FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright

Lew Krawczenko - jest jednym z głównych antagonistów w Call of Duty: Black Ops oraz drugorzędnym antagonistą w Call of Duty: Black Ops II. Zastępca Dragowicza, bardzo oddany wobec niego, podczas wojny nie rozstawał się z dowódcą. Podczas misji sabotowania projektu "Sojusz" przez Black Ops własnoręcznie wydłubał Weaverowi oko. Został wysłany do Laosu, aby testować Novę 6 na mieszkańcach, gdzie dopadła go jednostka Black Ops. W Call of Duty: Black Ops II podczas misji w Afganistanie zostaje złapany przez Masona i Woodsa i przesłuchany w celu znalezienia Menedeza. Zostaje zabity przez Masona lub Woodsa (wybór gracza).

Ciekawostki Edytuj

  • Lew prawdopodobnie zabił swoją siostrę za to, że odrzuciła zaloty Dragowicza.
  • W Modern Warfare 3 przed misją W proch się obrócisz widać zdjęcie Krawczenki. Podpisane jest ono Lew.
  • Jego model został zrobiony na modelu Zakhaeva.
  • W misji Stare rany podczas przesłuchiwania go Woods mówi do niego: "Czy wierzysz w powiedzenie oko za oko ?". Jest to nawiązanie do tego, co Krawczenko zrobił Weaverowi na terenie kosmodromu Bajkonur.
  • W misji "Victor Charlie" Alex Mason mówi na niego "Generał Krawczenko" wiedząc, że ten jest pułkownikiem.
  • Podobnie jak Dragowicz, nienawidzi Wiktora Reznowa.
  • W wersji na Wii, podczas misji Projekt Nova Krawczenko nosi kominiarkę.
  • Mimo bardzo zaawansowanego wieku, 64 lat, brał czynny udział w wojnie jako obsługa/dowódca czołgu.
  • Jego kariera wojskowa jest przewidziana od wojny w Stalingradzie 1942 (choć mógł być już wcześniej w armii) do wojny w Afganistanie 1986, co daje łącznie ok.44 lata wojennej tułaczki. Ma więc najdłuższą czynną karierę wojskową w historii Call of Duty.