FANDOM

BlackopsNewTopright Feature

Kiparis – pistolet maszynowy pojawiający się jedynie w Call of Duty: Black Ops. Zostaje on odblokowany po kupieniu wszystkich pozostałych broni w tej kategorii.

Kampania Edytuj

Kiparis w kampanii pojawia się rzadko, jednak czasami może go nieść żołnierz Specnazu oraz jest dostępny w skrytce na bronie w misji "Liczby". Najczęściej spotykane dodatki dołączone do Kiparisa to powiększony magazynek i celownik Reflex.

Multiplayer Edytuj

Kiparis to ostatni możliwy pistolet maszynowy do odblokowania. Jest dostępny po kupieniu wszystkich pozostałych broni z tej samej kategorii. Najwcześniej można go zdobyć po 41. poziomie.

Sam Kiparis zadaje mało obrażeń i ma mały zasięg skuteczny. Do zabicia potrzeba od 4 do 5 strzałów (wyjątkiem jest zabicie strzałem w głowę, wtedy jeden strzał mniej jest wymagany do zabicia). Posiada jednak wysoką szybkostrzelność, porównywalną do pozostałych szybkostrzelnych PM'ów. Jego 20-nabojowy magazynek przy takiej szybkostrzelności wymaga częstego przeładowania, również amunicja szybko się kończy (standardowo 60 naboi + 20 naboi w magazynku/30 z powiększonymi magazynkami).

Swoimi statystykami wygląda bardziej na hybrydę karabinu szturmowego z pistoletem maszynowym. Przykładem tego jest czas celowania, czyli 0,25 sekundy czyli czas celowania w większości karabinów, natomiast siła penetracji Kiparisa jest również porównywalna do karabinów szturmowych co jest dobrym atutem.

Kiparis posiada normalny wybór dodatków. Nie opłacalne jest jednak dodawanie do tej broni szybkiego ognia ponieważ staje się ona niesamowicie trudna do opanowania, oraz magazynek kończy się w nawet kilka sekund. Celowniki optyczne zależą od gracza, ponieważ celownik mechaniczny jest już przejrzysty i nie sprawia kłopotów w celowaniu. Jeśli jednak już postanowiono wybrać celownik, ACOG jest najgorszym wyborem, ponieważ zwiększa odrzut, w bliskim starciu bywa dezorientujący i wydłuża czas celowania.

Dodatki, które na pewną wspomogą grę Kiparisem, to powiększony magazynek oraz uchwyt, ze względu na mały magazynek i odrzut przy strzelaniu.

Dodatki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • "Kiparis" oznacza "cyprys" po rosyjsku.
  • Numer seryjny Kiparisa to 902040, jest on widoczny przy celowniku.
  • Kiparis dzieli dźwięki przeładowania z MP40.
  • W wersji Black Opsa na Wii broń ta jest trzymana jedną ręką.
  • Dźwięk wystrzału jest również dźwiękiem Stena z Black Opsa 1, używanego podczas misji Projekt Nova.
  • Kiparis miał występować w trybie Zombie, jednak zamieniono go na PM63.
  • Kiparis jest jedyną tajną bronią w grze bez cyfr w nazwie.
  • Kolejna broń, której występowanie w grze jest co najmniej zastanawiające - prototypy powstały na początku lat 70, a do służby weszła kilkanaście lat później.