MW2icontr MW3tr
20px-Disambig-icon.png Dla podobnej broni, patrz Dubeltówka.

Ranger – obrzyn występujący w Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Kampania Edytuj

Ranger jest jedną z rzadziej występujących broni w kampanii. Używa jej głównie Brazylijska milicja w misjach "Wejście" i "Gniazdo szerszeni". Broń sprawia wrażenie starej konstrukcji. Równie starą strzelbą również używaną przez milicję jest Model 1887. Zazwyczaj zabija wrogów jednym strzałem. Ponadto występuje w epilogowej misji "Muzeum", konkretnie w gablocie ze strzelbami.

Multiplayer Edytuj

Rangera można odblokować na 42 poziomie jako czwartą z sześciu występujących w grze strzelb. Biorąc je wszystkie pod uwagę można dojść do wniosku, że ten obrzyn jest najbardziej nietypową pukawką. Co ważne, nie można z niego wycelować z użyciem przyrządów celowniczych. Ranger posiada dwie lufy, co jest zadośćuczynieniem za słaby zasięg broni. Klawisz odpowiedzialny za celowanie z tej strzelby jest w rzeczywistości przyciskiem od drugiej lufy. Oznacza to w praktyce, że z Rangera można wystrzelić dwa pociski naraz (każdy z osobnej lufy). Dwukrotnie zwiększa to siłę ognia. Znaczy to, że na bliższych dystansach praktycznie zawsze zabija "na raz".

Jedynym dostępnym dodatkiem do tej broni jest Akimbo, czyli możliwość noszenia dwóch broni naraz. Jest to bardzo przydatne w przypadku walki na delikatnie dalszy dystans. Dzięki użyciu akimbo można wystrzelić aż cztery pociski przed przeładowaniem lub dwa, jeśli strzela się z dwóch luf naraz. Chociaż o wiele częściej korzysta się ze strzelb AA-12 czy Striker, to dość popularne było wśród niektórych graczy używanie Rangera akimbo i przesiadywanie całego meczu Multiplayer w jednym budynku i strzelanie do każdego, kto chciałby wejść do środka. Nie jest do dobrze postrzegane, zwłaszcza na mapach takich jak Estate lub Skidrow.

Inną zaletą Rangera jest krótki czas przeładowania wynoszący niewiele mniej niż trzy sekundy. Wiąże się to jednak z jego inną wadą, mianowicie że można wystrzelić tylko dwa pociski przed przeładowaniem. Więc jeśli gracz mając Rangera na dużą ilość przeciwników, może się znaleźć w niebezpieczeństwie. W takim wypadku rzadko się go spotyka na małych mapach jak Rust czy Scrapyard.

Atutami często spotykanymi w kombinacji z tą strzelbą są np. Padlinożerca pozwalający uzupełniać amunicję po poległych lub Kieszonkowiec, który umożliwia przeładować broń szybciej. Przyda się to, gdy spotka się większą grupę przeciwników. Można też zastosować atut Maraton lub Waga lekka zwiększający możliwość biegowe gracza.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

Występuje w Call of Duty: Modern Warfare 3 na plecach Soapa jako jego broń poboczna w misjach "Znowu to samo" i "Zwrot do nadawcy" nie jest nigdy przez niego używana, więc gracz także nie ma okazji z niej skorzystać. Ma czarny kolor.

Call of Duty Online Edytuj