FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: United Offensive. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty 3.

Sierżant James Doyle – brytyjski pilot RAF, który był strzelcem w B-17 Flying Fortress oraz członek SAS podczas II wojny światowej. Jest brytyjską postacią grywalną w Call of Duty: United Offensive i Call of Duty 3.

BiografiaEdytuj

Call of Duty: United OffensiveEdytuj

James Doyle dołączył do RAF 3 września 1939 roku, kiedy Wielka Brytania włączyła się do konfliktu. Rankiem 2 września 1941 roku, sierżant Doyle dołączył do SOE – organizacji zajmującej się misjami zrzutów bomb na tereny wroga. Doyle zostaje przydzielony do misji w Holandii. Bierze udział w bombardowaniu kompleksu przemysłowego z samolotu. Zostaje on jednak zestrzelony, a Doyle ratuje się skokiem ze spadochronu. Na ziemi spotyka majora Ingrama i holenderskich partyzantów, po czym bierze udział w akcji podkładania ładunków wybuchowych na moście kolejowym. Potem partyzanci uciekają na farmę.

Następnie Doyle, już jako podwładny Ingrama, bierze udział w akcji Special Air Service w Sycylii, gdzie w okolicach Cappo-Murro-di-Porco detonuje bunkier strzegący wybrzeża przed brytyjską flotą. Komandosi podczas ucieczki ponoszą znaczące straty. Doyle i Ingram docierają do portu, po czym kradną łódź i ewakuują się na brytyjski okręt.

Call of Duty 3Edytuj

W kampanii brytyjskiej akcja gry przenosi się na prowincję francuską, w której zostaje zrzucona drużyna Special Air Service dowodzona przez brytyjskiego majora Ingrama. Brytyjczycy nawiązują współpracę z francuskimi maquis. Żołnierze SAS i francuskiego ruchu oporu przygotowują atak na niemiecką baterię przeciwlotniczą, po którym atakują wrogą fabrykę paliw. Podczas wycofania oddziałów alianckich Ingram zostaje schwytany przez Niemców. Narasta wtedy konflikt między siłami brytyjskimi a francuskimi; brytyjski kapral Duncan Keith oskarża jednego z francuskich partyzantów o kolaborację z Niemcami. Keith oraz James Doyle znajdują i uwalniają Ingrama. Później siły brytyjsko-francuskie biorą udział w ataku na siły niemieckie dokonujące egzekucji pojmanych Francuzów. Podczas natarcia ginie jedna z ważniejszych postaci francuskiego oddziału, Isabelle DuFontaine.

CiekawostkiEdytuj

  • Gracz w Call of Duty 3 może zobaczyć Doyle'a. Otóż podczas misji "Night Drop" podczas jazdy jeepem należy przełączyć się na widok 3. osoby. Nie jest on jednak dobrze widoczny, ale można zauważyć, że zamiast charakterystycznego dla podoficerów brytyjskich czepka nosi hełm.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki