FANDOM

Cod4topright MWRtopright MW2icontr MW3tr

Nikołaj (ang. Nikolai) – rosyjski szpieg na usługach SAS, z zawodu pilot śmigłowców, a prywatnie przyjaciel ekipy z Task Force 141. Jest bardzo przydatnym informatorem dla SAS, m.in. podaje Brytyjczykom namiary na kryjówkę Al-Asada i okręt towarowy. Korzysta z AK-74u. W kolejnych częściach Nikołaj obsługuje helikopter, którym ewakuuje się grupa żołnierzy po wykonanym zadaniu. Pomaga przy ewakuacji Soapa z Indii, zdobywa wiele informacji, wspiera ekipę z powietrza np. w Somalii.

BiografiaEdytuj

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Zbędna załogaEdytuj

W tej misji NIkolaj nie pojawia się/nie jest bezpośrednio wspomniany, jednak to dzięki jego informacjom John Price wraz z drużyną atakują statek przewożący niebezpieczne materiały.

ZaciemnienieEdytuj

Prawdziwe zamiary Nikolaja zostały odkryte, wskutek czego został schwytany i skazany na karę śmierci, którą miano wykonać po zabiciu prezydenta Yasir Al-Fulaniego. John Price wraz z Soapem, oddziałami SAS oraz Lojalistami decyduje się przeprowadzić misję ratunkową, która kończy się powodzeniem - pobity Nikolaj zostaje odeskortowany do śmigłowca SAS.

PolowanieEdytuj

Ultranacjonaliści ruszyli w pościg za wojskami Lojalistów, a wskutek ostrzału rakietowego udało im się uszkodzić śmigłowiec przewożący Nikolaja, który rozbił się w szczerym polu. Ranny nohater razem z odziałem SAS podejmuje próbę przejścia na piechotę. Dzięki pomocy sprzymierzonego AC-130 udaje mu się to i pod osłoną nocy opuszcza wrogie terytorium.

Po misji "Polowanie"Edytuj

Po tej misji gracz nie będzie miał okazji bezpośrednio spotkać Nikolaja, pełni on jednak ważną rolę, ponieważ m. in. podaje dokładną lokalizację kryjówki Khaleda Al-Asada.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

(do uzupełnienia)

CiekawostkiEdytuj

  • Tylko w Modern Warfare 3 używa czapki z daszkiem.
  • W Modern Warfare 3 jest starszy niż w Modern Warfare 2 co dziwne, bo Modern Warfare 2 dzieje się kilka dni przed fabułą trzeciej części.
  • W każdej części Modern Warfare głos podkłada mu inny aktor.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki