FANDOM

MW2icontr

Nic po rosyjsku – przedostatnia misja I aktu gry Call of Duty: Modern Warfare 2.

OpisEdytuj

Gracz wciela się w Josepha Allena, członka Task Force 141, wysłanego przez Shepherda z misją śledzenia poczynań Makarowa, znanego już wtedy jako niebezpieczny terrorysta. Wraz z drużyną żołnierzy wiernych terroryście bierze on udział w ataku na lotnisko międzynarodowe Zachajew w Moskwie. Drużyna zaczyna od mordowania cywili, aż w końcu przychodzi im zmierzyć się z oddziałami FSB, używającymi m.in. tarcz. Ostatecznie oddziałowi na czele z Makarowem udaje się dotrzeć do miejsca ewakuacji. Makarow, wiedząc o przynależności Allena do Task Force, zabija go w ostatniej chwili przed wejściem do ambulansu, którym mieli uciec. Po chwili do Josepha podchodzą medycy FSB, ale nie udaje się im go uratować. Tuż przed zakończeniem misji można zauważyć wzburzenie rosyjskiego komandosa, który prawdopodobnie odkrył, że Allen to Amerykanin.

Postacie Edytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  
  Call of Duty: Modern Warfare 3  

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

  • Nie wiadomo skąd Makarow dowiaduje się o przynależności bohatera do amerykańskich sił specjalnych. Według niektórych wiedział to od początku, a inni mówią, że zdradził to Shepherd by wywołać wojnę.
  • Misja ta jest uważana za jedną z najbardziej kontrowersyjnych misji w historii gier komputerowych, gdyż przedstawia akt terroryzmu i masowe mordowanie cywili realizowane przez gracza. Mimo że jest wiele gier, które pozwalają zabijać cywilów, to Call of Duty: Modern Warfare 2 jest pierwszą, w której gracz wciela się w bandytę i masowo morduje cywilów w trakcie ataku terrorystycznego. Z tego powodu istnieje możliwość bezkarnego pominięcia tej misji w dowolnej chwili. Ponadto w niemieckiej i japońskiej wersji za zastrzelenie cywila misja kończy się niepowodzeniem.
  • W japońskiej wersji gry, Makarow zamiast słynnego "Pamiętaj - nic po rosyjsku." wymawia "Zabijmy ich wszystkich, to Rosjanie!". Przez to wielu Japończyków wolało kupić amerykańską wersję gry, bo uważali, że te słowa powodują niezgodności w fabule i są całkowicie bezsensu.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

  • Podczas retrospekcji w misji Bracia krwi Jurij próbuje powstrzymać Makarowa przed zmasakrowaniem cywili. Mimo to postać nie pojawia się w Modern Warfare 2 tak samo, jak Makarow w misji Jeden strzał, jeden trup. Są to co prawda tylko pewne zawirowanie fabuły, które nie mają zbytnio potwierdzenia w poprzednich częściach, co jest jednak dość nietypowe.
  • Jeżeli gracz ma dużo szczęścia, może zabić Makarowa.