FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright BO3topright

Nikita Dragowicz – jeden z głównych antagonistów w Call of Duty: Black Ops, twórca planu ataku na USA.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dragowicz urodził się 10 sierpnia, 1914 r. w rosyjskim mieście Wołgogradzie.

Masakra na Placu Czerwonym Edytuj

W czasie chaosu podczas oblężenia Stalingradu, generał Dragowicz nie dotrzymał obietnicy przysłania wsparcia i zostawił Wiktora Reznowa oraz jego ludzi na pewną śmierć z rąk Niemców na placu czerwonym. To wtedy Reznow już wiedział, że Dragowicz nie jest osobą godną zaufania.

Operacja Olimp Edytuj

"Jesteśmy tu wyłącznie z powodu jednego Niemca, doktora Friedricha Steinera. Ten człowiek zaproponował współpracę w walce o naszą sprawę..."
— Dragowicz do swoich żołnierzy w misji Projekt Nova.
Po zakończeniu wojny, Dragowicz zajmował się przesłuchiwaniem niemieckich jeńców wojennych od których dowiedział się o nieudanej próbie odpalenia rakiet z Novą 6 na Stany Zjednoczone Ameryki oraz Związek Radziecki. Wraz ze swoją prawą ręką - Lwem Krawczenko - objął dowodzenie nad operacją Olimp. Celem operacji było przechwycenie niemieckiego naukowca - Friedricha Steinera - oraz zdobycia Novy 6. Dragowicz poprowadził oddział Rosjan dowodzony
Kravchenko and Dragovich in Project Nova

Dragowicz (z prawej) oraz Krawczenko (z lewej) w misji Projekt Nova.

przez Wiktora Reznowa i Dmitrija Petrenko. Dostali rozkaz przechwycenia Steinera i dostarczenie go Dragowiczowi.

W trakcie trwania misji, Reznow odnalazł Steinera i przyprowadził go wprost do Dragowicza. Kiedy znaleźli broń wewnątrz zamarzniętego statku, Dragowicz postanowił przetestować broń na oddziale Reznowa. Petrenko wraz z dwoma innymi Rosjanami zmarli przez śmiertelne działanie gazu lecz nim Reznow mógł podzielić ich los, statek zaatakowali Brytyjscy komandosi w celu zdobycia tejże broni. Wrak został ostatecznie zniszczony przez Reznowa dzięki czemu brytyjczycy nie weszli w posiadanie Novy 6, wcześniej jednak Dragowicz, Krawczenko ze Steinerem zdołali uciec.

Pojmanie Masona Edytuj

"Zazna cierpienia o jakim mu się nie śniło. Zaplanowałem coś dla ciebie, jankesie..".
— Dragowicz do Masona.

Przez następne 16 lat, pnął się coraz wyżej w hierarchii Armii Czerwonej aż wkrótce stał się jednym z najbardziej wpływowych ludzi w całym państwie. W 1961 roku, Dragowicz zawiązał współpracę z Fidelem Castro by móc swobodnie działać na Kubie. Podczas inwazji w Zatoce Świń, Operation 40, oddział CIA otrzymał zadanie zabicia Fidela Castro. Ewakuacja oddziału nie potoczyła się tak jak się spodziewano bowiem jeden z agentów - Alex Mason - został pojmany przez Castro, Dragowicza oraz Krawczenkę.

Pranie mózgu MasonaEdytuj

"Kiedy odzyska przytomność, podwój napięcie"
— Dragowicz podczas prania mózgu Masona
Jakiś czas później, Dragowicz zabrał Masona do
Steiner operating Mason in Vorkuta

Steiner, przeprowadzający pranie mózgu u Masona

obozu pracy we Workucie. Tam, Dragowicz kazał Steinerowi zaimplementować Masonowi ciągi liczb które pozwolą mu kody liczbowe, wymagane żeby otrzymywał polecenia jako uśpiony agent Dragowicza. Chciał w ten sposób wykorzystać Masona w celu zabicia Johna F. Kennedy'ego. Uznał jednak że zaprogramowanie Masona skończyło się niepowodzeniem i odesłał go do pracy w obozie we Workucie. Reznow - który również był we Workucie - w akcie zemsty za zdradę, zaprogramował Masona by ten zabił Dragowicza, Krawczenkę i Steinera.

Pozorna śmierćEdytuj

"Zaufaj mi. Facet żre już glebę."
— Woods zapewniający Masona o śmierci Dragowicza

Miesiąc po wydarzeniach z Workuty, Dragowicz razem z Krawczenkiem prowadził obserwacje wytrzału dwóch rakiet Sojuz. OP 40 wysłało zakamuflowanego agenta - Grigorija Weavera współpracującego z Grupą Wniebowstąpienia - który miał pomóc drużynom X-Ray oraz Whiskey w infiltracji. Weaver został jednak zdemaskowany po czym Dragowicz rozkazał Krawczence "zająć się nim". Krawczenko wydłubał mu oko, gdy drużyna X-Ray nie chciała mu się ujawnić. Ostatecznie, udało się odbić Weavera a następnie oddział w ostatniej chwili zniszczył Sojuza Dwa. Krawczenko opuścił bazę helikopterem Mi-8 podczas gdy Dragowicz - jak się zdawało - próbował uciec swoją limuzyną. Oddział Masona doścignął i zniszczył pojazd. Mimo to, Mason nie był do końca przekonany czy Dragowicz faktycznie znajdował w swojej limuzynie.

Drugie pojmanie Masona Edytuj

"Minęło sporo czasu Mason. Musimy nadrobić zaległości."
— Dragowicz po powtórnym pojmaniu Masona.
Krachenko stepping on Mason while Dragovich watches

Dragowicz z Krawczenkiem.

Na wieść o działalności Krawczenki we Wietnamie, SOG otrzymało rozkaz zabicia go. Radziecki samolot transportowy z Novą 6 został zestrzelony przez CIA po czym wysłano oddział SOG złożony z Woodsa, Bowmana, Masona z zadaniem dorwania Krawczenki. Po walkach, dotarli w końcu do wraku samolotu tam się jednak okazało, że Nova 6 została już wcześniej uwolniona w wyniku rozbicia się pojazdu. Ci odkryli mapę w której zaznaczone było położenie bazy Krawczenki a zaraz potem wdali się w walkę z żołnierzami Wietkongu. Oddział odnaleźli Dragowicz i Krawczenko, który po walkach został pojmany przez Rosjan.

Atak Novą 6 Edytuj

"Ruszył nasz plan uderzenia w samo serce Zachodu."
— Dragowicz

Wszystkie działania Dragowicza były przygotowaniami do ataku na Stany Zjednoczone Novą 6. Aby było to możliwe, rozmieścił uśpionych agentów po całej Ameryce kontrolowanych przez stację nadawczą.

Śmierć Edytuj

"Miałeś być moim najlepszym agentem... Wszystko byłoby o wiele prostrze."
— Dragowicz przed uduszeniem przez Masona
Dragovich death

Śmierć Dragowicza.

W finałowej misji kampanii - po walkach o Rusałkę, Jason Hudson oraz Alex Mason docierają do podwodnej stacji znajdującej się pod statkiem. Po wywalczeniu sobie drogi, Mason dostał się do źródła transmisji sygnału. W momencie kiedy miał go wyłączyć, eksplozja go odepchnęła przez co zawisł na platformie. Z cienia wyszedł Dragowicz z zamiarem zabicia Masona jednak w ostatniej chwili przybył Hudson który otworzył ogień w stronę Dragowicza. Mason - wykorzystując nieuwagę nieprzyjaciela - pociągnął go za rękę na krawędź platformy po czym zaczął go bić po twarzy wypominając mu, jakich szkód mógł dokonać Dragowicz przez przeprowadzenie u niego prania mózgu. W momencie kiedy Mason wspomniał o próbie zmuszenia go do zabicia Johna F. Kennedy'ego, Dragowicz odpowiedział mu z podejrzanym uśmiechem "Próbowaliśmy?". Po tym, Mason udusił Dragowicza.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Dragowicz pojawia się w cut-scence, obok Steinera, kiedy Woods opowiada o namieszaniu w głowie Masona liczbami.

Call of Duty: Black Ops III Edytuj

Dragowicz wystąpił jako Easter Egg w misji "Życie" z Call of Duty: Black Ops III.

Cytaty Edytuj

  • "Zazna cierpienia o jakim mu się nie śniło"
  • "Zaplanowałem coś dla ciebie, jankesie."
  • "Zapomnij o tej żałosnej rywalizacji, Krawczenko. Kapitan Reznow zrobi, co mu każemy."
  • "Jesteśmy tu wyłącznie z powodu jednego Niemca... Doktora Friedricha Steinera. Ten człowiek zaproponował współpracę w walce o naszą sprawę. Nie może mu spaść włos z głowy. Kto nie posłucha tego rozkazu... zostanie rozstrzelany!"
  • "Do wszystkich agentów. Nasi kubańscy sojusznicy wspaniałomyślnie pozwolili nam zbudować nową... i stałą... stację nadawczą na swoim terytorium. Od tej chwili do rozpoczęcia Projektu Nova wszystkie instrukcje będą nadawane z Rusałki."
  • "Próbowaliśmy?"

CiekawostkiEdytuj

  • Tak samo jak Lew Krawczenko, nienawidzi Wiktora Reznowa.
  • Wiktor Reznow w rozmowie z Petrenką określa go oportunistą i manipulatorem, ponieważ nie dotrzymał obietnicy dostarczenia wsparcia. Dodatkowo Reznow twierdzi, że działa wbrew "Matce Rosji".
  • Ma urodziny dzień przed Fidelem Castro.
  • W rankingu 10 złych charakterów w grach komputerowych zorganizowanym przez magazyn "Game Informer" w 2010 roku zajął 7. miejsce.
  • Protagoniści mają różny sposób wymawiania jego nazwiska. Robert McNamara akcentuje drugą sylabę, podczas gdy Alex Mason pierwszą.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki