CoD1tr CoDUOtr CoDFHtr CoD2tr CoD2BROtr CoD3tr CoDRTVtr Cod5topright CoD5DStr BlackopsNewTopright Ztr IWtopright WWIItopright

M1 Garand – amerykański półautomatyczny karabin występujący we wszystkich grach z serii Call of Duty, których akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Dodatkowo znaleźć go można w Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty i Call of Duty: United OffensiveEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Finest HourEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 2Edytuj

M1 Garand jest zazwyczaj bronią startową w kampanii amerykańskiej tej gry. Jest również bardzo często bronią używaną przez przyjaciół. M1 Garand jest ulubioną bronią szeregowego Braeburna, ponieważ używa go we wszystkich misjach kampani amerykańskiej

Call of Duty 2: Big Red OneEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 3Edytuj

Najczęściej używana broń przez żołnierzy amerykańskich w grze, częściej niż np. słynnego Tommy Gun'a. Dzięki temu nie jest trudne znalezienie amunicji do niego, a na przykład z amunicją do Thompsona czy BAR'a mogą być później problemy. W trybie multiplayer występuje także wersja z granatnikiem.

Call of Duty: Roads to VictoryEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: World at WarEdytuj

Podczas kodowania tej broni Treyarch wykorzystało zasoby z Call of Duty 3. Zmiany dotyczą głównie dźwięków wystrzału i modelu przeładowania, niespotykanego wcześniej w serii.

Kampania Edytuj

M1 Garand pojawia się jako standardowy karabin na wyposażeniu wojsk amerykańskich i gracz może go spotkać na dowolnej misji z kampanii na Pacyfiku z wyłączeniem "Black Cats". Zwykle występuje bez dodatków, warto jednak pamiętać o innych konfiguracjach:

Karabin charakteryzuje się wysokimi obrażeniami, przejrzystym celownikiem mechanicznym, a w odróżnieniu od poprzednich części osadzonych w okresie II wojny światowej można przeładować go w dowolnym momencie. Dodatkowo nie będzie problemów z uzupełnieniem braków w zapasie amunicji.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

M1 Garand jest do odblokowania na 17. poziomie. W porównaniu do innych broni z klasy karabinów charakteryzuje się dość sporym odrzutem, przez co korzystanie z niego na bliskim dystansie może sprawić poważne problemy. Dodatkowo ma dość długi czas przeładowania niepełnego magazynka. Jednak sprawdza się na dalekim i średnim dystansie, a wysokie obrażenia pozwalające na zabicie 3 trafieniami w korpus pozwalają na wybór innego atutu 2. poziomu niż Moc obalająca. Ciekawym rozwiązaniem jest także zamontowanie lunety, która gracz odblokowuje wykonując wyzwanie Strzelec IV, Wtedy też otrzymuje broń działającą na podobnej zasadzie, co M21 z Call of Duty: Modern Warfare, tak więc charakteryzuje się większą szybkostrzelnością mając przy tym mniejsze mnożniki obrażeń niż karabiny wyborowe. Ze względu na swoje parametry jest dość rzadko spotykany.

Dostępne dodatki: Edytuj

Tryb zombie Edytuj

Karabin pojawia się we wszystkich mapach jako broń do wylosowania w skrzynce losującej zarówno w wersji bez dodatków jak i z granatnikiem. Dodatkowo w Verruckt i Shi No Numa wersję bez dodatków można kupić ze ściany za 600 punktów. Karabin traci skuteczność około 5 rundy, będąc potem jedynie narzędziem do nabijania punktów, a wersja z dodatkiem może być pomocna przy robieniu powolnych zombie. Jednak pomimo swoich niewątpliwych zalet gracze często się jej pozbywają na rzecz potężniejszych broni. Karabin po ulepszeniu nazywa się M100. Ulepszenie poprawia ogólne parametry broni zwiększając znacznie jej bojową użyteczność, jednak wciąż jest niezwykle rzadko spotykana.

M1 Garand a M100 Edytuj

M1 Garand M100
Obrazek M1 Garand WaW M1000 WaW
Obrażenia 105-80 200-150
Tryb ognia Półautomatyczny Półautomatyczny
Szybkostrzelność 444 RPM 444 RPM
Pojemność magazynka 8 12
Maksymalna amunicja 128 150
Czas przeładowania 3.4 s, gdy niepełny
1.6 s, gdy pusty
3.4 s, gdy niepełny
1.6 s, gdy pusty
Mobilność Średnia Średnia
Zasięg Duży
Inne Brak Mnożniki obrażeń:
Głowa x6 (x3 w nieulepszonej)
Klatka piersiowa x2 (x1.25 w nieulepszonej)

Call of Duty: World at War (DS) Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: World at War Final FrontsEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black OpsEdytuj

Karabin pojawia się jedynie w wersji bez dodatków w Verrückt i Shi No Numa, przy czym jedynie jako broń ze ściany za 600 punktów. W przypadku innych parametrów nie różni się od wersji z World at War.