BO2topright Ztr

Pop goes the Weasel (pol. Hop, wyskakuje łasica) – Easter Egg i osiągnięcie występujące na mapie Mob of the Dead. Żeby ukończyć ten Easter Egg, należy przerwać lub kontynuować cykl. Po jego ukończeniu następuje koniec gry.

WymaganiaEdytuj

Do wykonania Easter Egga potrzeba minimum 2 graczy, z których jeden z nich to Albert Arlington. Do wymagań należą też zdobycie Przywracacza piekła oraz granie na oryginalnym poziomie trudności.

Do wykonania Kroku 3. należy przynajmniej raz być na Golden Gate Bridge.

Do wykonania Kroku 5. należy powtórzyć cykl 3 razy (polecieć na most 3 razy).

Krok 1Edytuj

Pierwszym krokiem jest zebranie pięciu niebieskich czaszek. Potrzebny jest do tego Przywracacz piekła. Należy rzucić nim w stronę czaszki, po czym można usłyszeć dźwięk kupowania. Czaszki można zobaczyć podczas Afterlife po zdobyciu Przywracacza piekła.

Miejsca występowania czaszek:Edytuj

  • w celi z czaszką na stole obok biblioteki,
  • na słupie telefonicznym, za oknem obok Speed Coli,
  • w jednym z rogów na dachu,
  • na jednym ze słupów za spawnem skrzynki losującej w dokach,
  • na lampie na przeciwko Juggernoga (można zdobyć podchodząc blisko okna zombie lub podczas jazdy gondolą).

Gdy wszystkie czaszki zostaną zebrane, można usłyszeć Demoniczny głos.

Krok 2Edytuj

Teraz gracz musi iść do Biura strażnika. Na stole pojawi się Blundergat otoczony przez płomienie. Gracz może go podnieść.

Krok 3Edytuj

(Ten krok można wykonać dopiero, gdy chociaż raz było się na moście)

W pobliżu Biura strażnika jest cela z niebiesko-zielonym plakatem. Gracz musi rzucić w ten plakat Przywracaczem piekła lub granatem. Na jego miejscu pojawi się dziura, a za nią symbol Afterlife. Następnie Gracz musi wejść w stan Afterlife i przejść przez portal obok. Na ziemi będzie leżała srebrna łyżka. Należy strzelić w nią, aby ją teleportować. Można wtedy ponownie usłyszeć Demoniczny głos.

Krok 4Edytuj

Gracz musi pójść do stołówki. Za tylną barierą, na stole leży teleportowana łyżka. Należy rzucić w nią Przywracaczem piekła. W tym momencie gracz usłyszy głos Brutusa.

Krok 5Edytuj

(Ten krok można wykonać dopiero, gdy było się 3 razy na moście)

Gracz musi wrócić do obrotowych schodów. Na terminalu na dole, powinny się ciągle zmieniać numery. Gracz musi podczas Afterlife wprowadzić na terminalu 4 numery więźniów. Te numery to 101, 386, 872 i 481. Gdy jeden z numerów zostanie wprowadzony prawidłowo, zacznie on migać. Należy wtedy wprowadzić następny. Jeśli gracz wprowadził wszystkie numery, można będzie usłyszeć Brutusa a tło zrobi się czarno-białe. Wtedy Stanley Ferguson zacznie opowiadać fragment historii o planie ucieczki.

Krok 6Edytuj

Gracz musi zbierać słuchawki w postaci power-upów, by móc usłyszeć dalszą część historii. Jest ich 5 i pojawiają się po kolei, gdy jeden z fragmentów historii zostanie wysłuchany.

Krok 7Edytuj

Jeden z graczy musi podczas Afterlife wejść na samolot. Pozostali gracze zostaną teleportowani na samolot i wejdą w stan Afterlife.

(W tym momencie gracz otrzymuje osiągnięcie)

Krok 8Edytuj

Po wylądowaniu na moście, gracze muszą reanimować się na elektrycznych krzesłach. W tym momencie gracz sterujący Albertem Arlingtonem zobaczy znaczniki, nad głowami pozostałych graczy, natomiast reszta zobaczy znacznik nad jego głową. Jeżeli gracz sterujący Albertem Arlingtonem zabije pozostałych graczy, cykl zostanie przerwany (dobre zakończenie). Jeżeli pozostali gracze go zabiją, cykl zostanie kontynuowany (złe zakończenie).

CiekawostkiEdytuj

  • To pierwszy Easter Egg, po którego ukończeniu następuje koniec gry.
  • Niezależnie od tego jak zakończy się ten Easter Egg, osiągnięcie i tak zostanie zdobyte.
  • To jedyny Easter Egg, który do ukończenia wymaga zabicia towarzysza.
  • Gdy gracze przerwą cykl, to zamiast zwykłej muzyki kończącej grę będzie jej orkiestralna wersja, a kamera będzie się ruszać nad Golden Gate Bridge.
  • Gdy gracze kontynuują cykl, to zamiast zwykłej muzyki kończącej grę będzie inna muzyka, a ruch kamery będzie taki sam, jak podczas zwykłego zakończenia gry.
  • Easter Egg może nawiązywać do rzeczywistej ucieczki więźniów, która miała miejsce w roku 1962.