Cod4topright CoD4DStr MW2icontr MW3tr BO2topright Heroestopright MWRtopright
20px-Disambig-icon.png Dla innego wariantu broni, patrz M16.

M16A4 – karabin automatyczny występujący w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS), Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare 3. Pojawia się również w Call of Duty: Black Ops II i Call of Duty: Heroes, gdzie nie można z niego skorzystać.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

KampaniaEdytuj

Broń występuje tylko w dwóch ostatnich misjach z udziałem Marines, gdzie ma dołączony granatnik M203. Tutaj strzela ogniem ciągłym, co nie jest typowe dla tej broni w tej grze.

MultiplayerEdytuj

W trybie multiplayer M16A4 jest dostępny od razu w domyślnej szturmowej klasie. Gdy gracz osiągając 4. poziom, otrzymuje dostęp do systemu "Stwórz klasę", broń ta jest pierwszą odblokowanym karabinem szturmowym. Tutaj już strzela trójstrzałowymi seriami. M16A4 to dobry karabin dla nowych graczy ze względu na obrażenia i szybkość odblokowania. Można do niego dołączyć

Dodatki:

Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS)Edytuj

Broń powraca w nowej odsłonie podserii Modern Warfare. Jest używana głównie przez Rangerów broniących wschodniego wybrzeża USA. Występuje też w misji "Muzeum" z celownikiem ACOG.

MultiplayerEdytuj

Broń jest odblokowywana na poziomie 40. w klasie karabinów szturmowych. Jej atutem jest m.in. niski odrzut. Niestety ze względu na tryb prowadzonego ognia i osiągi wcześniej odblokowywanych broni takich jak M4A1 i SCAR-H popularność broni spadła w porównaniu z poprzednią częścią.

Dodatki:

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

KampaniaEdytuj

M16A4 jest używany przez Sandmana w misji "Żelazna dama".

MultiplayerEdytuj

Ten karabin szturmowy jest odblokowywany na 4. poziomie w chwili, gdy do dyspozycji gracza zostaje oddany system "Stwórz klasę". Nie używa go praktycznie nikt, ponieważ na tym samym poziomie można używać M4A1. Poza tym w tej części gry karabin przedstawia znikomą wartość bojową.

Dodatki:

PrzetrwanieEdytuj

W tym trybie M16A4 zostaje odblokowany na 1. poziomie. Wraz z kolimatorem jest bronią startową na mapach Arkaden, Bakaara, Lockdown i Downturn. Ponadto stanowi on wyposażenie oddziału Delta.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: HeroesEdytuj

Jest na wyposażeniu wielu żołnierzy.

CiekawostkiEdytuj

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

  • Broń posiada na swojej lewej stronie napis BLU4, taki sam jak na M4A1. Wykorzystuje też jej dźwięk wystrzału.
  • Tylko w tej części ma inną od M4A1 animację przeładowania.