CoD1tr CoDUOtr CoD2tr CoD2BROtr CoD3tr CoDRTVtr Cod4topright Cod5topright CoD5DStr CoD5FFtr BlackopsNewTopright BO2topright AWtopright MWRtopright BO3topright Ztr

STG-44 (Sturmgewehr 44) lub MP44 – niemiecki karabin szturmowy z okresu II wojny światowej. Występuje we wszystkich grach serii Call of Duty, których akcja toczy się w czasach II wojny światowej (z wyjątkiem Call of Duty: Finest Hour) oraz w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Advanced Warfare, Call of Duty: Modern Warfare Remastered i Call of Duty: Black Ops III.

OpisEdytuj

Pomimo lekkiego podobieństwa do AK-47, karabin ten konstrukcyjnie zbliżony jest bardziej do M16. Wprowadzony do uzbrojenia Wehrmachtu oraz SS w 1943 jako MP-43, następnie przemianowany na MP-44 oraz ostatecznie na StG-44. Był to pierwszy karabin szturmowy wprowadzony do produkcji masowej. W serii Call of Duty charakteryzuje się szybkostrzelnością w zakresie 500-600 wystrzałów na minutę oraz dużymi obrażeniami.

Call of Duty i Call of Duty: United OffensiveEdytuj

Karabin można znaleźć w większości misji, jednak jest dość rzadki, przez co zachodzą trudności przy zaopatrzeniu się w amunicję do niego (nie dotyczy United Offensive, gdzie można go zdobyć już podczas misji w roku 1942, oraz gdzie używa go nieproporcjonalnie duża ilość Niemców). Zarówno w podstawowej grze, jak i w dodatku MP-44 posiada tryb ognia pojedynczy i automatyczny z możliwością jego przełączenia w dowolnym momencie.

Call of Duty 2Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 2: Big Red OneEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 3Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Roads to VictoryEdytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Pojawia się w Call of Duty 4: Modern Warfare w trybie multiplayer. Gracz nie ma okazji zobaczyć go w trybie dla jednej osoby.

(do uzupełnienia)

Call of Duty: World at WarEdytuj

Kampania Edytuj

STG-44 pojawia się jedynie w kampanii rosyjskiej od misji Stalowe koło jako standardowa broń na wyposażeniu Wehrmachtu. Broń cechuje się małym odrzutem i przyzwoitą siłą ognia, dodatkowo nie będzie problemu z zapasem amunicji.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

STG-44 jest do odblokowania na 37. poziomie i jest z gatunku Karabinów automatycznych. Jest to dobre narzędzie do operowania na średnim i dalekim dystansie. Cechuje się wysoką celnością, jednak ma obrażenia niewiele większe niż PPSh-41 i wymaga od 3 do 5 trafień do zabicia wroga. Z tej też przyczyny broń nie nadaje się do walk na bliskim dystansie. Na trybie Hardcore zabija na jedno trafienie.

Tryb zombie Edytuj

STG-44 występuję na mapach Verrückt, Shi No Numa i Der Riese jako broń na ścianie za 1200 punktów i można go wylosować ze skrzynki losującej na wszystkich mapach. Wysoka celność, średni odrzut oraz przyzwoite jak na broń ze ściany obrażenia sprawiają, że STG-44 zachowuje efektywność do 9 rundy. Po ulepszeniu nazywa się Spatz- 447+ (w wersji polskiej był to Kosiarz Śmierci 4400). Ulepszenie poprawia wszystkie parametry poza czasem przeładowania i daje kamuflaż w stylu sci-fi. Wysokie obrażenia oraz przyzwoita celność sprawia, ze broń zachowuje skuteczność nawet w 22. rundzie.

STG-44 a Kosiarz Śmierci 4400Edytuj

STG-44 Spatz-447+ (Kosiarz Śmierci 4400)
Obrazek Stg44waw 447
Obrażenia 100-70 150-100
Tryb ognia Automatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 588 RPM 750 RPM
Pojemność magazynka 30 60
Maksymalna amunicja 180 300
Czas przeładowania 2.15 s, gdy niepełny
2.8 s, gdy pusty
2.15 s, gdy niepełny
2.8 s, gdy pusty
Mobilność Średnia Średnia
Zasięg Duży
Inne Brak Kamuflaż w stylu sci-fi

Call of Duty: World at War (Nintendo DS)Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty: World at War: Final FrontsEdytuj

Pojawia się w Call of Duty: Black Ops w misji "Projekt Nova".

Tryb ZombieEdytuj

Tak jak w World at War STG-44 można kupić na mapach Verrückt, Shi No Numa i Der Riese i tak samo nie zmienia swoich parametrów.

GaleriaEdytuj

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

Pojawia się w Call of Duty: Black Ops II w trybie Zombie na mapie Origins.

(do uzupełnienia)

Call of Duty: Advanced WarfareEdytuj

STG44 został dodany do gry 21 lipca 2015 r. w wersji Xbox One oraz 20 sierpnia 2015 r. w wersjach PlayStation4 i PC.

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

STG-44 powraca jako broń do wylosowania w skrzynce losującej na mapach Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa. Broń dostępna jest też na ścianie na mapie Origins.

CiekawostkiEdytuj

  • W Call of Duty: Black Ops ma taki sam dźwięk strzału jak HK21.