BO3topright Ztr

Nasiono – power-up i funkcja trybu zombie występująca na mapie Zetsubou No Shima. Służy ono do hodowania różnego rodzaju roślin, które zapewniają graczom wyposażenie lub pomagają w walce. Nasiona wypadają w postaci power-upów po zabiciu zombie. Gracz może posiadać maksymalnie trzy w ekwipunku. Nasiona należy sadzić w specjalnie przeznaczonych na nie miejscach i w zależności od typu rośliny, jaki chce się uzyskać, podlewać je wodą z pierwiastkiem 115 napełnioną do wiadra. Pełny proces hodowli składa się z trzech rund. W każdej z nich roślinę podlewa się raz.

Rodzaje roślin

Na mapie znajdują się trzy zbiorniki wody z pierwiastkiem 115. Każdy z nich w innym kolorze: niebieskim, zielonym i fioletowym. Rodzaj rośliny zależy właśnie od wybranej do podlewania wody. Niebieską można znaleźć pomiędzy laboratorium A, a jaskinią wielkiego pająka. Zieloną – przy meteorycie za laboratorium B. Fioletową – w rogu pomieszczeń mieszkalnych.

Zwykła roślina

Nasiono zwykla roslina

Zwykła roślina

Składniki: brak

Zwykła roślina wyrasta z niepodlanego nasiona już w kolejnej rundzie. Można ją obrać, aby znaleźć w niej jeden z następujących przedmiotów:

Niebieska roślina

Nasiono niebieska roslina

Niebieska roślina

Składniki: niebieska woda + niebieska woda + niebieska woda

Niebieska roślina jest lepszą wersją zwykłej rośliny. Zapewnia dostęp do rzadszych przedmiotów, takich jak:

Zielona roślina

Nasiono zielona roslina

Zielona roślina

Składniki: zielona woda + zielona woda + zielona woda

Zielona roślina rozwiązuje problem pozostawienia jednego zombie pod koniec rundy. Mianowicie urywa nogi przechodzącemu obok niej zombie i nabija go na swój kolec. Taki zombie nie może się poruszać po mapie, a gracze mają pewność, że przeciwnik nie zginie przez przypadek.

Fioletowa roślina

Nasiono fioletowa roslina

Fioletowa roślina

Składniki: fioletowa woda + fioletowa woda + fioletowa woda

Fioletowa roślina to roślina ofensywna. Potrafi ona wabić zombie i pojedynczo zabijać.

Owoc

Nasiono owoc

Owoc

Składniki: niebieska woda + zielona woda + fioletowa woda

Podlanie nasiona każdym rodzajem wody skutkuje wyhodowaniem jednej z pozostałych roślin. Istnieje jednak szansa na wyhodowanie rośliny, która daje owoc. Zjedzenie owocu zapewnia graczowi losowy atut. Jeżeli jednak gracz posiada maksymalną liczbę atutów, jego postać zwymiotuje.

Wzmocniona niebieska roślina

Nasiono wzmocniona niebieska roslina

Wzmocniona niebieska roślina

Składniki: niebieska woda i KT-4 + niebieska woda i KT-4 + niebieska woda i KT-4

Wzmocnioną niebieską roślinę otrzymuje się, hodując niebieską roślinę. Z każdym podlaniem należy ją jeszcze nawieźć płynem z KT-4. Roślina może zapewnić najrzadsze przedmioty, takie jak:

Klonująca roślina

Nasiono klonujaca roslina

Klonująca roślina

Składniki: niebieska woda i KT-4 + niebieska woda i KT-4 + niebieska woda i KT-4

Klonującą roślinę hoduje się tak samo, jak wzmocnioną niebieską. Mimo to istnieje znacznie mniejsza szansa na jej uzyskanie. Po wyhodowaniu jej, gracz może pozostawić w niej swój odcisk, przez co roślina urośnie. Wewnątrz bez problemu można dostrzec ciało człowieka. To właśnie jest klon gracza. Jeżeli postać zginie i nie zostanie reanimowana, odrodzi się w roślinie. Ponadto otrzyma wszystkie bronie, atuty i GobbleGum, które posiadała w momencie "odciskania się".

Osiągnięcia i trofea

Homeoterapia obrazek osiagniecia Homeoterapia (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Na Zetsubou No Shima skorzystaj z rośliny, by wrócić do życia.
O jeden za duzo obrazek osiagniecia O jeden za dużo (Brązowe Bronze) (5Gamerscore)
Na Zetsubou No Shima, zwymiotuj.