FANDOM

BO2topright Ztr
„Prawo zachowania masy i energii, tajne testy i wybuchowe atuty. Przetrwaj w Nuketown, gdzie przyszłość i przeszłość połączyły się ze sobą.”
— Opis mapy

Nuketown Zombies – dwunasta mapa występująca w Call of Duty: Black Ops II w trybie Zombie.

DostępnośćEdytuj

Początkowo była dostępna tylko dla posiadaczy wersji prestiżowej (Hardened Edition) Call of Duty: Black Ops II na PlayStation 3 i Xbox 360 oraz dla posiadaczy karnetu sezonowego na dowolnej platformie. Od jakiegoś czasu mapę można nabyć jako oddzielną DLC w cenach 4.99€ (Steam), 16.50 zł (PlayStation Store) i 14.99 zł (Xbox Live Marketplace).

OpisEdytuj

Nuketown Zombies to mapa w głównej mierze wzorowana na popularnej mapie trybu wieloosobowego Nuketown. Jej akcja odgrywa się w miejscu testowania broni nuklearnej w Nevadzie po wydarzeniach na mapie Nuketown i w trakcie wydarzeń na mapie Moon. Z tego powodu, w przeciwieństwie do mapy Green Run, zombie mają żółte oczy, a Demonicznym głosem jest Samantha Maxis. To się jednak zmienia w 25. rundzie, kiedy to Edward Richtofen wypełnia swój wielki plan i przejmuje kontrolę nad zombie. Do tego czasu, pomiędzy niektórymi rundami, można usłyszeć komunikaty z Księżyca informujące o tym procesie. Mapa jest uboga odnośnie funkcji. Pack-a-Punch i cztery standardowe maszyny Perk-a-Cola pojawiają się w niestandardowy sposób. Mianowicie co jakiś czas spadają pojedynczo z nieba w wyznaczone na nie miejsca, co znacznie utrudnia grę. Charakterystyczny znak "Witamy w Nuketown" odlicza ilość mieszkańców po każdej śmierci zombie. Gdy odliczanie dotrze do zera, zaczyna się od nowa. W zależności od liczby mieszkańców zmienia się power-up w budce za żółtym domkiem. Mapa oferuje tylko tryb przetrwania, w którym gracze wcielają się w znanych z tego trybu agentów CIA lub żołnierzy CDC.

PomieszczeniaEdytuj

CentrumEdytuj

Centrum to największy obszar na mapie, w którym gracz rozpoczyna rozgrywkę. Jak każde pomieszczenie charakteryzuje się brakiem barykad, dlatego zombie wydostają się przez osiem spawnów. W centrum znajdują się cztery miejsca na maszyny Perk-a-Cola oraz jedno na skrzynkę losujacą. Na ścianach natomiast można nabyć M14 oraz Olympię. Więcej broni dostępnych jest wewnątrz ciężarówki. Znajdują się tam AK-74u, miny Claymore, granaty semtexowe, nóż Bowie'go i Galwakastet. Usunięcie szczątków, blokujących wejście do ciężarówki, kosztuje 3000 punktów. Inne przejścia prowadzą do zielonego i żółtego domku. Oba kosztują 750 punktów. Otwarcie jednego z nich pozwala zombie na korzystanie ze skrótów do centrum. Na każdy domek przypadają po dwa skróty, znajdujące się bo jego bokach.

Zielony domek – parterEdytuj

Parter zielonego domku to jeden z niewielkich obszarów. Znajduje się w nim miejsce na skrzynkę losujacą, a na ścianie można kupić B23R. Zombie, oprócz przejść otwartych przez gracza, dostają się tam przez dwa skróty. Dwoje kosztujących 1000 punktów drzwi prowadzą do ogródka i na piętro.

Zielony domek – piętroEdytuj

Tak jak parter, piętro zielonego domku jest niewielkim pomieszczeniem. Gracze są atakowani przez zombie, korzystających z trzech skrótów, w tym znajdującego się tam okna. Obok niego można zakupić MP5. Stamtąd gracz może bez żadnych kosztów dostać się do ogródka.

Zielony domek – ogródekEdytuj

Kolejnym miejscem, do którego może trafić gracz jest ogródek. Znajdują się tam siedem spawnów zombie, dwa skróty oraz dwa miejsca na maszyny Perk-a-Cola. Ponadto po obu stronach obszaru można dostrzec dwa miejsca na skrzynkę losujacą. Obecne tam schody zawierają kosztujące 1250 punktów szczątki, których usunięcie umożliwia powrót gracza na piętro zielonego domku.

Żółty domek – parterEdytuj

Parter żółtego domku to także niewielki obszar. Po wejściu rzuca się w oczy możliwość kupienia na ścianie Remingtona 870 MCS. Znajdują się tam cztery skróty. Trzy z nich służą zombie jako wejśćie, a czwarty jako przejście pomiędzy garażem a pokojem. Na parterze gracz może dostać się na piętro lub do ogródka. Oba przejścia kosztują 1000 punktów.

Żółty domek – piętroEdytuj

Piętro żółtego domku jest nieco podobne do piętra zielonego domku. Zombie dostają się tam przez dwa skróty, w tym znajdujące się tam okno. Obok niego można kupić Colt M16A1, naprzeciw którego można dostrzec miejsce na maszynę Perk-a-Cola. Również i stamtąd można się dostać do ogródka, nie ponosząc żądnych kosztów.

Żółty domek – ogródekEdytuj

Ostatnim miejscem na mapie jest ogródek żółtego domku. Znajdują się tam siedem spawnów zombie i dwa skróty. Ponadto można nam spotkać miejsce na skrzynkę losujacą oraz trzy miejsca na maszyny Perk-a-Cola. Podobnie jak w ogródku zielonego domku, na schodach znajdują się szczątki, które prowadzą gracza na piętro domku. Kosztują one 1250 punktów. Po lewej stronie ogródka, patrząc od strony wejścia, znajduje się dodatkowo budka, której otwarcie kosztuje 3000 punktów. Znajduje się w niej losowy power-up.

Dostępna brońEdytuj

  Broń startowa  
  Broń na ścianie  
  Skrzynka losująca  

Dostępne funkcjeEdytuj

  Perk-a-Cola  
  Power-Upy  
  Funkcje  

CiekawostkiEdytuj

  • Wciśnięcie przycisku użyj na trzech misiach spowoduje włączenie Kołysanki Samanthy.
  • Odstrzelenie głów wszystkim manekinom spowoduje włączenie 8-bitowej wersji Pareidolii.
  • Zdobycie power-upa zamkniętego w budce za żółtym domkiem, podczas gdy na liczniku na znaku "Witamy w Nuketown" wyświetlana jest liczba 15, spowoduje włączenie 8-bitowa wersji Damned.
  • Po zakończeniu rozgrywki można zobaczyć rakietę z mapy Moon uderzającą w ziemię. Ponadto słychać śmiech Samanthy tak jak na mapie Moon.
  • Gdy gracz będzie stał obok miejsca, w którym ląduje maszyna Perk-a-Cola otrzyma niewielkie obrażenia.
  • To jedyna mapa w trybie zombie, na której trzeba czekać na pojawienie się maszyn Perk-a-Cola.
  • Po rundzie 5 można usłyszeć dźwięk autobusu z trybu Tranzit.
  • Na tej mapie występują najdroższe, bo kosztujące 3000 punktów, przejścia w całym trybie zombie.
  • Po zakończeniu rozgrywki można zauważyć, że drzwi do schronu przeciwatomowego są otwarte. Sprawiło to, że gracze starają się znaleźć sposób na otwarcie go podczas rozgrywki, co prawdopodobnie zakończyłoby grę zwycięstwem dla ludzi. W rzeczywistości jest to tylko niezaładowana tekstura, która pojawia się w ostatnim momencie.

GaleriaEdytuj

WideoEdytuj