Bodstopright BO2topright Ztr
Complete Ten artykuł zawiera sekcje wymagające uzupełnienia. Jeśli możesz, uzupełnij je.

M16A1 – karabin automatyczny występujący w Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS) i Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: Black Ops (Nintendo DS)Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

M16A1 występuje w Call of Duty: Black Ops II jako Colt M16A1. Występuje tylko w kampanii (w misjach z przeszłości) i w trybie zombie do kupienia na ścianie za 1200 punktów. Zastępuje M16 z Call of Duty: Black Ops.

KampaniaEdytuj

Colt M16A1 jest w pełni automatyczną bronią w kampanii. Zostaje odblokowany w misji "Cierp ze mną", gdzie jest podstawowym wyposażeniem amerykańskich Rangerów. Jest także jedną z broni rekomendowanych do tej misji.

DodatkiEdytuj

Tryb zombieEdytuj

M16A1 można zakupić za 1200 punktów. Działa analogicznie do M16 z Call of Duty: Black Ops, strzela seriami po 3 strzały i zadaje tyle samo obrażeń co poprzednik. Jest za to mniej szybkostrzelny.

Po ulepszeniu broń nazywa się Rozbijacz czaszek i otrzymuje granatnik M203. Tak jak wszystkie bronie starej daty nie może zostać ulepszony więcej niż raz.

CiekawostkiEdytuj

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

  • Ma identyczne dźwięki, co M27.
  • Dodanie celownika optycznego powoduje usunięcie muszki. W rzeczywistości karabinek systemu AR-15 działałby analogicznie do broni powtarzalnej, gdyż przez muszkę przebiega rurka służąca do transportu gazów w celu cofnięcia zamka po wystrzale.
  • W przeciwieństwie do M16, muszka zostaje usunięta także w modelu trzecioosobowym.
  • Wystąpienie tej broni w misji "Cierp ze mną" jest anachronizmem, gdyż w tym czasie spora część armii USA była już wyposażona w karabinki M16A2 i używała łukowych magazynków na 30 naboi.
    • Co ciekawe pliki gry określają M16 jako M16A2.
    • Co więcej, model broni jest nieco starszym M16 niż sugerowałaby nazwa w grze - posiada starszy typ tłumika płomieni, jest pozbawiony dosyłacza zamka, odbijacza łusek oraz przetłoczeń w okolicy przycisku do zwalniania magazynka.