Cod4topright CoD4DStr MW2DStr MW3tr BO2topright Ztr MWRtopright
20px-Disambig-icon.png Dla krótszego wariantu, patrz MP5K.
20px-Disambig-icon.png Dla pistoletu maszynowego o podobnej nazwie, patrz MP7.
20px-Disambig-icon.png Dla pistoletu automatycznego o podobnej nazwie, patrz MP9.

MP5 – niemiecki pistolet maszynowy kalibru 9 mm produkowany przez firmę Heckler & Koch GmbH od 1966 roku. Jest to jeden z najpopularniejszych pistoletów maszynowych w historii, używany przez większość jednostek antyterrorystycznych na świecie. Występuje w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS), Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized, Call of Duty: Modern Warfare 3Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

KampaniaEdytuj

W kampanii MP5 jest używane głównie przez Ultranacjonalistów w misjach "Zaciemnienie", "Polowanie", "Kryjówka", "Jeden strzał, jeden trup", "Grzechy ojca" i "Nie można walczyć w Sali Wojennej". Wersję wyciszoną (MP5SD) używa SAS w misjach "P.N.", "Zbędna załoga", "Ultimatum" i "Klub Mile High".

MultiplayerEdytuj

W multiplayerze MP5 jest jedynym pistoletem maszynowym dostępnym na poziomie 1. Może zostać wyposażony w celownik laserowy, tłumik lub celownik ACOG. Jest jednym z najbardziej popularnych pistoletów maszynowych w trybie multiplayer Call of Duty 4: Modern Warfare z powodu stosunkowo przyzwoitej celności i obrażeń. Noszenie pistoletu M9 jako broni zapasowej w parze z MP5 spowoduje zwiększenie ilości amunicji w zapasie obydwóch broni (z powodu używania tych samych nabojów), przez co nie ma potrzeby używania atutu Bandolier. Z drugiej jednak strony broń jest często spotykana, więc odnalezienie do niej amunicji nie jest wymagające. MP5 jest skuteczne na małym i średnim dystansie. Posiada duży odrzut, nawet przy strzelaniu krótkimi seriami, więc nie jest zbyt skuteczny na dużym dystansie.

MP5 posiada szybką animację wyciągania broni, dodatkowo nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci. Prawdopodobnie Infinity Ward postanowiło, że MP5 będzie wykorzystywany w niektórych dramatycznych częściach kampanii w celu nadania poczucia tempa akcji.

DodatkiEdytuj

Call of Duty 4: Modern Warfare (Nintendo DS)Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedEdytuj

W kampanii Modern Warfare 3 tego pistoletu maszynowego używają między innymi agenci SAS. Sterowany przez gracza Marcus Burns ma do tej broni dołączony celownik holograficzny i tłumik.

Multiplayer Edytuj

Broń ta jest odblokowywana już na 4 poziomie, ale na tym samym poziomie można już grać z UMP45, więc mało kto gra tym SMG. Broń ma słaby zasięg i dosyć wysoki odrzut. W pojedynkach 1 na 1 gracz z MP5 raczej nie ma szans ze względu na słabe zadawane obrażenia. Z tego powodu nie zaleca się stosowania tłumika, nawet jeśli zmniejszy on odrzut broni. Można do niego dołączyć wszystkie dodatki od pistoletów maszynowych.

Przetrwanie Edytuj

W trybie przetrwania broń kosztuje $2000. Używają jej również przeciwnicy od 4. fali na łatwiejszych mapach i od 1. fali na trudniejszych.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Tryb ZombieEdytuj

Występuje w trybie zombie na każdej mapie z wyjątkiem Origins. Jest do kupienia na ścianach za 1000 punktów. Ma 30 pocisków w magazynku i 120 w rezerwie. Po ulepszeniu nazywa się MP115 Koliber i ma 40 pocisków w magazynku i 200 w zapasie.

  • MP5 w Call of Duty 4: Modern Warfare jest jedyną bronią w serii Call of Duty, która posiada kamuflaż również na tłumiku - po założeniu tego dodatku model bazowy jest zastępowany wersją wyciszoną, która ma integralny tłumik.
  • W Call of Duty 4: Modern Warfare, kiedy broń ma zamontowany tłumik, posiada inny wzór kamuflażu. Zostało to potwierdzone na kamuflażu Czerwony tygrys.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

  • MP5 po raz pierwszy pojawia się wraz ze swoim kompaktowym wariantem - MP5K. Jednakże, tylko i wyłącznie w trailerze. W grze właściwiej można używać tylko wersji pełnowymiarowej.
  • MP5 traci swoją muszkę po zamontowaniu celownika kolimatorowego.
  • Przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na półautomatyczny, mimo że broń może strzelać ogniem w pełni automatycznym.
  • MP5 posiada przedni chwyt, jednakże broń trzymana jest tak, jakby nie miała zamontowanego owego chwytu.

GaleriaEdytuj

Osobny artykuł: MP5/Galeria
Osobny artykuł: MP5/Kamuflaże