FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Declassified
„Hudson – pan czarne okulary... Może i był wredny ale lubiłem sukinsyna.”
— Mason o Hudsonie.

Jason Hudson – agent specjalny CIA, który pomagał Masonowi. Był mężem Jennifer Hudson. Jest jednym z głównych bohaterów gry i grywalną postacią w Call of Duty: Black Ops. Pojawia się też w Call of Duty: Black Ops: Declassified i Call of Duty: Black Ops II.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Jason Hudson urodził się 26 marca 1932 r. w stanie Waszyngton, D.C. Był członkiem Armii Stanów Zjednoczonych 101. dywizji powietrznodesantowej, brał również udział w wojnie koreańskiej. Po opuszczeniu wojska, zaciągnął się do Uniwersytetu Georgetown.

Służba państwowaEdytuj

Odszedł z uniwersytetu, na zalecenia od doradcy akademickiego i byłego agenta OSS - Marshalla Bryanta.

Hudson poleciał z Alexem Masonem do Pentagonu gdzie spotkali się z Robertem McNamarą. Następnie byli eskortowani na spotkanie z prezydentem USA – Johnem F. Kennedym. Hudson jednak nie uczestniczył w spotkaniu.

WietnamEdytuj

W 1968 r. został wysłany do Wietnamu przez CIA w celu zbadania działalności Rosjan w terenie. Hudson współpracował z Masonem i Woodsem, uczestnicząc w obronie Khe Sanh.

Przesłuchanie Clarke'a i polowanie na SteineraEdytuj

W Hong Kongu, Hudson i Weaver schwytali doktora Clarke'a, jednego z twórców Nova 6. W trakcie walki na dachach z wojskami Specnazu, Clarke zdradził lokalizację ukrytego obiektu w górze Jamantau. Naukowiec później poniósł śmierć. Hudson razem z Weaverem, Brooksem i Harrisem wyruszyli do Jamantau, w celu zniszczenia obiektu i pojmania Steinera. Jak się później okazało, Steinera tam nie było. Naukowiec jednak poinformował ich o zamiarach Dragowicza, więc aby zadbać o swoje bezpieczeństwo, podał żołnierzom również miejsce, w którym obecnie przebywał. Oddział wyruszył na Wyspę Odrodzenia, gdzie musieli się ścigać z Masonem, który miał zamiar zabić Steinera. W trakcie misji, Hudson i Weaver dowodzili oddziałem Alfa, mieli również do dyspozycji specjalne stroje z hełmami chroniącymi ich przed szkodliwym działaniem gazu Nova. Niestety, żołnierze się spóźnili i Mason zdołał zabić Steinera.

Przesłuchanie Alexa Masona i atak na RusałkęEdytuj

Po śmierci Steinera, Hudson i Weaver nieustannie przesłuchiwali Masona, gdyż chcieli od niego wyciągnąć, co oznaczają liczby. Gdy Hudson uwolnił Masona, który był podpięty do elektrycznego krzesła, ten uderzył go w twarz, przez co Jason na chwilę stracił przytomność. Gdy ten się obudził, dogonił Masona i jemu również zadał cios w twarz. Hudson wytłumaczył Masonowi, że prawdziwy radziecki zdrajca nim udało się go uratować, był już wcześniej martwy, a Reznow tak naprawdę zginął już w Workucie. Powiedział mu również, że Dragowicz zaprogramował Masona, by ten zabił Johna F. Kennedy'ego, jednak Reznow temu zapobiegł i sam zaprogramował Masona, by ten zabił Dragowicza, Krawczenkę i Steinera. Hudson prosi Masona, by jeszcze raz zrozumiał ciągi liczb, inaczej uśpieni agenci Dragowicza rozpylą gaz w USA. Masonowi udaje się i lokalizuje stację na statku Rusałka w Kubie.

Drużyna rozpoczyna atak na Rusałkę, infiltrując podwodną stację nadawczą znajdującą się wewnątrz statku. Potwierdzając, że Rusałka jest stacja nadawczą, Hudson kontaktuje się z US Navy, by ci zniszczyli statek i jego podwodną bazę. Mason i Hudson w końcu dotarli do Dragowicza, którego Mason zabija przez uduszenie. Następnie obydwaj agenci uciekają ze statku.

Pozorny tryumfEdytuj

W 1986 roku Hudson i Oliver North wyruszyli do Alaski, by zabrać emerytowanego Alexa Masona na misję uratowania Woodsa w Angoli. Mason niechętnie zgodził się. Hudson dodał również, że siedmioletni syn Masona, David Mason, może zostać z Jennifer, jego żoną.

Będąc w Angoli, Mason i Jonas Savimbi, przywódca wojsk UNITA, prowadzili kontratak na już nadciągający LRWA, podczas gdy lecący helikopterem Hudson eliminował czołgi wroga. Po walkach, żołnierzom ostatecznie udało się odnaleźć Woodsa. W pewnym momencie zostali zaatakowani przez śmigłowiec wroga. Masonowi udało się go zniszczyć, uratował również Woodsa, który wpadł do rzeki. Cała trójka znalazła radiostację wroga. Hudson osłaniał Woodsa, podczas gdy Mason miał wezwać Savimbiego w celu zabrania ich z terenu. W końcu żołnierze dotarli do śmigłowca zdobytego przez Savimbiego (wcześniej Mason strzelił Menendezowi w oko). Hudson został postrzelony w ramię przez wrogiego żołnierza, jednak zaraz potem Woods zabił wroga.

AfganistanEdytuj

W 1986 roku, rozwijał się kartel narkotykowy Menendeza. Hudson, Woods i Mason zostali wysłani do Afganistanu, by zdobyć informacje o Menendezie. W zamian za broń i pomoc w odparciu ataku Rosjan, ruch oporu obiecał żołnierzom informacje. Hudson przebywał w jaskini razem z przywódcą ruchu oporu, obmyślając ruchy wojsk. Po walce z Rosjanami, żołnierze schwytali Krawczenkę. W zależności od poczynań gracza, Krawczenko zginął od razu przed przesłuchaniem lub zdradził, że Menendez ma szpiegów w CIA. Zaraz potem Afgańczycy zdradzili Hudsona, Woodsa i Masona, których pobili do nieprzytomności i zostawili na pustyni. Żołnierze zostali później uratowani przez nieznanych ludzi. Mason w jednym z nich widział twarz Reznowa.

NikaraguaEdytuj

Zgodnie z tym, co Krawczenko przekazał żołnierzom, CIA postanowiło pojmać Menendeza, który mieszkał w Nikaragui. Zawarli układ z Noriegą, przywódcą Panamy, który miał im w tym pomóc. W rzeczywistości, Noriega potajemnie uwolnił Menendeza, gdy został złapany. Hudson dowiedział się, że Noriega nie dotrzymał obietnicy. Próbował uspokoić rozwścieczonego Woodsa przed samowolną próbą dostania się do Menendeza i kazał trzymać się zgodnie z planem. Kilka chwil później, Hudson znalazł Menendeza, który miał zamiar dostać się do pokoju swojej siostry – Józefiny. Przycisnął go do ściany a w tym czasie Mason próbował powstrzymać Woodsa próbującego zastrzelić Menendeza. W końcu Frank rzucił granatem, który odbił się od ściany i dostał się do pokoju Józefiny. Menendez po wybuchu granatu, został uznany za martwego.

Panama i śmierćEdytuj

Po dowiedzeniu się o tym, że Menendez dzięki Noriedze przeżył, rząd amerykański postanowił przeprowadzić inwazję na Panamę w dniu 20 grudnia 1989 r. Hudson jednak nie uczestniczył w operacji, pomagał jednak poprzez komunikację radiową z żołnierzami. Niestety nim operacja się rozpoczęła, Menendez zdołał porwać Davida. Hudson nie miał wyboru i aby nie dopuścić do śmierci Davida, musiał przekazywać Woodsowi i Masonowi fałszywe informacje. Później, Woods dostał się na dach razem z Noriegą. Hudson powiedział Woodsowi, że celem Nexus jest Raul Menendez. W rzeczywistości Woods dopiero po strzeleniu w cel, dowiedział się, że tak naprawdę zastrzelił Masona. W odwecie, Woods chciał strzelić do Noriegi, lecz nie udało mu się to. Menendez przestrzelił mu obydwa kolana za pomocą strzelby SPAS-12 i ogłuszył go.

Woods i Mason znaleźli się później w pokoju razem z Hudsonem przywiązanym do krzesła. Hudson wyjaśnił Woodsowi, że nie chciał dopuścić do śmierci Davida dlatego go oszukał. Menendez oznajmił, że jeszcze jeden musi zginąć – Woods, David lub Hudson. Hudson początkowo wahał się, mówił nawet Woodsowi, że ma dwójkę dzieci. W końcu jednak postanowił się poświęcić, by Woods i David przeżyli. Menendez przestrzelił Hudsonowi jedno i drugie kolano i poderżnął mu gardło naszyjnikiem.

CiekawostkiEdytuj

  • Tylko w jego misjach można się zatruć gazem Nova.
  • Hudson przypomina majora Gordona z Call of Duty: World at War.
  • W 1978 CIA uznało Hudsona, Masona i Weavera za spalonych.
  • Podczas misji "Liczby" dzięki Easter Eggowi Hudson może używać Thunderguna
  • Na komputerze, gracz może zalogować się do profilu Hudsona. Login to: jhudson, a hasło to BRYANT1950.
  • Hudson miał dwójkę dzieci i żonę o imieniu Jennifer.
  • Hudson przypomina Ed Harrisa, który podkłada mu głos w Call of Duty: Black Ops.
  • W Call of Duty: Black Ops II głos podkłada mu Michael Keaton (Znany z roli Batmana w pierwszym filmie fabularnym).

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki