FANDOM

MWRtopright MW3tr

Price: Kto jest twoim najlepszym kumplem?
Nikołaj: Jurij. Były członek Specnazu. Jedyny człowiek, o jakim wiem, że nienawidzi Makarowa bardziej niż ty.”
— Price i Nikołaj w Persona non Grata

Jurij (Юрий pol. Jerzy) – protagonista gry Call of Duty: Modern Warfare 3. Rosjanin i były żołnierz Specnazu, służył w armii lojalistycznej Nikołaja i był uważany za jego najlepszego przyjaciela. Na jego rękach widnieją charakterystyczne tatuaże podobne do tych, które mieli współpracownicy Makarowa podczas misji na lotnisku w Call of Duty: Modern Warfare 2. Posiada duże umiejętności walki: potrafi samodzielnie obsługiwać moździerz, jest pirotechnikiem oraz doskonale sprawdza się jako snajper. Dawniej był członkiem ultranacjonalistów, przyjaźnił się z Makarowem. Był obecny podczas próby zabójstwa Imrana Zachajewa w 1996 roku. Jurij był również z Makarowem na Bliskim Wschodzie, gdzie zdetonowali bombę jądrową, zabijając 30 tys. żołnierzy Marines. 5 lat później próbował powstrzymać masakrę na Międzynarodowym Lotnisku im. Imrana Zachajewa w Moskwie poprzez próbę wezwania tam Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Jednakże został na tym nakryty, obezwładniony i postrzelony w brzuch przez Makarowa jeszcze przed rozpoczęciem ataku. Jurij jednak przeżył postrzał, a jego głównym celem stała się chęć odebrania zabicia osoby, którą uznawał za przyjaciela. Rozpoczął współpracę z armią Nikołaja. Dzięki dawnej znajomości bardzo dużo wie o swoim wrogu, co pomaga w działaniach Price'a i Soap'a. Ginie z ręki Makarowa, który trzykrotnie postrzelił go z Desert Eagle'a.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest pierwszym Rosjaninem, który jest postacią grywalną w serii Modern Warfare.
  • Jest on pierwszą postacią grywalną, która odzywa się podczas Call of Duty: Modern Warfare 3; drugą jest John Price.
  • Podczas misji Persona Non Grata, gdy gracz przejmuje kontrolę nad UGW może zobaczyć Jurija, który używa modelu Kamarowa z Call of Duty 4: Modern Warfare.
  • Jurij jest pierwszym grywalnym bohaterem, u którego pojawia się tylko imię bez nazwiska.
  • Początkowo Jurij miał być starszym, umięśnionym człowiekiem (patrz: Galeria)
  • Jest pierwszym protagonistą, którego tylko pierwsze imię jest znane. Drugim jest Farid.

GaleriaEdytuj