FANDOM

MWRtopright MW3tr SJtr
John Price: „Kto jest twoim najlepszym kumplem?”
Nikołaj: „Jurij. Były członek Specnaz. Jedyny człowiek, o jakiem wiem, że nienawidzi Makarowa bardziej niż ty.”

Jurij (Юрий pol. Jerzy) – protagonista gry Call of Duty: Modern Warfare 3. Rosjanin i były żołnierz Specnazu, służył w armii lojalistycznej Nikołaja i był uważany za jego najlepszego przyjaciela. Na jego rękach widnieją charakterystyczne tatuaże podobne do tych, które mieli współpracownicy Makarowa podczas misji na lotnisku w Call of Duty: Modern Warfare 2. Posiada duże umiejętności walki: potrafi samodzielnie obsługiwać moździerz, jest pirotechnikiem oraz doskonale sprawdza się jako snajper. Dawniej był członkiem ultranacjonalistów, przyjaźnił się z Makarowem. Był obecny podczas próby zabójstwa Imrana Zachajewa w 1996 roku. Jurij był również z Makarowem na Bliskim Wschodzie, gdzie zdetonowali bombę jądrową, zabijając 30 tys. żołnierzy Marines. 5 lat później próbował powstrzymać masakrę na Międzynarodowym Lotnisku im. Imrana Zachajewa w Moskwie poprzez próbę wezwania tam Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Jednakże został na tym nakryty, obezwładniony i postrzelony w brzuch przez Makarowa jeszcze przed rozpoczęciem ataku. Jurij jednak przeżył postrzał, a jego głównym celem stała się chęć zabicia osoby, którą uznawał za przyjaciela. Rozpoczął współpracę z armią Nikołaja. Dzięki dawnej znajomości bardzo dużo wie o swoim wrogu, co pomaga w działaniach Price'a i Soapa. Ginie z ręki Makarowa, który trzykrotnie postrzelił go z Desert Eagle'a.

Błędy w życiorysie Edytuj

W jego życiorysie jest wiele niedociągnięć.

Nikołaj mówił, że służył w Specnazie, ale Jurij przez ponad 20 lat był powiązany z ruchem ultranacjonalistów, a fakt że był tak blisko z Makarowem potwierdza to, że musieli się znać dłużej. Znał się też z nim 5 lat wcześniej gdy zdetonowano bombę atomową. To pokazuje nam, że znali się cały czas, a Jurij był najbliższym pracownikiem Makarowa, mający taką podwójną tożsamość powinien zostać rozpracowany przez Nikołaja który był podwójnym agentem.

Nikołaj powinien znać Makarowa i jego najbliższego pracownika w 2011.

Jurij wspomina, że gdy sprzeciwił się Makarovowi, ten go postrzelił i było to podczas masakry na lotnisku, jednak gdyby tak było, nie mógłby uczestniczyć w walce w misji ''Persona Non Grata'', gdyż wciąż by był w szpitalu a już na pewno przez kilka dni nie zdobyłby takiego zaufania Nikołaja.

Nie wiadomo też, jakim cudem Jurij tak szybko by dotarł do Lojalistów, oraz akurat dlaczego był w Indiach.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest pierwszym Rosjaninem, który jest postacią grywalną w serii Modern Warfare.
  • Jest on pierwszą postacią grywalną, która odzywa się podczas Call of Duty: Modern Warfare 3; drugą jest John Price.
  • Podczas misji ''Persona Non Grata'', gdy gracz przejmuje kontrolę nad UGV może zobaczyć Jurija, który używa modelu Kamarowa z Call of Duty 4: Modern Warfare. Najprawdopodobniej był użyty podczas początkowych prac nad grą, a autorzy nie przewidywali, że Jurij będzie postacią niezależną.
  • Jurij jest pierwszym grywalnym bohaterem, u którego pojawia się tylko imię bez nazwiska.
  • Początkowo Jurij miał być starszym, umięśnionym człowiekiem (patrz: Galeria)
  • Jest pierwszym protagonistą, którego tylko pierwsze imię jest znane. Drugim jest Farid.
  • Jest pierwszą postacią w serii Modern Warfare, która odzywa się w trakcie bycia postacią grywalną. Ale tylko przez chwile podczas retrospekcji w misji ''Bracia krwi''. Drugim jest Price.
  • Jeśli w Modern Warfare Remastered zabijemy go w misji ''Jeden strzał, jeden trup'', to pojawi się informacja o ogniu sojuszniczym.

GaleriaEdytuj