MW2icontr MW3tr RealWorldtr
MQ-1 Predator- bezzałogowy dron występujący w Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Opis Edytuj

Ten dron to bezzałogowy statek powietrzny, lecz w odróżnieniu od innego drona bezzałogowego w serii Call of Duty (BSP) jest on uzbrojony w pociski Hellfire typu powietrze-ziemia. Jest on zdolny siać spustoszenie wrogiej piechocie oraz jednostkom pancernym. Jako że to pojazd bezzałogowy, pociskami kieruje osoba z ziemi.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

W tej części obserwujemy go po raz pierwszy. Możemy go obsługiwać za pomocą specjalnego laptopa, z którego widzimy obraz z kamery termowizyjnej zamontowanej na pocisku, który jest przenoszony przez ten pojazd. Nietrudno będzie nam rozpoznać wrogów od sojuszników-wrogowie są zaznaczeni na laptopie czerwonymi prostokątami.

Kampania Edytuj

W kampanii gry dron towarzyszy nam od misji Rosomaki!. Prawdopodobnie wróg zdobył laptop, którym obsługiwany jest ten pojazd, na szczęście Rangerom udało się go odzyskać. Wtedy szeregowy James Ramirez będzie mógł niszczyć siły piechoty nieprzyjaciela, dopóki dron nie zostanie zniszczony. Kolejnego Predatora widać w misji Ewentualność. Jeden z dronów zostaje zniszczony przez wrogą wyrzutnię SAM. W samą porę przylatuje drugi, dzięki czemu cele misji zostają spełnione.

Multiplayer Edytuj

W trybie multiplayer jako seria ofiar występuje Pocisk Predator. Wymaga on 5 ofiar pod rząd. Jego forma się trochę zmieniła. O ile w trybie jednoosobowym mogliśmy zdecydować, kiedy odpalić pocisk, to w trybie wieloosobowym gdy uruchomimy laptop, od razu zostaje wystrzelony pocisk. Co ciekawe, nazewnictwo tej serii ofiar jest błędne, ponieważ dron Predator wystrzeliwuje pociski Hellfire. Same pociski nie nazywają się Predator.

Operacje specjalne Edytuj

W tym trybie drona używamy w misji specjalnej Snajper. Jest on nam bardzo przydatny, bo za jego pomocą możemy zniszczyć dużą grupę osób zanim jeszcze dotarła na pole bitwy. W misji Bezpieczeństwo kraju używany jest przez wrogów. Nie jest on niebezpieczny, dopóki nie wychylimy się zza naszej osłony. Ale jeśli to zrobimy, to mogą być tego pozytywne skutki, bo dron może ostrzeliwać przez przypadek swoich ludzi, a nawet zniszczyć helikopter.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Kampania Edytuj

Tutaj widok z naszego drona został delikatnie zmieniony. Możemy widzieć wroga w kolorze, a nie jak w poprzedniej odsłonie, w termowizji. Wróg jest też oznaczony przez duże, czerwone kwadraty. Zmienił się też dźwięk wybuchu oraz jego animacja.

Po raz pierwszy widzimy go w misji Czarny wtorek, gdzie Frost niszczy za jego pomocą wrogie siły w sąsiednich budynkach oraz rosyjski śmigłowiec. Po raz kolejny widać go w misji Do króliczej nory. Co ciekawe, laptop w tej drugiej misji jest używany przez Jurija, choć nie jest on amerykańskim żołnierzem.

Multiplayer Edytuj

Tutaj został użyty ten sam model co w poprzedniej części. Jedyną różnicą jest fakt, że teraz istnieje wyposażenie zdolne zniszczyć wrogi pocisk (System Trophy).

Operacje specjalne Edytuj

Tutaj używamy go w misji Niewidzialne zagrożenie. W tej misji dron spełnia dwie role- niszczy wrogie siły oraz wskazuje ładunki wybuchowe, które trzeba rozbroić. Używany jest ten sam model co w kampanii gry.

W trybie przetrwania widzimy go, jak lata nad każdą mapą. Jednak żeby go użyć, musimy mieć dostęp do zbrojowni ze wsparciem lotniczym oraz wydać 2000$. Jest on bardzo przydatny ze względu na zadawane obrażenia oraz precyzję. Zabija kolosa bez tarczy jednym uderzeniem, ale należy pamiętać, że gdy używamy laptopa, to dalej jesteśmy podatni na obrażenia z zewnątrz. Więc należy grać z kimś, kto będzie nas osłaniał, gdy będziemy używać drona.

W tym trybie widok z laptopa przypomina ten od kampanii Modern Warfare 2.