FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright BODtr BO3topright Ztr
20px-Disambig-icon.png Dla drugiego wariantu występującego w Call of Duty: Black Ops II, patrz Nóż sprężynowy.

Nóż balistyczny (ang. Balistic knife) – broń występująca w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty Black OpsEdytuj

KampaniaEdytuj

Nóż balistyczny pojawia się jedynie w misji "Liczby" w pierwszej skrytce z broniami Doktora Clarke'a i jest wbity w znajdujący się na lewo od wejścia stół. Gracz nie może z niego skorzystać.

MultiplayerEdytuj

Nóż balistyczny jest do odblokowania na poziomie 15. i niezależnie od miejsca trafienia zabija od razu. Ze względu na swój charakter podczas korzystania z niego zalecany jest atut Waga lekka oraz Maratończyk. Taka osoba powinna się jednak liczyć z tym, że jest to dość często źle postrzegane, a na niektórych serwerach broń ta jest zabroniona. Korzystanie ze sprężynowego ostrza ze względu na jego charakter jest bardzo utrudnione, ale jest to wynagrodzone przez natychmiastowe zabicie trafionego celu niezależnie od stanu zdrowia czy miejsca trafienia.

ZombieEdytuj

Nóż balistyczny pojawia się na wszystkich mapach w trybie zombie z wyłączeniem Dead Ops Arcade oraz klasycznych i można go wylosować jedynie w skrzynce losującej. Biorąc go gracz otrzymuje dwa noże - jeden do walki wręcz (może być zastąpiony przez Sierp albo Nóż Bowie'go) oraz drugi, z którego można wystrzeliwać sprężynowe ostrza, które na niższych rundach zabijają zombie od razu. Niewątpliwą zaletą broni jest to, że w połączeniu z pistoletami maszynowymi ze ściany dobrze nadaje się do zarabiania punktów. Dodatkowym atutem jest amunicja, którą gracz może odzyskać. Ze względu na charakter broni podczas korzystania z niej zalecany jest atut Juggernog. Po ulepszeniu nazywa się Refibrillator Krassusa. Ulepszenie zwiększa liczbę sprężynowych noży w rezerwie do 9 i pozwala graczowi na natychmiastową reanimację powalonego towarzysza. W tym celu musi wystrzelić ostrze w kierunku rannego. Tak wykorzystane ostrze będzie potem potem leżeć obok miejsca trafienia rannego i gracz może go bez problemu odzyskać.

Podczas korzystania z tej broni gracz powinien wyposażyć się w nóż Bowie'go albo Sierp, ponieważ wtedy otrzymuje połączenie, które pozwala na:

  • zabicie zombie do 10 rundy (Z Refibrillatorem Krassusa do 14),
  • zabicie pełzających zombie do 13 (Z Refibrillatorem Krassusa do 16),
  • piekielnego psa do jego 3 rundy. (Z Refibrillatorem Krassusa do 4).

Nóż balistyczny a Refibrylator Kraussa Edytuj

Nóż balistyczny Refibrylator Kraussa
Obrazek RBK NB
Obrażenia 500 (1000 wraz z Nożem Bowie'go albo Sierpem) 1000 (1500 wraz z Nożem Bowie'go albo Sierpem)
Tryb ognia Jednostrzałowy Jednostrzałowy
Pojemność magazynka 1 1
Maksymalna amunicja 4 9
Czas przeładowania 1.5 sekundy 0.75 sekundy
Mobilność Duża Duża
Zasięg Duży (sprężynowe ostrze)
Inne Brak Mnożnik 2x przy trafieniu ze sprężynowego ostrza w głowę
Możliwość wskrzeszania członków drużyny na odległość

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Przyjdz zaatakuj i wylecz mnie Przyjdź, zaatakuj i wylecz mnie (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
Strzel do sojusznika nożem balistycznym z pakietem wzmocnień i wylecz go

Call of Duty Black Ops IIEdytuj

KampaniaEdytuj

Jest odblokowany po zaliczeniu 5 wyzwań w misji Upadły anioł.

MultiplayerEdytuj

Odblokowujemy go na poziomie 49.

Zabija na 1 cios lub strzał. Zalicza się do Broni dodatkowej i jego amunicja wynosi 1 nóż załadowany i 3 w rezerwie.

Tryb ZombieEdytuj

Można go zdobyć w skrzynce losującej. Ma 1 pocisk i 4 w rezerwie. Statystyki ma takie same jak w Call of Duty: Black Ops.

Występuje na mapach: Green Run, Nuketown Zombies, Die Rise i Buried.

Call of Duty: Black Ops: DeclassifiedEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

Nóż balistyczny został dodany do Call of Duty: Black Ops III w aktualizacji z 16 marca 2017 r.

CiekawostkiEdytuj

OgólneEdytuj

  • Nawet przy wykorzystaniu Refibrylatora Krassusa, powalony gracz nie może leczyć innych powalonych graczy.
  • Korzystający z broni są bez problemu w stanie włożyć nowe ostrze, co nie do końca jest zgodne z prawdą - w rzeczywistości jest to bardzo trudne do wykonania i wymaga sporego wysiłku.
  • Nazwa ulepszonej wersji nawiązuje do jednego z pracowników Treyarch.
  • Jest jedną z lżejszych broni w trybie zombie.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

  • Jeżeli gracz reanimuje powalonego towarzysza za pomocą Refibrillatora Krassusa po raz pierwszy, zdobędzie osiągnięcie Przyjdź, zaatakuj i wylecz mnie.
  • Gdy nóż zostanie zastąpiony sierpem to amunicja noża balistycznego będzie mniejsza.
  • Na rękojeści noża widać symbol Rosji.
  • Gracz może spowodować, że wystrzelony nóż po trafieniu określonego rodzaju przeszkody może zawisnąć w powietrzu albo powolnie opadać. Najłatwiej może to zasymulować strzelając w zbiornik na paliwo na mapie Array.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

  • W Call of Duty: Black Ops II do pewnego momentu, gracz, podobnie jak w przypadku Call of Duty: Black Ops, musiał manualnie podnieść nóż.
  • Jeżeli na mapie Buried gracz strzeli w środek tarczy do rzutek w Saloonie, zacznie tam grać pianino. Oznacza to, że gracz może kupić losowy perk od ducha grającego na pianinie w posiadłości.

GaleriaEdytuj