FANDOM

Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty 4: Modern Warfare. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3.
Bloc.jpg

Obrazek podczas ładownia mapy Bloc

Prypeć (ros. Припять) – opuszczone miasto na Ukrainie założone w 1970 roku dla rodzin pracowników elektrowni atomowej w Czarnobylu. Po wybuchu w elektrowni w 1986 roku, miasto zostało wysiedlone i opuszczone. Populacja miasta przed wypadkiem wynosiła 50000 ludzi.

Miasto w serii Call of DutyEdytuj

W Call of Duty 4: Modern Warfare Prypeć jest głównym obszarem działania w misji "Wszyscy w kamuflażu" oraz jej kontynuacji "Jeden strzał, jeden trup". W obu tych poziomach, "miasto widmo" jest przedstawiane jako ponure, ciemne, widoczne szare niebo i długie trawy obrastające okolicę. Podczas "spaceru" po Prypeci można ujrzeć elektrownię atomową, blokowiska, cmentarzysko maszyn, basen, hotel Polesie oraz diabelski koło. W tych dwóch misjach, gracz gra jako kapitan Price, który wówczas był w stopniu porucznika. Dowodzi nim kapitan MacMillan. Gracz musi skradać się w kamuflażu typu ghille, stąd nazwa misji "Wszyscy w kamuflażu". W następnej misji, gracz ma za zadanie zlikwidować Imrana Zachajewa, który jest głównym antagonistą w grze. Kiedy Price oddał strzał z karabinu Barrett 0.50.cal, wiatr zniósł pocisk, który zamiast zabić, oderwał lewe ramie Zachajewowi. Helikopter dostrzegł zamachowców i otworzył do nich ogień. Jednak Price i MacMillan zdążyli uciec. Podczas ucieczki, MacMillan został kontuzjowany i Price musiał go nieść na plecach, do punktu ewakuacji, który znajdował się obok słynnego diabelskiego koła. Miasto pojawia się w tle w Call of Duty: Modern Warfare 2 w trybie operacji specjalnych w jednej misji. Prypeć pojawia się też podczas retrospekcji w Call of Duty: Modern Warfare 3. Ukazana jest scena gdzie Jurij i Makarow, siedzą w samochodzie podczas zamachu na Zachajewa w 1996 roku.

Wielu graczyEdytuj

W trybie wielu graczy w Call of Duty 4: Modern Warfare mapa Bloc to Prypeć. Składa się z dwóch dużych bloków mieszkalnych i basenu "lazurowego", który jest w dużej mierze pomijany i został przedstawiony w postaci siedziby. Diabelski młyn jest również widoczny, choć w innym miejscu. Był najprawdopodobniej przystosowany do wielkości mapy tak, że gracz będzie go mógł rozpoznać i wiedzieć, gdzie ona jest. Warto również zauważyć, że na mapie jest śnieg. Dwie inne mapy, Shipment i Vacant są umiejscowione poza Prypecią również na terenie Ukrainy. W Call of Duty: Modern Warfare 2 kościół i pomnik z początku misji "Wszyscy w kamuflażu" jest widoczny na mapie Wasteland. W Call of Duty: Black Ops mapa Grid jest umiejscowiona w Prypeci niedaleko radaru DUGA-3, tzw. "Oka Moskwy". W Call of Duty: Modern Warfare 3, mapa Fallen odbywa się w Prypeci.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki