FANDOM

MW2icontr MW2DStr BlackopsNewTopright MW3tr MW3DStr BO2topright BODtr Ztr IWtopright

SPAS-12 – strzelba produkcji włoskiej występująca w Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Modern Warfare 3: Defiance, Call of Duty: Black Ops II i Call of Duty: Black Ops: Declassified.

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

SPAS-12 w Call of Duty: Modern Warfare charakteryzuje się trybem ognia typu pump-action.

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare: MobilizedEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black OpsEdytuj

KampaniaEdytuj

Wariant SPAS-12 pojawiający się w grze jest półautomatyczny. W kampanii broń pojawia się w następujących misjach:

  • "Zdrajca" na początku wersja z amunicją Oddech Smoka, potem bez dodatków w schowkach oraz u żołnierzy NVA;
  • "Liczby" w rękach niektórych żołnierzy Specnazu.

Broń cechuje się wysokimi obrażeniami na krótkim dystansie i dużą szybkostrzelnością. Wersja z amunicją zapalającą jest zdolna do urywania kończyn wrogom.

Wielu graczyEdytuj

SPAS-12 dostępny jest do kupienia najwcześniej na 24. poziomie. W klasie strzelb wyróżnia się najmniejszymi obrażeniami, dużym magazynkiem i wysoką szybkostrzelnością. Niezalecane jest celowanie przez muszkę i szczerbinkę, chociaż zmniejsza to rozrzut śrucin. Najczęściej spotykana jest z tłumikiem czyniącym z broni idealne narzędzie do skrytobójstwa. Ze względu na swoje parametry wysoce zalecany jest atut Pewna ręka oraz Waga lekka. Jedna z mniej lubianych broni w grze. Dodatkowo pojawia się na 3. poziomie Zabawy Bronią.

Tryb ZombieEdytuj

Poza mapą Dead Ops Arcade, gdzie występuje jako Power-up, SPAS-12 można wylosować tylko ze skrzynki losującej. Ze względu na niski zapas amunicji szybko traci skuteczność i przydatna jest tylko jako broń wsparcia. Po ulepszeniu nazywa się SPAZ-24. Ulepszenie poza zwiększeniem amunicji w magazynku i zapasie zmienia tryb ognia na automatyczny, a naboje nie są ładowane pojedynczo. Tak samo jak ulepszony HS-10 jest idealny w sytuacji, gdy gracz zostaje przygwożdżony przez zombie.

SPAS-12 a SPAZ-24 Edytuj

SPAS-12 SPAZ-24
Obrazek SpS SZ
Obrażenia 160 x8 (1280) 300 x8 (2400)
Tryb ognia Półautomatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność max 312 RPM 312 RPM
Pojemność magazynka 8 24
Maksymalna amunicja 32 72
Czas przeładowania 0.567 s na każdy nabój 1 s
Mobilność Duża Duża
Zasięg Mały
Inne Brak Ładuje do 24 nabojów na jeden raz

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Modern Warfare 3: DefianceEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Black Ops: DeclassifiedEdytuj

(do uzupełnienia)

CiekawostkiEdytuj

OgólneEdytuj

  • W serii pojawiają się dwa warianty broni różniące się trybem ognia i budową kolby.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

  • Dodatek oddech smoka występujący w misji "Zdrajca" był pierwotnie planowany także w trybie wielu graczy, jednak we wczesnej fazie produkcji gry zrezygnowano z tego pomysłu.
  • W filmiku zapowiadającym misję "WMD" SPAS-12 nazywał się "SPAS". Ta nazwa występowała również na stronie Call of Duty: ELITE w karcie gracza.
  • W Dead Ops Arcade ikona SPAS-12 posiada tłumik, chociaż w tej mapie on nie występuje.
  • Jest jedną z ulubionych broni Samanthy Maxis.
  • SPAS-12 jest strzelbą pochodzącą z kraju zachodniego (dokładnie Włoch), a w grze korzystają z niego głównie komuniści.
  • Jest jedną z broni, której pojawienie się w grze jest niedociągnięciem - SPAS-12 do użytku wszedł pod koniec lat 70.
  • Nazwa ulepszonej wersji jest alternatywnym zapisem Spazza (pol. wymiatać).

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

  • SPAS-12 ma złożoną kolbę w trzeciej osobie (model z Black Ops), rozłożoną na HUDzie i wersji Menendeneza, a w pierwszej osobie ma ją albo rozłożoną, albo nie ma w ogóle.