w trybie zombie wartość ta wynosi 535 strzałów na minutę.